Knuffel

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 6 okt 2004.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Bij microservo's willen er nog wel eens hele kleine parkers zitten voor de bevestiging van de servo. In een shocky gebruik je die zelden omdat de servo's gewoon vastgelijmd worden in het depron, maar die kleine parkertjes zou je wel voor dat soort dingen kunnen gebruiken. In mijn BB's zit de motor ook met 3 van die schroefjes vast, dat weegt helemaal 3x niks.

    Grt.
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Alexzzz, dat klopt, maar hij heeft er geen glasvezel of triplex spantje op zitten.
     
  3. slomo

    slomo

    Lid geworden:
    7 dec 2005
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Meeuwen (België)
    Ehm.... Hij heeft ook niet veel isolatie op de draden van z'n regelaar naar de motor zitten 8O :wink:
     
  4. MDM1FOX

    MDM1FOX

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Ede
    volgens mij mis ook nog een hoofdligger???? en verstevigingen aan de vleugel stangen (uiteindes) de motor kan zo prima bevstigd worden maar op de manier krijg je denk ik veel vlutter op de vleugel kijk eens goed naar de knuffel van de ontwerpen volgens mij valt er nog wel het een en ander te veranderen je hebt er namelijk ook wel een aardig (zware) motor op zitten:
    Knuffel manuel

    groetjes Dennis
     
  5. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    wow wat een motormontage, het motortje weegt volgens opgave 24g, bij mij inc montage 21g. (kan nog wat vanaf)

    En je kan de bel als propsaver gebruiken, as inkorten en de 2 kleine imbusjes door bouten vervangen.
     
  6. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    ok bedankt voor de antwoorden :thumbsup:

    maar die motor zelf weegt maar 26 gram en die bevistiging is mij zo aan geraden,
    en het varhaal van bevetsigen met koolstof staafjes snap ik niet(van de motor)
    en ja er kan nog veel aan worden verbeterd 8) maar dit is dan ook pas m`n twede die ik bouw. :oops:
    maar ik begrijp dat de versteviging niet goed is (op de staart bij het rudder komen nog 2 staafjes)
    maar die carbon staafjes aan de zijkant lukt bijna niet omdat dan de stuurstangen worden weg gedrukt.
    dus ik dacht ik doe het met depron en als ik nog twee van die plaatjes aanbreng op de staart,
    moet het goed zijn toch?
    en ja de draden worden nog geïsoleerd :wink:
    en wat moet ik nu precies veranderen?
    en welke accu raden jullie me aan de motor trekt 8 ampere volgens mij :roll:
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Wat moet je nu verbeteren, ALs eerste kom eens op een indoor meeting kijken hoe de modellen in elkaar zitten. Daar leer je het meeste van.

    Alles moet zo licht als maar enigzins mogelijk is.
     
  8. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    ja dat weet ik en ik heb de motor bevestiging lichter gemaakt.
    maar wat is nu een hoofdliger?
    daar hadden jullie het over in vorige berichten.
    en volgens mij is hij niet zo zwaar hoor maar ik ga hem binnen kort even vliegklaar wegen.
    ik zal even zegen hoeveel hij dan weegt.
    en waar is er binnenkort een indoor meeting dan?
    graag wel een beetje bij mij in de buurt.
    en ik moet een nieuwe lipo hebben m`n ouwe is dood 8O
    welke raden jullie mij aan?
    het liefst 1 die met die oranje lipo lader van esky kan worden geladen deze:
    (die heb ik nog).
    http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=35_69&products_id=798

    gr sjoerd
     
  9. MDM1FOX

    MDM1FOX

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Ede
    een hoofdligger is een staafje welke door de vleugel heen gaat en stijfheid aan de vleugel geeft meestel wordt voor een knuffel hiervoor een plat dusn staafje koolstof gebruikt bij de knuffel s het meestal langs de voorkant van de vleugel kijk eens goed naar de bouwbeschrijving b.v. bij plaatje 10 kan je deze goed zien zitten tegen de voorzijde
    bauplan knuffel V2

