kleurtje

• Topicstarter Topicstarter alfisti
  • Startdatum Startdatum
A

alfisti

Guest
is er mischien iemand in de buurt van hilversum die mijn complete cabine netjes een kleurtje zou willen geven
het gaat om een scania met verhoogd dakje gril bumper en spoiler setje.
zelf beschik ik even niet over een geschikte spuit ruimte en wil komende winter toch graag verder met de bouw

Wat voor kleurtje moet de auto hebben?Donker,licht,metalic?
Staat ie al in de primer of moet hij nog geschuurd worden?
Moet het in tweekleuren of wordt hij gewoon 1 kleur?
Wat is het bedrag wat je er voor over heb?
Heb je zelf de verf,of moet daar voor gezorgd worden?

Best wel belangrijke vraagjes ten behoeve van een bevredigend antwoord.

groetjes Marcel.

alles wordt een kleur geel en hij staat nog niet in de grond verf oid.
gezien ieder verschillende verf gebruikt heb ik die nog niet aangeschaft en laat ik dat liever aan de spuiter over .
prijs maakt me niet zo heel veel uit liever goed en wat duurder dan half en goedkoop
intresse?

Laatst bewerkt door een moderator:
ja mischien heb je gelijk maar ja zolang ik de cabine niet in kleur heb kan ik net verder en ja dan jeuken de vingertjes toch zo.
we willen toch allemaal de trucks graag afbouwen he

Hallo Alfisti,

Misschien is het handiger om dit topic te verplaatsen naar de rubriek :
VRACHTWAGENS TE KOOP/GEVRAAGD

Waarschijnlijk krijg je dan meer reacties !

Laatst bewerkt:
dat kan maar ik denk dat ook daar de intresse niet erg hoog is net als hier helaas.
het lijkt mij een mooie uitdaging om eens te laten zien wat iemand kan en meteen een goeie reclame voor de spuiter of is iedereen te druk met projectjes.

hoi alfisti

ik zelf ben ook geen befaamt spuiter heb daarom mijn 2 eerdere trucks ook naar een auto spuiter om de hoek gebracht.

nouw wil ik hier niet over klagen (als je het zelf ook niet kan)
maar een auto spuiter vind zoon model cab meestal maar gepriegel.
ze zullen hem meestal effe gou tussen door spuiten, als ze een uurtje over hebben. mijn eerste cab had daar om nog aardig veel haartjes in het spuitwerk zitten.en mijn tweede cab was aardig vervormd door waarschijnlijk verf?/verwarming? dus wat ik hier mee wil zeggen het is niet altijd beter om hem weg te brengen.

en dan nog een tipje bedenk ook eest nog of je er verlichting,verstralers/zwaailampen of luchthoorns er op wil hebben je kan dit dan vast een keer voor monteren zet gerust je cabinen voor een deel in mekaar.je schroeven zijn vast in de gaatjes geweest waardoor na het spuiten dezen deels gemakkelijker er in gaan.

kortom dit zijn mijn ideen er over en dat wil niet zeggen dat ik gelijk heb .duizend mensen duizend ideeien

maar succes met de bouw van je truck
mvg bertus

hoi alfisti

ik zelf ben ook geen befaamt spuiter heb daarom mijn 2 eerdere trucks ook naar een auto spuiter om de hoek gebracht.

nouw wil ik hier niet over klagen (als je het zelf ook niet kan)
maar een auto spuiter vind zoon model cab meestal maar gepriegel.
ze zullen hem meestal effe gou tussen door spuiten, als ze een uurtje over hebben. mijn eerste cab had daar om nog aardig veel haartjes in het spuitwerk zitten.en mijn tweede cab was aardig vervormd door waarschijnlijk verf?/verwarming? dus wat ik hier mee wil zeggen het is niet altijd beter om hem weg te brengen.

en dan nog een tipje bedenk ook eest nog of je er verlichting,verstralers/zwaailampen of luchthoorns er op wil hebben je kan dit dan vast een keer voor monteren zet gerust je cabinen voor een deel in mekaar.je schroeven zijn vast in de gaatjes geweest waardoor na het spuiten dezen deels gemakkelijker er in gaan.

kortom dit zijn mijn ideen er over en dat wil niet zeggen dat ik gelijk heb .duizend mensen duizend ideeien

maar succes met de bouw van je truck
mvg bertus

hey bertus
thankx voor de tips
ik heb inderdaad alle losse onderdelen al voor geboord en deels gemonteerd zoals de spoilers bv
voor de rest is het simpel spuitwerk.
omdat de auto spuiter de verfmoet uitharden bij 60c ga ik daar niet aan beginnen.
ik zoek echt iemand die ervaring heeft en dat tegen betaling voor mij goed en netjes wil doen tegen een redelijke prijs

helemaal niemand die mijn cabine wil spuiten ?

