Kleurcodering Hallsensor MVVS 58

Wie weet welke kleurcodering MVVS hanteert betreffende de Hallsensoren?

3 aderige kabel met de volgende kleuren:

1: Groen.
2: Bruin.
3: Wit.

Bruin laat zich wel raden maar ik twijfel over de andere twee.

Waarom? Ik wil een rpm meter inbouwen, echter omdat de sensorkabel rechtstreeks de ontstekingsbox in verdwijnt ( EZM1TI ) moet ik de kabel er dus tussen solderen. Dat is geen probleem maar voor ik daadwerkelijk wat ga doen wil ik natuurlijk wel 110% zeker zijn dat ik de zaak ook goed aansluit. :rolleyes:

Tot heden nog niks op internet gevonden, telefoontje naar MVVS zelf leverde ook niks op.

Gr. Merlijn

Laatst bewerkt:
Waarmee ga je het toerental uitlezen?
Ik heb op mijn mvvs 40 een losse hallsensor van Conrad gemonteerd in combinatie met een mrpm-ac sensor van Jeti.
Werkt feilloos.

Piet

Ik zou ook twee sensoren gebruiken.
Hall sensoren zijn halfgeleiders en gaan rare dingen doen in twee stroomcircuits.

Niet aan beginnen.

Mvg. Richard

Ik heb deze tachometer liggen:

RCEXL Tachometer - rc-planes -

Bij nieuwere ontstekingsboxen kan je die gewoon tussen de sensor en de box zetten met de bijgeleverde Y-kabel daar de sensorkabel voorzien is van een futabastekker. Plug and play.

Zie niet in waarom het op die manier hier niet zou werken. Er is dus geen sprake van 2 stroom circuits. De meter werkt op de ontstekingsaccu.

Heb gedacht aan een 2e losse sensor, optie 2.

Hoi Merlijn, je hebt het over telefoontje naar MVVS, boedoel je hiermee MVVS tsjechie of Pe Reivers in Nederland?

Volgens mij gaat dit niet lukken met een Y-kabel, verder doe voorzichtig met de EZM1TI, deze gaat snel kapot en is NIET meer te koop daar de firma vlach niet meer bestaat.

Toerental meten van een EZM1TI gaat wel met de volgende box:
EZM DATA TERMINAL

Maar ja zelfde probleem als met de ontsteking, word niet meer gemaakt. (En de mijne verkoop ik niet.)

Heb zelf een 26cc welke omgebouwd is met ontsteking van RCexl, is dat geen optie?

En wat is er eigenlijk mis met een optische toerental meter, werkt ook goed.

Groet Hans

Ik had naar Pe Reivers gebeld aangezien ik na 10 sec knettergek werd van die flutwebsite van ze. Dat is een tegenvaller. Maar dat terzijde...

Er is niks mis met een optische toerenteller, vond dit gewoon leuk voor in de kist. Misschien dat ik de huidige ontsteking er af gooi en er een moderne met lipo voor in de plaats zet. Eens zien wat de alternatieven zijn. Zag dat ik er eventueel met de huidige wel iemand kan blijmaken.

Laatst bewerkt:
De huidige rcexl ontstekingen hebben standaard een uitgang voor een toerenteller.
Daarvoor levert rcexl een display.
Aansluiten op b.v. een mrpm-ac van Yeti werkt ook feilloos.

mvg,

Piet

Back