knipperlampjes Mentor?

Zag op internet de Mentor uitgerust met knipperlampjes. Is dit een gekocht set dat verkrijgbaar is of zelf gemaakt? Kan het draadje ook even niet meer vinden van een forumlid dat ook zoiets had gemaakt.
Vraag mij trouwens af of je niet een zwaardere setup nodig hebt als je zwevers wilt gaan trekken met dit ding.
Op internet kwam ik zelfs een ideot tegen die ´m had uitgerust met brandstofmotor! Maar ja ... die crashte wel.

ik denk persoonlijk dat zwevers zoals de easyglider hiermee goed te slepen zijn. veel zwaarder moet denk ik wat meer power hebben

In de laatste MBA wordt de mentor besproken, inclusief het slepen. De conclusie was dat het ding deed wat het moest doen en dat slepen wel iets was waar oefening voor nodig was. Dat was het toestel niet aan te rekenen, maar de piloten.

Ja Hezik, ik heb de modelbouw actueel ook en het artikel gelezen. Klopt inderdaad, maar een beetje meer power is vaak wel prettig heb ik gemerkt.
Mijn Calmato trekt op zich ook wel met de standaardmotor, alleen de starts zijn soms wat eng langzaam. Altijd bang dat ie omlaag valt.
Vandaar de vraag. Ik ben heel wat setips tegengekomen inmiddels en vooral op Duitse fora. Wel leuk om te lezen.

De Himac C3528-1000, de WASP C3548 900 KV (700 w) of de 3542 1000 KV (450 w), de MVVS 960 Redliner en zo zijn er wat meer.
Wel lees je veel over 4 cels lipo´s in combinatie met zwaardere motoren.
Minimaal 3200 maw begreep ik.

Leuk artikel trouwens van Theo Coenen!

Ik heb ook knipperlampjes maar dan op mijn minimag. Heb ze zelf gemaakt dmv een fietslampje waar dus 3 ledjes inzitten (hier zit dan een looplichtje in geprogrammeerd). Leds er uitgesoldeerd en een rode, groene en blauwe voor de straart met een lange draad terug gesoldeerd.

Toen 1 felle witte led direcht achter de schakelaar gesoldeerd zodat deze nog niet in het looplicht systeem was opgenomen en dus altijd brand. Als je nu de 2 AAA batterijen er in stopt gaan alle leds branden, een druk op de knop en rood/groen/blauw gaan knipperen en de derde keer drukken is een loop licht met een dubbele knipper bij rood en groen en 1 knipper bij blauw.

Hoop dat het duidelijk is en het is dus makkelijk zelf te maken.

Een echte modelbouwer dus. Mooi. Ja, die lampjes heb ik inderdaad ook. Leuk idee ook. Ik heb zelfs nog een lichtkrant. hahahahaha ... zitten errug veel leds in.

Ik heb ook knipperlampjes maar dan op mijn minimag. Heb ze zelf gemaakt dmv een fietslampje waar dus 3 ledjes inzitten (hier zit dan een looplichtje in geprogrammeerd). Leds er uitgesoldeerd en een rode, groene en blauwe voor de straart met een lange draad terug gesoldeerd.

Toen 1 felle witte led direcht achter de schakelaar gesoldeerd zodat deze nog niet in het looplicht systeem was opgenomen en dus altijd brand. Als je nu de 2 AAA batterijen er in stopt gaan alle leds branden, een druk op de knop en rood/groen/blauw gaan knipperen en de derde keer drukken is een loop licht met een dubbele knipper bij rood en groen en 1 knipper bij blauw.

Hoop dat het duidelijk is en het is dus makkelijk zelf te maken.

Goed idee !
Ga morgen naar het onderdelenhuis achterlampje en wat leds ophalen :)
Wat bedoelde je met direct achter de schakelaar solderen?

Groet, Christian

Nou je witte licht voorop moet altijd blijven branden, dus ook als die andere knipperen moet deze constand blijven branden. Als je dat wil moet je deze dus niet in het knippercircuit opnemen.

Vanaf de 2 batterijen gaan er 2 draadjes naar (ik noem het maar even) het zwarte druppeltje op de printplaat die zorgt voor de knipper. Hiervoor moet je dus nog een draadje aan de + en - solderen voor de witte led deze blijft dan constand branden.

rc-flyfun verkoopt complete led verlichtings setjes

Rc-Flyfun

misschien niet de meest goedkope manier maar wel handig !
en je kunt deze dan vanaf je zender bedienen

Website bestaat niet of is offline, maar is niet te bereiken

Back