Hallo Alfisti,

Waarom probeer je de cabine zelf niet te spuiten ???

Eerst oefenen op div. proefstukjes, al doende leert men, zo heb ik het ook geleerd in het verre verleden !!

Anders zou ik de cabine wel willen spuiten, maar ik wil eerst een spuitcabine bouwen, alvorens ik weer ga spuiten !!!

En ja, eerst moet de Vovo F16 klaar zijn en dat gaat nog wel even duren !!

de reden dat ik het zelf niet doe is niet omdat ik het niet kan maar omdat ik er even niet de mogenlijkheid voor heb.
ik kan momenteel nergens verwarmd binnen spuiten alleen buiten en daar is het nu te koud voor.
maar geen probleem hoor als er niemand is die dat tegen een redelijke prijs wil doen dan ligt alles gewoon stil tot de zomer en doe ik voorlopig niks want ik ga niet de hoofdprijs betalen voor een colega bouwer die tijd is geweest.
dus graag of niet alleen zegt het mij wel genoeg en ik kan je zeggen het valt erg tegen

ik denk niet dat je de enige bent die met het spuiten zit. ik ben nog bezig met de ruwbouw maar ook ik zou erg graag mijn cabine en onderdelen die ik klaar heb in kleur zien.

modelbouw is ook keuzes maken en zoals het er nu naar uit ziet is een van die keuzes wachten op betere tijden.

dus graag of niet alleen zegt het mij wel genoeg en ik kan je zeggen het valt erg tegen

wat dit betreft...iedere modelbouwer heeft 1 ding gemeen met elkaar; gebrek aan tijd.
het is dus niet echt heel erg verrassend dat de mensen niet in de rij staan om nu a la minute een cabine van iemand anders te spuiten. het hele proces is niet met een uurtje gebeurd. schuren plamuren (indien nodig), afplakken, grondverf, meerdere lagen lak, meerdere lagen aflak. dit is eerder een kwestie van uren zoniet verspreid over meerdere dagen.

een dienst voor een ander betekenen als wat alu materiaal op maat knippen of de bus van een tandwiel uit draaien is veeeel minder werk en zullen collega bouwers eerder voor iemand anders willen doen dan een een complete spuit-operatie.

ik wil je met deze reactie niet aanvallen of negatief in het licht zetten. mar alleen maar uitleggen waarom ik denk dat er weinig of geen reacties zijn gekomen.

evengoed succes met de zoektocht en/of de verdere bouw van jou wagen.

ik denk niet dat je de enige bent die met het spuiten zit. ik ben nog bezig met de ruwbouw maar ook ik zou erg graag mijn cabine en onderdelen die ik klaar heb in kleur zien.

modelbouw is ook keuzes maken en zoals het er nu naar uit ziet is een van die keuzes wachten op betere tijden.

wat dit betreft...iedere modelbouwer heeft 1 ding gemeen met elkaar; gebrek aan tijd.
het is dus niet echt heel erg verrassend dat de mensen niet in de rij staan om nu a la minute een cabine van iemand anders te spuiten. het hele proces is niet met een uurtje gebeurd. schuren plamuren (indien nodig), afplakken, grondverf, meerdere lagen lak, meerdere lagen aflak. dit is eerder een kwestie van uren zoniet verspreid over meerdere dagen.

een dienst voor een ander betekenen als wat alu materiaal op maat knippen of de bus van een tandwiel uit draaien is veeeel minder werk en zullen collega bouwers eerder voor iemand anders willen doen dan een een complete spuit-operatie.

ik wil je met deze reactie niet aanvallen of negatief in het licht zetten. mar alleen maar uitleggen waarom ik denk dat er weinig of geen reacties zijn gekomen.

evengoed succes met de zoektocht en/of de verdere bouw van jou wagen.
ik begrijp het van een ieder maar al te goed.
ik heb zelf jaren schade herstel gedaan en weet welke tijd er mee gemoeid gaat.
ook ben ik nogal bang voor versturen zeker na het spuiten dus ja maar geen nood ik denk dat ik iemand heb gevonden die zo aardig is mij van dienst te willen zijn voor de komende tijd.
als alles klaar is zal ik de naam van de persoon bekend maken want iedereen kent hem hier wel en die leverd goed werk duas dat zit wel snor

zoals beloofd het vervolg.
na wat overleg heb ik mijn spuitklusje uitbesteed aan een gewaardeerde collegabouwer en wel aan rottierood(marcel)
deze is zo vriendelijk mijn cabine te gaan spuiten zodra de speiegel set is geleverd.
als alles klaar is zal ik er een foto van plaatsen.
dat ie goed werk leverd wisten we al dus dat komt wel goed.
bij deze nog even marcel alvast bedankt

Back