koeling???

• Topicstarter Topicstarter off roadie
  • Startdatum Startdatum
O

off roadie

Guest
waar kan ik best koelingaten aanbrengen in mijn kap ik rij met een nitro blast.Was aan het denken mijn voorraam weg te snijden maar ik denk dat er dan veel vuil+modder op mijn servo en lucht filter kan vliegen mits ik meestal off road rij.Iemand een idee?????

de zijramen zijn ook een optie en het achter raam niet passagier maar helemaal vanachter

nog een optie is om fijn gaas te bebruiken.. dit lijkt niet mooi, maar je kan er wel iets moois van maken, probeer bijvoorbeeld het "rooster" bij je bumper uit te snijden, en daar dus een echt roostertje van maken. efficent en het kan netjes zijn. soms zie je ook van die "race inlaten" op de motor kap, dat kan je ook maken, maar dat is wel iets lastiger, en heb je volges mij een draaibank voor nodig...

laterss thomas

NMTRacer zei:
nog een optie is om fijn gaas te bebruiken.. dit lijkt niet mooi, maar je kan er wel iets moois van maken, probeer bijvoorbeeld het "rooster" bij je bumper uit te snijden, en daar dus een echt roostertje van maken. efficent en het kan netjes zijn.

Ik heb hier ook aan zitten denken, alleen zal het naar mijn ideen niet genoeg zijn...Het beste is om de rijwind te gebruiken en blijft de voorruit de best optie want dan kan je een gat maken die precies voor de motor zit. Een "radiator" maken zal misschien in de winter wel genoeg zijn maar in de zomer niet, aangezien de temp van je motor flink omhoog kan lopen met te weinig koeling en met alle gevolgen van dien.

Remco

Heey,

Ik zou als ik jou was gewoon een gat maken in je vooruit. het maakt in principe niet uit wat voor vorm je neemt. Ik zou een vierkant nemen dan krijg je meer rijwind binnen. En als ie vies woordt.SO WHAT. maak hem ff schoon zo gebeurd. Veel succes:d

No-excuse

als je monstertruck rijd en een pick-up kap hebt is het niet nodig om er een gat in te maken...tenminste als je koelkop erdoor komt

grtz nitro

in de zomer kan je een pc ventilatortje monteren
een ontvanger accu van 5cellen en die zal mss wat rapper leeg zijn maar koop dan 2 accutjes ofzo :) in elektro kan je natuurlijk op je motor aansluiten

dat zou inderdaad misschien kunnen, maar waarom zou je dat doen? Dat is alleen maar extra gewicht, draden, materiaal, bevestiging enz.
Wanneer je motor goed afgesteld is kan je er ook in de zomer mee rijden zonder dat die veel te heet wordt.

Wanneer de temperatuur buiten echt warm wordt (+ 30 graden) is het niet aan te raden om te gaan rijden want dan kan je motor wel schade oplopen. Vooral als hij niet helemaal goed is afgesteld en je rijdt voor de fun een paar tankjes achter elkaar leeg. Dan kan je motor overhitten en dat is schadelijk voor je zuiger/cilinderset.

als je een body reamer hebt dan kan je ook een paar gaten maken in je vooruit.

dus je hoeft niet te knippen waardoor je lelijke randen krijgt ik heb gewoon 4 gaten gemaakt door het ding er helemaal in te draaien en 1 wat kleinere tussen de 4 gaten en ziet er wel netjes uit

he allemaal
als je nou je hele vooruit en achterruit er uit haalt en dat vervangt door gaas zodat het er nog een beetje goed uitziet is dat geen goed plan voor koeling en dit gaas moet je dan ook nog vaszetten iemand een suggestie???\

mzll TheFish (eerste bericht) :>

TheFish zei:
he allemaal
als je nou je hele vooruit en achterruit er uit haalt en dat vervangt door gaas zodat het er nog een beetje goed uitziet is dat geen goed plan voor koeling en dit gaas moet je dan ook nog vaszetten iemand een suggestie???\

mzll TheFish (eerste bericht) :>
Hoi ik heb gaas aan mijn body gedaan, maar dan onderaan. Dit zorgde ook voor een vrij goede afkoeling. Ook had ik een klein gaas-gaatje gemaakt in de vorm van een parrallellogram op de "motorkap". Dat oogt mooi en zorgt voor afkoeling. Voor en achteruit zou dus ook goed mogelijk moeten zijn. Ik had het vastgelegd met seconde lijm. Of hier beter bekend onder "zap". Je kan ook nog de vloeibaarheid hiervan kiezen :wink:

kefke zei:
Hoi ik heb gaas aan mijn body gedaan, maar dan onderaan. Dit zorgde ook voor een vrij goede afkoeling.

