Knipper LED

• Topicstarter Topicstarter Forrest
  • Startdatum Startdatum
F

Forrest

Guest
Hallo,

Misschien een domme vraag
Maar als ik een LEDje gewoon steeds met dezelfde frequentie wil laten knipperen, moet ik dan een printplaat eraan maken, of zijn er speciale LEDjes zie al uit zichzelf knipperen ?

Gr Niek

Als je bij Conrad even "knipper led" in tikt bij de zoekfunctie dan krijg je een hele reeks mogelijkheden. Allerlei kleuren en afmetingen en spanningen. Er is dus heel veel mogelijk.

Ga je markerings lichten maken voor je vliegtuig? :)

Ik zou ook wel eens een landingsbaan verlichting willen zien van iemand. :P Lijkt me wel n stoer iets om mee te komen op zon nightflight meeting.

Freakazoid zei:
Ga je markerings lichten maken voor je vliegtuig? :)

Nee, een richting aanwijzer van een tank :lol:

Ik dacht altijd dat je een hele printplaat eraan moest hangen..
Bedankt :D

als je een knipperled in serie zet met een gewone led krijg je een heel apart knippereffect, hij gaat een beetje flitsen.
wel natuurlijk de goede weerstand hierbij berekenen.
groetjes piet

Het effect van een knipperled is overdag niet echt goed. Neem de helderste die er zijn, anders valt het erg tegen. Wij hebben ze op een brandweerboot staan en overdag heb je er niets aan. Volgens mijn idee van een tank worden ze onder een afdakje gebouwd, toch? Misschien dat het dan beter is. Anders kan je op internet volop schakelingen vinden voor gloeilampjes.

Een van de eenvoudigste schakelingen is op basis van een 555 ICtje, en wat condensators en weerstanden. De kosten van zo'n frutseltje is minder dan 2 euro, en in sommige gevallen dus goedkoper dan een specifieke knipperled kopen. En je kan dan de frequentie ook nog instellen.

Freakazoid zei:
Ik zou ook wel eens een landingsbaan verlichting willen zien van iemand. :P Lijkt me wel n stoer iets om mee te komen op zon nightflight meeting.

here you go, 100 meter lang, rood verlichte landingsbaan bij ons jaarlijkse nachtvlieg evenement.

04100441618cd0c5b89.jpg

hallo

velleman printje
twee supper bright leds rood of geel geloof ik
conrad heeft een printje voor twee lampjes telaten flitsen

groeten raf

Back