KLPD EC135 Trex 500

Hoi,

Aangezien ik een paar maanden terug het weer eens tijd vond voor een projectje voor de winter ben ik gaan bouwen aan een EC135 voor een T-rex 500. Na aanschaf van de witte romp van Heliartist ,diverse aanpassingen gedaan waaronder de radarcone neus,cabelcutters, handelbars antennes e.d. Aangezien ik een bouwverslagje heb gemaakt op een ander forum en niet nogmaals dit wil plaatsen of doorlinken wil ik toch het resultaat tot nu toe laten zien. De status is op dit moment verder als op de foto's maar het gaat om het totaal beeld.

full
full
full

De heli is voorzien van een 4 bladssysteem van Spinblades. De rotorkop is van Lightning heli. Deze vliegen bijzonder prettig in combinatie met deze rotorkop en Beast-X microbeast. Ik zal nog foto's plaatsen van de laatste detailering en tijdens de vlucht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Erg mooi :D, ben ook laatst begonnen aan een EC-135 KLPD.
Zou je mij kunnen vertellen welke kleuren jij heb gebruikt?

Ben benieuwd naar de overige foto`s :D

Laatst bewerkt:
EC's

Wat een mooie machine en wat een gaaf kleurenschema. Mag ik jullie beide uitnodigen voor de schaalmeeting op 19 juni? Als jullie interesse hebben in deze kist dan kan er nog wel eens een verrassing in het vat zitten. We gaan een apart hoekje maken voor de heli's van de hulpdiensten zodat ze mooi bij elkaar staan.

Voor inschrijven, zie meetings RCHELIPARTS SCHAALMEETING

Ja gewoon prachtig.

Ik zelf ben een ec-135 van hirobo aan het bouwen en deze krijgt ook de KLPD kleuren.

Kan je de ral nummers hier posten aub

Ik heb voor de gegevens van de heli contact gehad met het KLPD op schiphol. De accountmanager daar heeft mij met veel medewerking voorzien van de orginele kleurenschema tekeningen e.d.

De kleurnummers zijn:

Zwart: Ral 9005
Wit: Ral 9003
Donkerblauw(romp): Ral 5002
Lichtblauw(striping): VW R505
Rood(striping): Ral 3024

Mzzl
Danny

Stickers

Hey meede bouwers, ik heb een beetje off-topic vraagje ik heb net een 1:72 EC-135 gekocht en ben opzoek naar stickers voor de klpd heli. weet een van jullie misschien een adresje ervoor?

groetjes

Even contact opnemen met budgie op dit forum ;-) hij is van modelbouwsticker.nl

Ik heb toch nog een foto van de heli vliegend. Vanmiddag nog ff indoor mee gevlogen. Blijft super.....
full

Blauwe kapje

Kan iemand mij helpen met het volgende.
Ben opzoek naar een kapje voor op de rotor kop ( blauwe kapje rotor kop trex 500 )
Alvast bedankt voor de moeite
Gr. John

Afscheid van EC135..

De EC135 is van eigenaar gewisseld.... Enigsinds met pijn in mijn hart maar toch afscheid genomen wegens ruimte maken voor een nieuw project. De nieuwe eigenaar is een zeer goede bekende ;) dus hij is goed terecht gekomen. Ik zal hem dan ook nog steeds zien vliegen...

Happy Flights....and landings !

Back