Knipper volgorde Navigatie verlichting

Hoi. Omdat ik mijn MD500 schaal model uit ga voeren met navigatie verlichting en ik mijn electronica hobby daarmee weer eens kan combineren wil ik weten of er officieele regels zijn welke verlichting waar op een helicopter hoort te zitten.
En nog belangrijker
Wat de knipper frequenties zijn..

Ik weet natuurlijk dat er onderop een rode lamp knipperd en dat er boven op een witte knipperd en dat links en rechts een groene en rode lamp schijnt.. Maar welke knipper frequentie..

Benno

de groene en de rode link en rechts horen te blijven branden, de rest knippert.

Ja volgens mij schreef ik dat dus ook al..
Rechts en links Groen en Rood branden (dus niet knipperend)
Onder = Rood en boven = Wit beide knipperend...

Maar nu nog het antwoord op mijn vraag

WELKE KNIPPER FREQUENTIE....

En dus niet iets van aan/uit maar x ms aan en y ms uit...
Ik wou het graag een beetje volgens de regels.

benno

Ik heb er al eens wat naar lopen zoeken, en mijn conclusie is dat er geen standaard is, iedereen knippert er maar wat op los. Groen en Rood zijn de enige standaarden (GRAS) en de rest is flits maar raak voor een knaak.

Je moet het dus specifiek voor jouw model uitzoeken, misschien een mail sturen aan iemand die een dergelijk toestel in bezit heeft?

Er is geen standaard voor, dus knipper er maar wat op los. Ik weet, bij de vorige maatschappij waar ik vloog was er voor de vloot een bepaalde frequentie (stobe lights) en kon je in de nacht herkennen of het een van de vloot was of niet.
Navigatieverlichting (links rood, rechts groen) blijft aan.
Beacon knipperd/ draaid rond (rood) en aan de achterkant is nog een steady wit light.

oh .. ik ga ervan uit dat het gaat om vliegtuigen en jniet om boten :-/

Cor

Laatst bewerkt:
Back