Is dat onderaan bij de bumper, dat je daar wat hebt uitgesneden...
Of is het onderaan de voorruit, dat je de halve voorruit hebt weggesneden..

Het lijkt me sterk dat je met het uitsnijden van je "radiator" genoeg koeling vangt voor je motor. Ik vind het eigenlijk zonde om me voorruit aan gort te snijden maar er is bijna geen andere optie, op die ven na dan...maar lijkt me ook niet alles.

Het voordeel als je de voorruit eruit snijd is toch wel het tanken, hoeft niet iedere keer die kap eraf.

Remco.

Rocco zei:
kefke zei:
Hoi ik heb gaas aan mijn body gedaan, maar dan onderaan. Dit zorgde ook voor een vrij goede afkoeling.

Is dat onderaan bij de bumper, dat je daar wat hebt uitgesneden...
Of is het onderaan de voorruit, dat je de halve voorruit hebt weggesneden..

Het lijkt me sterk dat je met het uitsnijden van je "radiator" genoeg koeling vangt voor je motor. Ik vind het eigenlijk zonde om me voorruit aan gort te snijden maar er is bijna geen andere optie, op die ven na dan...maar lijkt me ook niet alles.

Het voordeel als je de voorruit eruit snijd is toch wel het tanken, hoeft niet iedere keer die kap eraf.

Remco.
Ik heb dus idd de bumper uitgesneden, maar dan wel bijna helemaal. Dus van voor zag je bijna alleen maar gaas. Dan een stukje in de radiator. Naar mijn idee kreeg ik voldoende afkoeling, echter nog niet kunnen testen in de zomer. Dan moet je ook weten dat dat gaas bij het minste stootje makkelijk zal loskomen en je dus best een beetje secondelijm meeneemt :wink:

ik ga vanmiddag als het goed is mn dodge viper body halen en zal gaas daarmee staan op voorruit en achterruit want denk dat alleen de bumper aan gort snijden niet genoeg is en mn moeder zij altijd "als je dan toch gaten gaat snijden, beter een groot gat dan tien kleinen gaten" :D :D :D :D :D :D :D
heeft er hier iemand een pic van een dodge viper BTW

afb1166.jpg

Hele mooie kappen....

Remco

mooie ronde vooruit, tzou idd zonde zijn om er gaten in te maken :?
maar ik denk dat die radiator vanvoor lang niet genoeg is, vooral niet in de zomer.
Ik zou in dat ding op het dak al een stuk uitsnijden, de zijruiten (niet volledig, maar een stukje over laten zodat het lijkt dat je ruit omlaag is :wink: )
Dat ding op de motorkap zou ik ook uitsnijden en radiatorvanvoor en natuurlijk ook een stukje uit de achterruit.
En dan maar kleine gaatjes in de vooruit...

ik had, ja had de body ook, hij zat op de protech die ik verkocht heb. ik had gewoon een gat in de voorruit gemaakt, en verder geen gaten achter. achter hoefte geen gat omdat de achterbumper van de kap heel hoog zit. de lucht kan er dus heel makkelijk weer uit. ik heb wel foto's van de kap, maar niet met gaten erin... nooit gemaakt :oops: (de foto's dan)

ik had gewoon een gat gemaakt voor de motor. en die netjes rond gemaakt, maar omdat het eerste gat te klein was en te weinig koelde had ik het gat vergroot. omdat het grotere gat dan door de motor kap zou gaan heb ik de onderkant van het gat gelijk laten lopen met de onderste rand van de kap. dit koelde voldoende en zag er wel netjes uit.

toch nog ff een paar foto'tjes:

dodge3.JPG

dodge4.jpg

dodge5.jpg

bij de laatste zie je dat er wel een gat in zit, maar zoals ik al zei was deze te klein...

laterss thomas

als je achter geen gat maakt zorgt dit er toch voor dat je body iets omhoog word gedrukt en je hierdoor minder grip krijgt op de achterwielen?

ik meen ergens eens iets dergelijks te hebben gezien.

ja, dat klopt ja, dat komt doordat de lucht gaat wervelen in de body. maar zoals ik al zei, bij de dodge zit de bumper heel hoog, dus niet nodig om er een gat in te maken!

latersss thomas

Back