Knalpot

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door Oregon, 28 sep 2003.

  1. Oregon

    Oregon Guest

    hoi, ik heb nu al 2 X voorgehad dat m'n knalpot van m'n nitro fun los komt
    http://users.pandora.be/oregon/Nitrocars.htm ( kijk in filmpke voor te kijken welk soort potje het is)
    en dat hangt dus vast met 2 lange vijzen aan de cilinderkop... nu is m'n vraag ... bestaat daar een speciale lijm voor ofzo? of iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
    ook zou ik graag weten of ik mijn banden kan vastlijmen aan m'n velgen met patex of zoiets?
     
  2. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    Ik kan zo gauw niet zien hoe de bevestiging exact aan je motor zit. In het algemeen zou ik zeggen, neem boutjes, of indien die niet bestaan, draadeinden, en zet hiermee de demper vast met zelfborgende moeren, die in het algemeen bij de modelbouwwinkels, en vaak ook bij de bouwmarkt, verkrijgbaar zijn. Mochten er in de motor-uitlaatflens blinde getapte (shcroefdraad) gaten zitten, dan deze zonodig doorboren en tappen, zodat de moeren aan de achterkant van de motor, naast de spoelpoort erop kunnen worden geschroefd. Dit laten doen door iemand met ervaring, als je denkt dit zelf niet te kunen doen.
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Als je mensen eerst een film(pje?) van 15Mb wilt laten downloaden, dan begrijp je vast wel dat niemand daar op gaat zitten wachten... Maximale grootte ongeveer 1 Mb, groter duurt te lang.
    Maak nou even een foto, dan kan iedereen even snel kijken, wat voor bevestiging je zoveel problemen geeft.
    Als je loslopende bouten hebt (de vertaling van vijs is volgens mij schroef en die worden niet gebruikt bij modelmotoren) is er een trucje.

    Wat bij mij wel helpt is een beetje UHU-Hart balsalijm in het boutgat en dan de boel vastdraaien. De lijm verkoolt door de hitte en zet het schroefdraad klem. Met een lichte 'knak' draai je de bouten weer los, daarna wel even schoonblazen voor je alles weer vastzet.
    je kunt ook een schroefdraadlijm van LocTite gebruiken, maar dat is wel een stuk duurder.
     
  4. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    bekend probleem, wat hier dus eigenlijk niet thuishoort, Oplossing is mechanisch, je moet de standaard pakking tussen pot en cylinder weglaten en koud met een paar nieuwe boutjes goed vastdraaien.
    Door het warmworden van de aluminium pot en cylinder trekt het hele spul zich vast... alle loctites lossen zich met warmte, en zijn dus geen remedie, ik weet niet of de truuk van bruno werkt, maar gezien zijn ervaring is dit misschien ook een oplossing.....
    Bij deze verplaatst naar het Autogedeelte
    .......................Peet.........................8)
     
  5. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    uh? mij vertelden ze dat locktite juist verharde bij hoge temperaturen

    mijn schroeven van mijn motorsteunen kwamen los en ik belde naar de modelzaak om te vragen als er locktite aan mocht (ik heb slechte ervaringen met locktite en schroefjes) en hij zei dat ik het beter niet deed... 8O
     
  6. Qlone

    Qlone Guest

    Ik heb het wel gedaan op de motorsteunen, en ze zaten inderdaad *heel erg* vast. Ik heb de blauwe versie gebruikt, die je gewoon los zou moeten kunnen draaien, maar dat was nog een hele uitdaging.
     
  7. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    blauw gaat nog wel los met wat warmte, rode locktite en dan zit het stampes vast.
     

Deel Deze Pagina