    Groetjes Dennis
     
  10. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    ooh dat,
    dat weet ik heb ik wel gezien op foto`s en wel vangehoord.
    maar ik heb hem gemaakt van 5 mm depron en ik heb onder de vleugels
    kruisversteviging met carbon stokjes.
    is het dan nog nodig?
    (kon namelijk geen plat carbon meer krijgen was op bij de winkel)
     
  11. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    en ik heb vandaag deze accu besteld
    ja ik weet het, het kan wel lichter maar dan
    kun je maar zo kort vliegen
    of je koopt 2 accu`s (maarja ik heb ook weer niet zoveel geld :roll: )
    ik ga binnen kort denk ik wel een 350 of 400 nog wat mah erbij kopen.
    maar maakt het nog veel uit kwa vliegeigenschappen of je een iets zwaardere of lichtere accu vliegt?
     
  12. fredje

    fredje Guest

    De knuffel en ook andere indoortjes kunnen nog lichter met het kevlar trust system. Ik kreeg dit systeem door gemaild van een vriend van de club. Met dit systeem heb je geen carbon meer nodig om de vleugel op te spannen en ook geen torsiestrook.

    Hier heb je de site: Klik hier

    Groeten,
    Fréderic

    P.S. mijn knuffel is carbonloos!!!
    Veel succes
     
  13. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Idd heb het systeempje ook op een groter formaatje shocky gebruikt. Werkt perfect.

    Maar heb zelf nog geen shocky met carbon versteviging (behalve de vleugel dan). Ik denk persoonlijk dat het nog wel iets stijver kan door gebruik van carbon.

    Wat is de opinie van de fervente indoorvliegers???
     
  14. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    oke bedankt :wink:

    maar dat systeem werkt toch allen tegen opwaardse druk en niet tegen
    neer waartse druk?
    als je bijv een looping maakt of een roll of op de kop vliegt?
    en welk draad gebruiken ze daar dan?

    en uhm ok en dit beteknt? :roll: :
    Wat is de opinie van de fervente indoorvliegers???

    en in de vorige post bedoelde ik met deze accu een 45 grams 840 mah hi-model accu
     
  15. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    De draden aan de andere kant van de romp ... als je de tekening bekijkt zie je dat ze rond de dwarsdoorsnede van de romp gaan in een ruit-vorm.

    Dus ook de onderkant die neemt de functie van bovenkant over als de onderkant naar boven gericht. Even goed het schema in de PDF bekijken en je snapt het heus wel.

    De opinie is de mening van de ervaren indoor vliegers naar dit systeem.

    Greetz
     
  16. Manuel

    Manuel Guest

    mischien wel leuk systeem voor men knuffel maar wat voor buisjes gebruiken ze en welk soort draad? :p
     
  17. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Kevlar visdraad is naar het schijnt het beste zou het minste rek in zitten maar ook de duurste visdraad die er te koop is ... Gewoon eens gaan informeren in de plaatselijke hengelsportzaak.

    Daar heb ik ook mijn draadgeleidingsbuisjes (pff wat een woord) gevonden. ('t was eigenlijk iets om op karper te vissen of zo)

    Greetz
     
  18. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Toch me ook maar eens verdiept in het al dan niet verstevigingen met carbon ...

    Toch wel ten zeerste aan te bevelen als je de maximum stijfheid uit je vliegtuigje wilt halen ...
    Denk niet dat visdraad geschikt is om te verstevigingen aan te brengen bij de 3mm indoor versies.

    Hier is de mijne ... met carbon. 8)
    [​IMG]

    [​IMG]

    De blingbling ligt ook al gesneden klaar om te verlijmen.
    Tegen de volgende indoor meting moeten beide klaar zijn. Eens kijken of er verschil gaat merkbaar zijn tussen beide modellen. (Die deze onervaren rot kan bemerken)

    Greetz

    Tim
     
  19. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Zodra je je 1e bocht maakt merk je waarschijnlijk dat die knuffel het makkelijker mooi doet en zodra je ze voor de 1e keer op zijn zij legt weet je dat die BB veel beter op hoogte blijft in KE.
     
  20. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo

Deel Deze Pagina