Knuffel

  • Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ahhj

Jammer Theo, was toch net knuffeltje. Mar hoe kwam het dat de vleugel brak? Is mij eigenlijk nog niet gebeurt.

IJsbrand
 
Geen rare figuren gevlogen waarbij de vleugel erg belast werd. Het waaide wel ietsje maar met windkracht 2 hield het wel op.
En dan gewoon op een stukje rechtuit vliegen begaf hij het.
 
Hoi Theo,

Volgens mij is je kruisversteviging gewoon uit het depron geschuurd.
Ik denk dat je beter bij je volgende model de kruisversteviging onder de vleugel door kunt trekken tot aan de carbon latjes die je voor en achter op je vleugel hebt zitten. Dit kun je dan eventueel met een beetje epoxy lijmen. Eerst de te lijmen carbondelen een beetje opschuren geeft ook een beter resultaat.

Groeten Jeroen.
 
Hoi,

Zo, na mijn yak (die onderhand gaar is) heb ik een knuffel gebouwd.
Voor een beginnend bouwer/vlieger vind ik hem best grappig ! :D

normal_DSCF0305.JPG



normal_DSCF0307.JPG
|


Grtn Riechert :D
 
Ik ga ook samen met een vriend een knuffel bouwen, hij wil aan het modelvliegen gaan beginnen. Nu gaan we de neus van epp maken. Ik vraag mij alleen af f dat nog stevig genoeg om de motor direct op te maken. Depron is namelijk echt veel stijver.

EDIT:

Nog een vraagje, raden jullie het aan om op de rand van de vleugel ook nog een carbon randje te plakken?
 
hoi, ik laat het koolsot door lopen tot aan de aileron, met de vleugeltip mee, maakt de vleugel veel sterker.

een neusje van EPP is een goed plan, als je 6mm neemt is het sterk genoeg, Manuel verkoopt ze zelf ook met epp-nase
 
Tsja, het zelf kopen is geen uitdaging he, dat vind hij ook totaal niet leuk.

En epp-platen zijn bij www.fly-epp.de ook niet echt bepaald dat je zegt duur.
 
Ik heb het bouwplan gister even geplakt.

Maar je hebt daar boven zo'n soort van balk staan met het voorste deel epp, maar waar moet je die in godsnaam plakken?

In de bouwbeschrijving staan die delen ook helemaal niet genoemd. Maar ik neem aan dat die onderdelen er niet voor niets bij zitten.

(misschien is het een domme vraag, maarja...)
 
ik denk dat je de "versteveging" bedoelt

deze komt schuin onder tegen de onderkant van de rompdelen
en andere manier van verstevegen is met stukjes koolstof, zoals bij andere Shockflyers
 
kan ik de knuffel ook van 5 mm depron maken?
word hij dan niet te zwaar en kan die versteviging langs de romp met carbom staafjes gedaan worden?
 
ik bedoelde in de vorige post crabon (geen carbom :P )
maar ik heb nog een vraag :oops:,
Hoe maak ik het schanier voor de achterste recht op staande stuurflap?
 
Hoi,

je kan de gehele knuffel wel uit 5mm Depron maken, denk dat je de versteving niet nodig bent, gewoon eerst zonder proberen.

het "rudder of richtingsroer" gaat op de zelfde manier als het hoogteroer en de rolroeren/ailerons.
schuin schuren of snijden ongeveer 45graden, pplakband en klaar
 
ik heb m`n knuffel (inmiddels men twede) ook af
Ik heb hem maar een beetje met stift bewerkt :P
en is de versteviging zo wel genoeg?
en als je goed kijkt is de hele romp een heel klein beetje scheef volgens mij?
maakt dat wat uit? zo erg scheef is hij niet maar toch en de staart zit volgens mij ook niet
waterpas met de vleugels:(kan eventueel wel met carbon iets veranderen)
 
Die bouten van je motor ga je zeker toch nog inkorten? Dat scheelt zo weer wat grammen...

Grt.
 
Of vervangen door enkele koolstof staafjes die je in het motorhoudertje vastlijmt en dan op het depron vastlijmt.
 
Back
Top