koeling

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door windsurfer, 13 mei 2004.

  1. windsurfer

    windsurfer Guest

    ik heb een probleem.
    ik heb een nieuwe kap gehaald voor mijn wagen protecht 12

    [​IMG]

    nu vraag ik mij af hoe ik het beste koel gaten kan maken.
    ik ga in elk geval niet in mijn voor ramen snijden
     
  2. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Wat je wilt is een luchtstroom maken langs de koelkop... Wanneer je dus niet wilt gaan snijden in de ramen zal dat moeilijk worden...

    Je kan proberen om op je motorkap luchtinlaten te maken, maarja of het genoeg koeling op zal leveren betwijfel ik. Maar de lucht die er in gaat, moet er ook weer uit, dus aan de achterkant zal je dus ookw at moeten weghalen...

    Denk dat wanneer je inderdaad niets aan je kap wilt doen, je het beste zonder kap kan gaan rijden!
     
  3. m-king

    m-king Guest

    maak zelf een dak lucht inlaat ofzo iets
    en je hebt er gelijk ook een decoratie stukje bij
     
  4. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik heb die kap ook en heb wel wat gaten in me kap gemaakt ( het moes zelfs anders paste mijn Kap er niet op)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. windsurfer

    windsurfer Guest

    zit te denken om ook de boven kant er af te halen.
    gat in te snijden
    maar ik heb nu waar in het echt het rooster zit om te koelen er uit gehaald en achter ook
     
  6. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Probeer het eens uit... ga een stukje rijden en controleer regelmatig de temperatuur van de motor. Wordt deze te hoog dan ontkom je d'r niet aan om meer gaten in je body te maken...

    Ikzelf heb zowel een gat in de voorruit als een gat in de achterruit... daarnaast heb ik ook nog eens de beide zijruiten aan de voorkant eruit gehaald... Als dit niet genoeg koeling geeft dan gaan we nog een stapje verder...
     
  7. windsurfer

    windsurfer Guest

    maar het is zo jammer zo`n vet mooie kap zo verneuken
     
  8. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Had je ook elektro moeten gaan rijden ;)
     
  9. windsurfer

    windsurfer Guest

    denk het niet niet bruut genoeg en geen rook
    ik heb nu een boot waar ook rook uit komt gaat lekker ruiken
     
  10. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Als je geld teveel hebt kan je de kap ook laten zoals ie is... lekker ermee gaan rijden en elke week een nieuwe motor bestellen...

    Ik vind het ook jammer dat ik in mijn kap heb moeten gaan snijden, maar het is OF de kap OF de motor...

    Je kan natuurlijk ook een 2de kap kopen, welke je er op zet als je niet met de auto rijd (showkap!)...
     
  11. windsurfer

    windsurfer Guest

    ja denk dat ik maar de boven kant er uit haal
    zoals de blauwe kijken of dat werkt
    heb nu wel aan de voorkant twee lucht inlaten gemaakt maar even checken of dat werkt
     
  12. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    offtopic: Die velgjes, kan ik je vertellen dat als dat de zelfde zijn als die mijn maat had(lijken er goed op) dat je er niet mee moet gaan rijden die dingen begeven het gewoon dat als je op 3 kwart gas een beetje bocht neemt, dan breken ze plots af. En je auto maakt 8 salto's duzs kijk goed uit.

    ontopic: -->
     
  13. windsurfer

    windsurfer Guest

    ja we zien het wel saltos is hij al gewend.
    kan die hebben
    moet je mijn oude kap zien was zwart maar is nu al weer wit
     
  14. Guest

    Guest Guest

    LEESTEKENS!!
     
  15. windsurfer

    windsurfer Guest

  16. BlackFox

    BlackFox Guest

    Echt vette kap, ik wou ook dezelfde halen, waarschijnlijk zelfs de zelfde kleur ongeveer, maar helaas heb ik mijn tech op vervroegd pensioen moeten sturen...

    achja, misschien komt het er toch nog van :)
     
  17. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    wat ook een optie is. is om je zij ramen een stuk uit te knippen zodat het net lijkt of de ramen gewoon een stuk gezakt zijn. mischien kan je oog nog smalle strepen knippen bovenin de wielkasten heb je oook lucht inlaat daar.
     
  18. BlackFox

    BlackFox Guest

    inderdaad, ziet er ook beter uit dan een gigantisch gat in je voorruit, maar ik vrees dat het niet genoeg gaat koelen.
     
  19. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Weet vrijwel zeker dat het niet genoeg zal koelen... Ben vandaag wezen rijden en heb noodgedwongen vanwege de te hoge temperatuur van de motor de kap er af moeten laten...

    - Heb een gat van 45mm doorsnee in voorruit... beide zijramen aan voorkant zijn er uit en er zit tevens een gat in de achterruit...

    Koelt nog niet genoeg... Heb inmiddels rigoreus een tweede gat in de vooruit gemaakt (ook 45mm) en heb het gat in de achterruit nog maar eens wat groter gemaakt... helaas niet meer kunnen rijden vanwege andere verplichtingen... (volgende keer mes maar meenemen naar parkeerplaats om terplekke modificaties aan kap te kunnen doen!).
     
  20. Hermen

    Hermen Guest

    Heb een gat van 50mm in de voorruit en 2 gaten van 50 in de achterruit.

    Bij mij koelt m'n T15 dan genoeg af tijdens het rijden.
     

Deel Deze Pagina