Klopt dit?

• Topicstarter Topicstarter blupmans
  • Startdatum Startdatum
B

blupmans

Guest
Hoi,

ik heb hier een bootje staan, en daar zit een Robbe Rokraft 120 up 20-30A regelaar in.

Gisteren heb ik hem testgevaren op een hele oude NiCd accu, en hij deed het goed.
Zonet heb ik een betere accu gemaakt, van 6 GP nimh cellen. Alleen doet ie het nu niet. Als je een heel klein beetje gas geeft werkt het wel, maar zodra je meer gas geeft gaat de motor uit. Toen heb ik wat research gedaan naar de regelaar, en overal staat: 5-10 NC

Dus... wat ik er van begrijp is dat dat ding alleen maar op nicd werkt... Dat zou mooi balen zijn, want ik stond net op het punt om 2s 4300mah lipo's te kopen.

Zijn er meer mensen met deze regelaar, en die dit verhaaltje kunnen bevestigen?

alvast bedankt.

Wij hadden vanmiddag hetzelfde probleem, alleen bij ons was het een loodaccu als voeding.. hij deed het soms wel, en soms niet...

Voor de regelaar maakt het niet uit of er Ni-Cd of Ni-MH accu's zijn aangesloten. Verder neem ik aan dat het aantal cellen gelijk is. Weet je zeker dat de accu volledig geladen was? Voor alle zekerheid kan je een Voltmeter op de accu aansluiten en kijken wat er gebeurd als de motor gaat draaien. Als de spanning in elkaar zakt is er iets mis met de accu.

Wat je plannen betreft voor het gebruik van Li-Po's. Heb je er aan gedacht dat deze accu's een speciale Li-Po lader, liefst met een balancer nodig hebben?

Li-Po's kunnen heel slecht tegen te diepe ontlading. Mocht dit gebeuren dan leidt dit meteen tot schade. Je regelaar is vast niet voorzien voor een afschakeling voor Li-Po cellen als deze te diep worden ontladen. Dus daar moet je nog iets op verzinnen.

ok, net weer ff het één en ander getest.

NiMh werkt niet, maar Lipo wel!
ik heb hier nog een 2cell 1700 mah lipo, en dat werkt uitstekend!! wat een power.
dus... haal je loodaccu eruit en gooi er een lipo in ;-)

shit, was net te laat met posten :P

en ja, ik heb alle spullen voor lipo's ;-)
ik ben voornamelijk bezig met heli vliegen, en in die tak van de modelbouw worden vrijwel alleen maar lipo's gebruikt.

Back