KNVvL doet aan doping controle

Nu las ik vandaag in de Radio Control van November dat tijdens de KNVvL helicopter wedstrijden die afgelopen 15 September bij ons in Almere plaats vonden DOPING CONTROLE heeft uitgevoerd. Dit voor het lekkere prijsje van €420,- per test.
Ik was er niet bij, dus ik weet niet of er daadwerkelijk vliegers zijn getest, een hoeveel, maar is dit nu waarvoor ik €72,- moet neer tellen? Zodat ze voor 5 leden een lid kunnen testen op doping gebruik? Zijn die idioten nu echt helemaal van de pot gerukt?
:sniper: KNVvL

15 September: 's Morgens tijdens de briefing van die wedstrijddag is 'dopingcontrole bij alle deelnemers' als oppervlakkig grapje gebruikt...

Misschien iets te serieus opgevat door deze of gene?

Voor recreanten is dit inderdaad geen interessant onderwerp, maar omdat ik vind dat de wedstrijdvliegers toch wel op hun steun moeten kunnen rekenen, graag wat minder negatief over dit onderwerp, a.u.b.
Ik krijg altijd rode vlekken in mijn nek als ik weer eens een calculerende burger in mijn buurt ontwaar. Ligt ook aan mij, maar toch....
Sinds modelvliegen ook onder de topsporten valt, zijn hierop ook de regels van toepassing die voor alle andere sporten gelden, dus vandaar...
Er is trouwens wel degelijk getest.

En anders geen subsidies van NOC/NSF of een dergelijke organisatie. Ik denk dat niemand bij de KNVvL het zinvol vindt, ik kan zo gauw geen zinvolle modelvliegdoping verzinnen, maar het moet.

Welke stimulerende middelen zijn er dan beschikbaar die de prestaties van een wedstrijd vlieger verbeteren? Op welke middelen werd er eigenlijk getest? Bij een alcohol controle kan ik me nog meer voorstellen...
En ja, ik hoor dus duidelijk bij de recreanten, en als recreant moet ik dus zien dat mijn dure euro's aan dure testen worden verkwanseld door een organisatie waarvan ik gedwongen word lid te zijn (en deze discussie wil ik hier in deze thread dus niet opstarten), dus is het aan hun om mij, als lid, te laten zien dat zij hun financiele middelen nuttig inzetten. Is er, in Nederland, ooit al eens een wedstrijd vlieger betrapt op doping? En zo ja, welke?
Tot het moment dat daar geen duidelijkheid over is, krijg ik rode vlekken in mijn nek, omdat dit nu op mij overkomt als nutteloze politiek. En deze politiek wordt bedreven met ONS GELD!!!!
Ik denk dat een instituut als KNVvL toch snugger genoeg kan zijn om hierover met NOC/NSF om de tafel te gaan zitten om tot een betere situatie te komen.

Bij de laatste pylonwedstrijd in Rozenburg zijn 3 vliegers uit het deelnemersveld gepikt om getest te worden op doping.

Het lijkt me sterk dat modelvliegers doping gebruiken maar 1 of ander concentratie verbeterend middel zou natuurlijk je vliegprestaties kunnen verhogen. Overigens is geen van de 3 vliegers positief bevonden :)

Groeten,

Paul

dopincontrole

Ik ben tijdens de pylon wedstrijd in Rozenburg getest op doping.!! :twisted: 8O
Dit sloeg echt helemaal nergen op (een beetje in potjes pissen en een paar a4 tje's invullen met gegevens over jezelf.)
En dan wordt het opgestuurd naar Amerika voor verder onderzoek!
En dan hoor je na een maand of 2 dat alles goed is. :D
Je mag overigens ook niet alle medicijnen gebruiken en niet te veel koffie en alcohol in je bloed hebben.

Groeten Martijn

Re: dopincontrole

M.l.v.Doesburg zei:
... Dit sloeg echt helemaal nergen op (een beetje in potjes pissen en een paar a4 tje's invullen met gegevens over jezelf.)
En dan wordt het opgestuurd naar Amerika voor verder onderzoek! ...
Zo vinden de meeste dopingcontroles plaats. Of had je liever bloed gegeven ;) ?
Misschien dat Rob Crevecoeur hierover zijn licht kan laten schijnen?

Back