knight hauler, takelwagen

hallo

even voorstellen, ik ben steven 32j en kom uit belgie ben de vader van een prachtige dochter van 4 en mijn hobby's zijn snooker, auto-sport en natuurlijk truck modelbouw . en dat laatste tja dat komt omdat het in het bloed zit zeker , ben zelf 10 jaar chauffeur geweest maar door gezondheids redene ben ik daar spijtiggenoeg mee moeten stoppen.

nu to de point!

ik wil dus een knight hauler gaan bouwen tot takelwagen en heb wel een paar ideetjes in mijn hoofd , maar ik zit met een probleem, hoe ga ik het takel systeem bouwen de kraan die er opmoet??? heb een voorbeeld van hoe het er ongeveer moet gaan uitzien.[img=http://img221.imageshack.us/img221/4051/dbdsc025532yo7.th.jpg].

is zo een systeem te koop voor tamiya of is het volledig eigenbouw?

tips, suggesties, alles is welkom ?

groetjes steven

zover ik het kan zien
is dit systeem de bergingsopbouw van wedico
maar dit is in de breedte en lengte natuurlijk aangepast aan een tamiya chassis
kvind het zelf niet zo heel erg mooi omdat de cab groter is dan de afsleep installatie wat klein
groetjes wesley

helemaal mee eens de verhoudingen kloppen niet ziet dr lichtelijk uit t verband gerukt uit

zou wel mooi zijn zoiets t idee is ook erg goed maar nu aleen de schaalverhouding nog mooi op me kaar afgestemt zien te krijgen

ja ik weet dat de verhoudingen ni honderd % zijn en ben dus nog aan het uitzoeken hoe ik dat ga oplossen.
mss een extra as vanachter zodat hij drie aandrijfassen krijgt ik weet het nog ni goed, er spookt vannales door mijn hoofd.
we zullen wel zien heb tijd zat, maar als ik hem bouw moet het wel perfect zijn dus kan ik er beter een paar nachtjes over slapen hé

groetjes steven

Ik vind zo'n takel eigelijk een beetje achterhaald.
Bij een knight hauler kan het nog goed worden toegepast.

Maar ik zal eerder voor het systeem dat bijvoorbeeld Herpertz gebruikt. (onder " Voertuig voor de zware berging" staan mooie foto's)
Maar dat zou je dan wel helemaal zelf moeten bouwen.

edit: een kleine versie op Minitruckers.nl

Back