koel gaten in je kap maken

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door m-king, 12 mei 2004.

  1. m-king

    m-king Guest

    ik vraag me af waar ik gaten in me body zal gaan maken zodat de motor beter gekoelt wordt
    het gaat om deze kap :arrow:
    [​IMG]
     
  2. off roadie

    off roadie Guest

    Best zo recht mogelijk voor je cilinder-koelkop en zorg er best ook voor dat je luchtfilter genoeg koele lucht krijgt.
     
  3. m-king

    m-king Guest

    en zij ramen eruit snijden had ik ookal zien staan
    is dit handig??
     
  4. m-king

    m-king Guest

    en waarmee maak je die ''ronde''gaten in je voorruit??
     
  5. off roadie

    off roadie Guest

    Ik heb het bij mij met een cutter mes gesneden heb ook al van mensen gehoord een passer te gebruiken maar vindt persoonlijk dat 4 kant minder opvalt .Zijramen gaan ook maar dan krijg je geen directe luchtstroom op je koelkop maar het kan voldoende zijn. Ik zou dit niet doen maar het is wel verekte handig om te tanken :) .
     
  6. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    haal ook een gat uit je achterruit, dan kan de lucht die er aan de voorkant ingaat er ook weer uit
     
  7. een rond gat kan je maken met een gaten boor (is te koop bij elke bouwmarkt ) het voor deel daarvan is. dat het gat minder snel inscheurt na het boren wel even een scheurpapiertje er langs halen. en ik zou er ook een maken (indien mogelijk) om te tanken. :)
     
  8. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Of met een dremel, of met een speciaal daarvoor gemaakt apparaatje: een soort passer met een mesje eraan...
     
  9. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    jep, ik doe dat soort gingen ook met de dremel. gaat heel makkelijk en kan net zo precies als je zelf wilt. het kost enige handvastheid, maar met een beetje gedult wordt het heel netjes. in de gamma bij ons in de buurd hebben ze een dremel in de aanbieding voor 18 euro. het is weliswaar van iets mindere kwaliteit maar zal wel goed genoeg zijn voor dit soort klusjes.

    groeten, thomas
     
  10. Herman

    Herman

    Lid geworden:
    11 jan 2004
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en
    zorg wel dat je geen scherpe hoeken maakt,
    die gaan snel scheuren in de hoeken van de open gezaagde kanten.
     
  11. Scarecrow

    Scarecrow Guest

  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Dremel, of beter een proxxon , met een freesje, dat gaat wel zo mooi, en dan ff afwerken , met het ronde schuur gevalletje, echt perfect....

    Met het afwerken maak je mooie rondingen, en blijft alles heel, terwijl je toch hele aparte vormen kan maken!
     
  13. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    Persoonlijk zou ik die heipalen uit je dak en motorkap ook inkorten......


    Robert.
     
  14. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    en achteraan een groter gat omdat warme lucht meer plaats innemt dan koude...
    ben niet zeker maar dacht dit gelezen te hebben, kijk het wel ff na ;)
     
  15. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    ze hebben jou ook wel eens voor een plintenladdertje gestuurd of niet......
     
  16. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    euh nee :roll:
    zie maar dat jij niet in het gat van de ozonlaag valt :wink:
     
  17. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Het is zeker niet onverstandig om de oppervlakte van de opening achter groter te maken, daarvoor hoeft het gat niet per se groter te zijn. Het heeft ook al erg veel nut om een stuk van de onderkant van de achterkant van je auto weg te halen, dat doet men bij electro standaard en voorkomt overstuur.
     
  18. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Om dit voor elkaar te krijgen zal je dus altijd een gat in je voorruit moeten maken... Mooi is het niet, maar in veel gevallen wel noodzakelijk.

    Aangezien het luchtfilter vaak vlakbij de koelkop zit, zal daar automatisch dan ook een luchtstroom langsop gaan.

    Uiteraard niet vergeten om er voor te zorgen dat de warme lucht ook uit je auto kan (dus ook gat aan achterzijde maken)...
     
  19. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Geen gat in de achterkant van je auto zorgt voor lift van de achter wielen dus minder downforce en slechteren rij eigenschappen.

    Gat in de voorkant en een gat in de achterkant omdat de lucht weer uit de auto wil.
     
  20. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Dit inscheuren komt omdat er "spanning" in het lexan komt na het snijden... Daarom bij voorkeur dan ook ronde gaten in je auto maken...

    Ik heb zelf een rond gat in de voorruit gemaakt, recht voor de koelkop. Beide zijramen aan de voorkant zijn er uit gehaald zodat ik bij de tank kan komen en bij de trekstarter (indien nodig)... In de achterruit heb ik een ovaal gat gemaakt, wat voor een deel onder de achterspoiler zit (en dus niet opvalt)... Door de luchtstroom over het dak en langs de spoiler moet er extra warme lucht uit de auto gezogen worden...

    Temperatuur buiten gaat nu langzaam omhoog, als de auto niet koel genoeg blijft dan modificeer ik de kap nog wel wat verder...
     

Deel Deze Pagina