hoi, ik heb nu al 2 X voorgehad dat m'n knalpot van m'n nitro fun los komt http://users.pandora.be/oregon/Nitrocars.htm ( kijk in filmpke voor te kijken welk soort potje het is) en dat hangt dus vast met 2 lange vijzen aan de cilinderkop... nu is m'n vraag ... bestaat daar een speciale lijm voor ofzo? of iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen? ook zou ik graag weten of ik mijn banden kan vastlijmen aan m'n velgen met patex of zoiets?
Ik kan zo gauw niet zien hoe de bevestiging exact aan je motor zit. In het algemeen zou ik zeggen, neem boutjes, of indien die niet bestaan, draadeinden, en zet hiermee de demper vast met zelfborgende moeren, die in het algemeen bij de modelbouwwinkels, en vaak ook bij de bouwmarkt, verkrijgbaar zijn. Mochten er in de motor-uitlaatflens blinde getapte (shcroefdraad) gaten zitten, dan deze zonodig doorboren en tappen, zodat de moeren aan de achterkant van de motor, naast de spoelpoort erop kunnen worden geschroefd. Dit laten doen door iemand met ervaring, als je denkt dit zelf niet te kunen doen.
Als je mensen eerst een film(pje?) van 15Mb wilt laten downloaden, dan begrijp je vast wel dat niemand daar op gaat zitten wachten... Maximale grootte ongeveer 1 Mb, groter duurt te lang. Maak nou even een foto, dan kan iedereen even snel kijken, wat voor bevestiging je zoveel problemen geeft. Als je loslopende bouten hebt (de vertaling van vijs is volgens mij schroef en die worden niet gebruikt bij modelmotoren) is er een trucje. Wat bij mij wel helpt is een beetje UHU-Hart balsalijm in het boutgat en dan de boel vastdraaien. De lijm verkoolt door de hitte en zet het schroefdraad klem. Met een lichte 'knak' draai je de bouten weer los, daarna wel even schoonblazen voor je alles weer vastzet. je kunt ook een schroefdraadlijm van LocTite gebruiken, maar dat is wel een stuk duurder.
bekend probleem, wat hier dus eigenlijk niet thuishoort, Oplossing is mechanisch, je moet de standaard pakking tussen pot en cylinder weglaten en koud met een paar nieuwe boutjes goed vastdraaien. Door het warmworden van de aluminium pot en cylinder trekt het hele spul zich vast... alle loctites lossen zich met warmte, en zijn dus geen remedie, ik weet niet of de truuk van bruno werkt, maar gezien zijn ervaring is dit misschien ook een oplossing..... Bij deze verplaatst naar het Autogedeelte .......................Peet.........................8)
uh? mij vertelden ze dat locktite juist verharde bij hoge temperaturen mijn schroeven van mijn motorsteunen kwamen los en ik belde naar de modelzaak om te vragen als er locktite aan mocht (ik heb slechte ervaringen met locktite en schroefjes) en hij zei dat ik het beter niet deed... 8O
Ik heb het wel gedaan op de motorsteunen, en ze zaten inderdaad *heel erg* vast. Ik heb de blauwe versie gebruikt, die je gewoon los zou moeten kunnen draaien, maar dat was nog een hele uitdaging.