Knuffel setup probleem :cry:

Hallo

Ik heb problemen met mijn KnuffelXL (span. 88cm).

Setup
EMM-150PW Outrunner
ELE 17 Amps Brushless Speed Controller
Prop 8x4.5

Ik heb altijd met een kokam 7.4V 730 mAh Lipo gevlogen en dit ging prima. Echter heb ik pas geexperimenteerd met andere pack's (11.1V 720 mAh, 11.1V 350 mAh) maar dit was niks. Dus heb ik maar 2 packs van ELE 7.4V 800MAH (10C) gekocht. Met het idee dat dit wel goed werkt. Maar dit werkt niet; ik kan er wel mee vliegen maar niet torquen :cry:

Hoe kan ik dit oplossen? Andere prop?
En wat voor accu is dan het beste voor een knuffel of shock?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Genoemd Kokam 740 H? pakket kan 20 C aan: 20x740=14,8 ampere.. (Kokam 720 HD is 10C/7,2 A))
Genoemd Ele 800 mA pakket zou 10C=8ampere continu moeten zijn..
In de praktijk zijn dit eigenlijk hooguit 8C continu pakketten....(6,4 amp continu!)
Neem aan dat de motor op 2sl ipo meer dan deze 8 ampere trekt en dat de spanning dan zo ver inzakt dat je geen power meer hebt....
Advies: Schaf voor elektrovliegen een Volt/Amp/Wattmeter aan, kost je een keer 45 euri maar nu ben je waarschijnlijk twee lipopakketten aan het slopen omdat je niet weet met hoeveel ampere je ze belast.....
Wil je echter echt power met de fietsbel ga dan naar 3s en een lipopakket dat ook op zijn sloffen 15 ampere continu levert....

nee, ook een accupakket met meer capiciteit(mAh) en minder belastbaarheid (C) kan ook. Iets zwaarder, maar wel langere vliegtijd.
Met dezelfde accu kan je een kleinere prop proberen. maar dan heb je nog steeds weinig power. Je kan ook een 1100mAh 7,4V pakken (ook van ELE). Maar je kan ook een kleinere prop pakken, en dan met 3s. Maar dan wordt je model ook weer zwaarder.

Back