Knight Hauler en MFU icm 4ch pistoolzender

Ik heb de Knight Hauler inclusief MFU besteld. Nu vraag ik mij het volgende af:

Ik heb een Acoms Technisport 4 kanaals (pistool)zender. Kanaal 3 en 4 zijn dan via schakelaartjes met preset servo standen in te stellen. Kan ik deze ook gebruiken om de Truck koppelplaat, geluiden en verlichting te regelen? Eigenlijk wil ik geen nieuwe zender kopen.

Ik heb ook ergens opgevangen dat de MFU alleen zou werken met analoge trimmers. Klopt dat? Dan moet ik iig een andere zender aanschaffen met knuppels ipv draaistuur. Zou ik wel jammer vinden want een draaistuur werkt wat handiger.

Hallo

Je hebt minsten 4 volledige kanalen nodig om met de MFU te kunnen werken omdat voor de lichten en de waarschuwings lichten op die kanalan een dubbele functie zit ;
Bv op het kanaal voor de lichten en de 4 pinkers is op halve stick de toeters een korte en een lange toeter en als je de sticj volledig inhoud dan gaan de lichten of de 4 pinkers naar gelang de richting van de stick

Ik gebruik zelf een digitale zender op mijn trucks die ook allemaal een mfu hebben het voordeel daarvan is zoals voor de lichten bv ik kan mijn stick op 150% wat dan niet kan met een gewone zender en dan kan het zijn dat de mfu niet reageerd om de lichten aan te zetten dan moet je ook de trim open zetten maar mag je niet vergeten dat als je de stick dan in de andere richting gebruikt ook daar de trim te veranderen

Ik hoop u hiermee een beetje geholpen te hebben

Groetjes

Roby

Dank je Roby.

Er komt al iets meer licht in de duisternis.
Als ik jou verhaal goed begrijp zou het moeten kunnen werken als ik de benodigde posities in de handleiding van de MFU per kanaal zie, immers:
- kanaal 3 van mijn zender 3 vaste (van te voren in te stellen) servo posities sturen. Prima geschikt voor de versnellingsbak volgens de handleiding.
- Kanaal 4 kan 4 vaste (van te voren in te stellen) servo posities sturen. Geschikt voor de steunen van een trailer volgens de handleiding.

Verder zegt de handleiding dat voor beide kanalen de neutrale positie ingesteld kan worden op positie 1.

Hoe zie jij dit?

Hallo

Voor de versnelling kan je inderdaad kanaal drie gebruiken het moet dus enkel volledig uit links bv neutraal en volledig rechts zo kan je dan schakelen .

Nu voor kanaal 4 van u zender kan je inderdaad gebruiken voor de poten van de trailer alhoewel ik daar een gewone servo voor gebruik op een kanaal zonder langs de mfu te gaan omdat via de mfu het denk ik werkt met een kombintie van twee kanalen zoals het stilleggen van de motor is ook een kombintie van de stick van de versnelling en die van de 4 pinkers denk ik ( kan ook de lichten zijn ) .

groetjes

roby

Back