KNVvL goes digital

KNVvL mailde ons dat we geen pas en bewijs van verzekering meer ontvangen maar dat alles digital gaat en er een App wordt gemaakt.

Even inloggen op mijn KNVvL om te kijken hoe dat werkt. Ah, mooi. Verzekeringsbewijs is printable en ziet er vertrouwd uit. Afdrukje in de zenderkoffer om in het buitenland trots te kunnen laten zien dat je verzekerd bent. Dat wordt nog wel eens velangd, o.a. op de Wasserkuppe.

...op het verzekeringsbewijs staat: alleen geldig in combinatie met lidmaatschap. De pas werd als bewijs van lidmaatschap geaccepteerd en ik heb geen zin om met Apps op de helling te moeten flodderen. Niks printable op de site.

Zie ik iets over het hoofd of wordt ik gedwongen mijn telefoon met App mee te nemen en (als vervolg vraag indien ja) ben ik de enige die dat onhandig vind?

Grt!

Peter

Ze vergeten dat er ook mensen op leeftijd zijn die totaal niet digitaal zijn aangelegd, laat staan een smartphone hebben.

Onhandig, ja...
je zal altijd zien dat als je controle krijgt, er ff geen internet is.
of dat de site uit de lucht is.
of te lang duurt om te laden

Qua oude mensen, tuurlijk, er zijn ouwetjes die met alle digitale zooi last hebben
het veranderd gewoon te hard. je weet niet wat je moet verwachten, en iedere keer is het anders.
Daar ligt bij de oudere medemens de uitdaging..
dan wordt er tegenwoordig ook nog gehackt gespoofed en weet ik wat meer, dan snap ik dat een ouwetje graag zaken offline houdt.
Al moet ik wel zeggen dat de meesten bij regelmatig gebruik best goed gaan in de digitale omgeving

Aan de andere kant, als de knvvl een printbaar bewijsje maakt
of je print een screenshot uit voor in de koffer, ben je ook al een heel eind.

Je zou natuurlijk de KNVvL daarover kunnen emailen, er is nl een projectleider voor dit project, staat op de site.
Ik heb m al eens gemaild en kreeg netjes antwoord.
Ik neem aan deze wensen gehonoreerd kunnen worden in het project.
De hele ledenadministratie wordt nl omgegooid, daarbij komt dan ook deze app.

Aan de andere kant, als de knvvl een printbaar bewijsje maakt
of je print een screenshot uit voor in de koffer, ben je ook al een heel eind

Ja, dat is waar. Het zou prettig zijn wanneer ze daar even over voordachten, want mijn persoonlijke pagina met alles wat daarop staat vind ik sub-optimaal.

Duidelijk weer een stuk "vooruitgang" ., Meer betalen en minder ontvangen oftewel "krimpflatie" :(

Onhandig, ja...
je zal altijd zien dat als je controle krijgt, er ff geen internet is.
of dat de site uit de lucht is.
of te lang duurt om te laden
Of het mobieltje naar de klote is, of de accu leeg.
Wel lekker rustig zo'n lege accu.:)
Als ik aan het modelvliegen ben ligt het mobiel ook meestal in zijn uppie in de auto of verstopt in de rugzak.

Je zou natuurlijk de KNVvL daarover kunnen emailen, er is nl een projectleider voor dit project, staat op de site.

Je hebt gelijk - dat zal ik even doen. Pasje afschaffen is wat mij betreft ondoordacht en dus te snel doorgevoerd.

Laatst bewerkt:
Vanwege werk etc en diverse doorgeschakelde nummers heb ik mijn telefoon altijd wel op zak..
afgaan mag, het ligt aan jezelf wat je er dan mee doet:D

Qua pasjes en afschaffen, in mijn vakgebied zie je lijfelijke pasjes steeds meer verdwijnen, of zijn er wel maar hebben geen status meer
als iemand twijfels heeft, moet men het online even laten zien
of de controleur zoekt diegene op in een online database

In feite hoeft de knvvl alleen maar een "bewijs van lid zijn" te maken, en via een druk op de knop afdrukbaar maken.
Op de bouw van een site etc is dat een klein extra dingetje

ik laat de knvvl al 30 jaar al hun geldverslinde onzin in hun reeet stopen, dat bevalt veel beter.

Ik wil inloggen op mijn KNVvL, vraag nieuw wachtwoord aan, maar ontvang geen mail.
Via het speciale contactformulier hulp gevraagd. We gaan het zien.

Ik wil inloggen op mijn KNVvL, vraag nieuw wachtwoord aan, maar ontvang geen mail.

Krijg je wel de KNVvL nieuwsbrief via de email? Zo niet dan heb je een ander emailadres geregistreerd, dat is dan ff contact zoeken.

Uiteraard. Alles werkt gewoon, inclusief nieuwsbrieven, behalve een nieuw wachtwoord aanvragen.

Als je wilt weten wat ze met de centen doen, dan zijn daar wel manieren voor.
Maar het is nou eenmaal makkelijker om maar aan te nemen dat alles over de balk gegooid wordt, en daar dan lekker tegenaan pissen.

Het "binnen twee werkdagen reageren" is in ieder geval niet gelukt.

Ik doe nu een poging mijn mailadres te veranderen via de ledenservice.

Laatst bewerkt:
Back