Lamineren opbouw
Allereerst eenieder een goed 2013 gewenst!
De afgelopen vakantie weer wat aan de zolder kunnen doen;
- Gedeeltelijk het dak geisoleerd;
- Berging geisoleerd en afgetimmerd;
- Gietvloer aangebracht;
- Wanden gezet;
- washok op de landing gemaakt;
- water toe- en afvoer aangelegd;
- electriciteit aangelegd (licht, stopcontacten, hotelschakelingen);
- Geforceerde luchtafzuiging washok aangelegd.
Al met al een hele hoop werk verzet, maar helaas is het nog niet af,dus voorlopig zit ik nog in een koude schuur te modelbouwen...
Wel heb ik jullie nog wat foto's belooft, een paar detail's van het lamineren van de opbouw:
Wat ik doe als ik ga lamineren is de randen aftapen. Na het lamineren kan ik, als ik het tapen nauwkeurig doe, de randen netjes schoonsnijden.
Deze laminaat-randen schuur ik dan netjes aflopend weg over een breedte van 5 mm, van volle dikte naar 0, zodat ik een mooie aanslag creeer voor het volgende, aanliggende laminaat. Dit laminaat ligt dan weer 5 mm over de oude rand. Als ik dat vlak schuurhoud ik een goede verbinding tussen de 2 aanliggende laminaten
zonder dat ik extra dikte opbouw.
Het resultaat van zo'n laminaat-verbinding is te zien op de eerste foto; er zit een deling tussen 2 patches van het buitenlaminaat vlak onder en boven de raam-partij, over de volle breedte van het stuurhuis.
Op de volgende foto is goed te zien dat beide laminaten rond de raam-partij mooi in hetzelfde vlak liggen.
In de volgende post zal ik foto's plaatsen van het schuren van de randen.
Dit alles ter voorbereiding van het lamineren van de luikzetting van het dakluik, later meer daar over.
Groeten,
HJ