Knutselen met camera's

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Frocky, 29 dec 2013.

  1. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Ik weet dat er goede camera's, schermen enz te koop zijn voor quadcopters en ik ben niet van plan filmpjes en dergelijke van zeer hoge kwaliteit en zo te maken, maar ik ben iemand die nogal graag knustelt en zelf dingen in elkaar steekt en toen ik deze morgend mijn "rommelkast" wat aan het opruimen was zag ik dat ik nogal wat oude gsm's ( van oa nokia, blackberry, iphone...) enz liggen heb die ik eigenlijk niet meer gebruik. Eerste idee was om zo'n toestel vast te maken aan de quad en zo een paar filmpjes maken, moet lukken...
    Nu begon ik wat verder te denken, kan je de beelden van een gsm (bv via bleutooth) doorsturen naar een tablet pc op de grond, misschien zijn er android apps of apps van apple waarmee dit moet lukken? Ik weet dat dit gepaard gaat gaan met enorme vertragingen in het beeld maar vraag me gewoon af of zoiets zou werken...
    Iemand die al geƫxperimenteerd heeft op dit gebied?

    Peter
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Yep, en ze zijn uitgekomen op de hedendaagse FPV materialen ;)
     
  3. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart

    Hmmm dat is een leuke.

    Theoretich kan wel denk ik . Ik had een tijdje geleden een app die mijn video van mijn android gsm naar mijn android tablet streamde

    Echter ging dit via WIFI en helaas gaat dat vaak niet goed samen met de TX/RX van de multi

    Blutooth heeft maar een bereik van enkele meters dus dat zal niet gaan

    WIFI heeft wel wat meer bereik maar ook heel beperkt.

    Met andere woorden in de praktijk zal het lastig worden

    Zover ik weet is de enigste machine waarop dit wel kan is de Fhantom vision.
    Deze heeft de TX/RX op 5.6 ghz dus die heeft geen last van het WIFI signaal
     
  4. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497

Deel Deze Pagina