Dit is mooi om te weten, het punt ligt dus verder van 30%. ik ga dit ook als uitgangspunt overnemen. -> 33,7 %
Thanks!
Thanks!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@Klaas Schouten; de Valentijn klasse is een type schip wat ontworpen is als reddingsboot, en niet primair als snelle boot. De verhoudingen liggen daarbij iets anders.Dit is mooi om te weten, het punt ligt dus verder van 30%. ik ga dit ook als uitgangspunt overnemen. -> 33,7 %
Thanks!
@Klaas Schouten; de Valentijn klasse is een type schip wat ontworpen is als reddingsboot, en niet primair als snelle boot. De verhoudingen liggen daarbij iets anders.
Ik zou m.b.v. de accu's altijd een marge aanhouden zodat je achteraf nog kunt trimmen door de accu's te verplaatsen.
Bij HaJe is het een ander verhaal, daar hij voor een verbrandingsmotor gaat. En die laat zich lastiger achteraf verplaatsen dan een set platte lipo's.
levert dat op. COG ligt bij ieder anders,
@haje74: Één, of meerdere jets hebben daar geen invloed op. Wel op de eindsnelheid natuurlijk
Geweldig uitgelegd, ik kan je in grote lijnen volgen.
Ik denk echter wel dat plaatsen van een of meerdere jet units wel een verschil maakt in de plaatsing van het zwaartepunt, omdat:
1.) hierdoor het gewicht achterin de romp toeneemt (extra drive, dus extra gewicht, inclusief waterkolom)
2.) de zuigende werking onder het vlak toeneemt (er wordt immers een waterstroom onder de romp omgebogen)
1. Klopt natuurlijk. Gewicht is gewicht... Ik zit in de kunststof jet-drives, die wegen niet zoveel![]()
Het model weegt +/- 6,5 kg met 2 lipo 4s 3700mah@Katwijk56 wat een mooi model, en een mooi vaarbeeld ook!
Dat komt denk ik omdat het vermogen goed afgestemd is het vaargewicht?
Hoe zwaar is het model?
Je hebt gelijk het is 33mmPrachtig vaarbeeld ook! Kende het filmpje al.
Goed te zien dat de boeg niet omhoog komt. Vanwege de jets, maar ook het ontwerp van de Valentijn zelf. Immers moet de schipper goed zicht kunnen houden.
De Kehrer jet 30mm bestaat toch niet? Alleen in 28mm, 33mm en 40mm. Overigens op zichzelf staande ontwerpen.
De 33mm heeft de reputatie de beste te zijn. Maar wordt niet meer gemaakt helaas.
Prijs jezelf gelukkig!Je hebt gelijk het is 33mm
Hier het varen met de "Christien" schaal 1:15 met 2 Kerher jets 30mm