Kleuren

• Topicstarter Topicstarter Andre Kel
  • Startdatum Startdatum
A

Andre Kel

Guest
Hoi, na het in de spuitcabine en bij statische modelbouw gevraagd te hebben ga ik het hier proberen. Heb namelijk nog geen antwoord.
Wie weet wat van de revel modelbouw verf de kleur nummers zijn van Gulf, je weet wel dat blauwe en oranje.
ik ga mijn porsche voor op de slotbaan in deze kleuren verven. Het betreft hier een lexaan kap van het merk white point.

Ik hoop dat hier mij iemand kan vertellen wat de kleuren zijn. Groet,

Andre

Voor zover ik weet heeft Revell geen lexaan verf .. dat is een absolute must aangezien gewone verf en lexaan niet samengaan.

Het beste is naar een modelbouwshop te gaan en een keus te maken uit het asortiment Tamiya verf van de PS serie , deze is speciaal voor lexaan en enigzins flexibel waardoor deze niet afbladderd.

yup, maar ik denk dat het voor hem in de eerste plaats belangrijk is om de juiste kleurcodes te kennen van deze twee tinten: lichtblauw en een soort oranje.
Ben er zelf eigenlijk ook in geïnteresseerd. Heb die gulf-kleuren ook altijd mooi gevonden.

Het lichtblauw zal waarschijnlijk ps-3 of ps-38 zijn , of het zal in ieder geval het meeste in de buurt komen .... Het oranje zal dan ps-7 of ps-43 worden waarschijnlijk.

Staat me nog wel iets van de kleuren bij maar weet niet precies de meest passende .....

Neem anders hier ff een kijkje :http://www.tamiya.com/english/products/list/ps.htm

Dit zijn spray's voor lexaan :!:

Hoi Savage,
Super daar was ik naar op zoek, Ik zal eens kijken welke verf ik ga gebruiken.
Waarom mag de revel verf niet op een lexaan kap gebruikt worden? Bladert het af of zo? Ik ga de kap aan de binnenkant verven.

Groet,

Andre.

Ja ... voor lexaan zal je echt een geschikte verf moeten gebruiken zoals de ps serie van Tamiya , gewone revell verf is niet elastisch genoeg voor lexaan.

Zoals je waarschijnlijk al gemerkt zal hebben is een lexaan kapje heel erg flexibel zeker in vergelijk met bv abs waar Revell verf vaak voor wordt gebruikt.

Door het gebrek aan elasticiteit zal de Revell verf gaan scheuren en afbladderen.

Dat zou zonde zijn als de auto helemaal af is natuurlijk ;)

Back