Knuffel

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 6 okt 2004.

  1. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    mooi jeroen kun je die mallen ook ff copyeren voor me kan ik over een maand je ook die knuffel bouwen met de depron die ik zondag via bert,dick en derk heb gekregen
     
  2. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Zal ik anders de mallen meebrengen zodat ze direct op het depron kunnen worden overgenomen?
     
  3. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Zo zeg,dat zijn nog eens opvallende kleuren hehe

    Je bent weer behoorlijk creatief bezig geweest he Jeroen :yes:
     
  4. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.032
    Locatie:
    evergem
    [​IMG]
    hier mijn yak getinte knuffel, klein beetje anders. :roll: en de koffie staat klaar :lol:
     
  5. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    @Jeroen van Gog

    Ik ben ook al tijden bezig met het kleuren met merkstiften maar met die hobbyverf is ook een leuke aanvulling hierop ik ga dit ook zeker probieren!
     
  6. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.032
    Locatie:
    evergem
    ik gebruik altijd de spuitbussen STYRO COLOURS busjes van 150 ml
    prijs rond de 3 a 4 euro
     
  7. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Ik heb vandaag de depron onderdelen in elkaar gezet en de servo’s ingebouwd. Ook het buisje waarin de motor bevestigd wordt zit al op zijn plaats met ongeveer 2 graden zijwaarts stelling.


    [​IMG]
    Hij is al bijna klaar om te knuffelen. :banana:


    [​IMG]
    Ik ga bij dit model eens proberen of een closed-loop aansturing verschil geeft met vliegen.
    Hiervoor heb ik een normale draad ontbonden zodat je meerdere kleine draadjes overhoud.


    [​IMG]
    Opstelling van de servo's, gaat lekker snel dat bouwen met depron. :D


    [​IMG]
    Staartdetail met de dubbelzijdige rudderhoorn's gemaakt uit een printplaatje.

    Wat mij nog rest om te maken is een landingsgestel. Heeft iemand hier misschien handige tips voor?

    Groeten Jeroen.
     
  8. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.032
    Locatie:
    evergem
    ik vind de gemakkelijkste oplossing (MAAR de DUURSTE ) het gestel kopen van IKARUS ( weet het, men kan gemakkelijk een zelf bouwen) krijg er dan ook nog de idiale kleine wieltjes bij. :roll:
     
  9. Cpt. Ed

    Cpt. Ed Guest

    je kunt het beste zelf een landingsgestel maken van koolstof, als je de assen beneden het snijpunt met elkaar verbindt voorkom je dat het geheel uit de 'romp' komt.

    Als wieltjes kun je ook ronde servo schijfjes gebruiken (meestal zitten er een aantal bij een servo en gebruik je er toch maar eentje). Eventueel kun je deze nog voorzien van extra geboorde gaten. :p :idea:

    suc6
     
  10. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    de meeste Knuffels (duitsland)
    worden ZONDER wieltjes gevlogen
    alleen koolstof landingsgestel zonder wieltjes

    dit heb ik zelf ook,.... bij starten en landen merk je het bijna niet,
    meestal is het toch uit de hand starten en landing is vangen
     
  11. kris_geusens

    kris_geusens

    Lid geworden:
    14 aug 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    Begijnendijk (B)
    Kan er iemand een merknaam ofzo geven ven die verf, een Praxis vind je hier nl niet in Belgie

    Kris
     
  12. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.032
    Locatie:
    evergem
    De verf is te krijgen in de betere modelbouwwinkels ( ALBATROS. TAM )
     
  13. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    De verf die ik gebruikt heb is van het merk: Apple Barrel Colors.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Vriendelijke groet Jeroen.
     
  14. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    Ik neem aan dat je de Depron niet schuurt? En heb je na het schilderen last van kromtrekken?
     
  15. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Ik heb inmiddels de benodigde koolstof verstevigingen aangebracht en het landingsgestel zit er ook al onder.

    Ik zit nu alleen nog te kijken waar dat ik mijn zwaartepunt moet gaan plaatsen. De door Manuel aangegeven 68 tot 75 mm vanaf de neuslijst van de vleugel blijken in de praktijk toch vrij ver naar achter te zijn. Hierdoor is de Knuffel vrij nerveus wanneer je er strak mee wilt vliegen. Ook meskant is dan niet echt lekker uit te voeren. Dit terwijl het model toch duidelijk wel de eigenschappen heeft om strak te vliegen.
    Mijn vraag is dan ook; waar hebben jullie je zwaartepunt zitten en welk vlieggedrag brengt dat dan met zich mee?

    @Han Veldhuis

    Bedankt voor de tip! :lol: Het idee zonder wieltjes ga ik ook toepassen op de Knuffel. Toen bij mijn superstar een keer een wieltje was afgebroken had ik inderdaad ook geen problemen met het opstijgen of landen.
    En zonder wieltjes schilt natuurlijk ook weer in het gewicht.
    Om hem te bouwen zonder een landingsgestel vind ik niet zo mooi maar het is wel een betere oplossing wanneer je er buiten mee gaat vliegen. Last van afgebroken landingsgestellen heb je dan niet meer.

    @Rob

    Inderdaad hoef ik het depron niet te schuren. Het krom trekken van de delen valt wel mee. Wel heb ik de onderdelen op een vlakke ondergrond goed laten uitdrogen.(Ongeveer 15 minuten) Kromme delen heb je eigenlijk altijd wel met depron veelal word dit wel gecorrigeerd door de constructie van het model. Wanneer er dan nog steeds kromme delen zijn (bij mij nu het kielvlak) kun je deze corrigeren met een föhn.
     
  16. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    Wist ik niet, hoe werkt dat?
     
  17. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Heb nog wel even moeten doorwerken maar hij is gelukkig op tijd af voor Nieuwleusen. :banana:


    [​IMG]
    Het vlieggewicht met accu zit nu op 142 gram. :lol: Hoe zal dat gaan reageren op de 310 gram trust van de motor? :twisted:

    @Rob,

    Wanneer je een krom deel verwarmd met een föhn en dan vervolgens het een tijdje vasthoud of inklemt in de tegengestelde kromming zal deze verdwijnen, soms meerdere keren na elkaar uitvoeren voor een beter resultaat.
     
  18. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    mooi dat je hem af hebt jeroen
    dat gaat leuk worden vandaag tot vanmidag
     
  19. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.032
    Locatie:
    evergem
    [​IMG]



    hier een foto van mijn bijna klare knuffel ( met epp neus ) 6 mm
     
  20. Hey Jeroen,ik las dat je close loop ging maken met staaldraad,heb je al eens visdraad gebruikt dat niet rekt?dit is een stuk lichter denk ik.
    gr Mart
     

Deel Deze Pagina