koelkast kompressor snel ?? (ltr/min)

• Topicstarter Topicstarter hilbren
  • Startdatum Startdatum
H

hilbren

Guest
ik ben op zoek naar een kompressor, nu zie ik dat je met een onderdelen van een koelkast een mooie kompressor kan bouwen. Maar die worden vaak gebouwd voor het airbrushen.
Wat ik mij afvraag is of deze snel genoeg zijn voor het gebruik in de schuur, om de werkbank of mijn modelauto schoon te spuiten?

en waar kan je die drukschakelaar kopen en hoe duur ie die??
want als het geheel meer dan 89 euro kost dan haal ik wel een compressor bij hornbach ofzoiets

en kan iemand mij een aantal liters per min geven die uit een gemiddeld koelkastcompressor komt ?

Ik heb het eens geprobeerd met een tankje van ong. 5 liter.
Was erg snel leeg en duurde erg lang voordat ie weer vol zat.
Schakelaar kostte destijds iets van 40 gulden, dus ik zou zeggen
dat je beter een echte kan kopen. Zit je ook niet met koppelingen
die er nog bij moeten.

Groeten Ingo.

beste hilbren ikzelf werk in de koeltechniek en kom dus dagelijks met dat soort compressortjes in aanraaking .je kan het gebruiken voor iets schoon te spuiten .
maar hou er rekening mee dat ze ook wat olie gebruiken .daarvoor zou ik advieseren om er een soort drukvat na de compressor te plaatsen die tevens als olie vanger dient want je kunt niet ieder olie soort gebruiken die in de winkel is te verkrijgen daarvoor heb je speciale koelolie nodig die in de koeltechniek gebruikt wordt .
want in de huis tuin en keuken olie zitten bestanddelen in waar zo`n compressor niet tegen kan .
mijn advies is koop zo'n compressor van hornbach scheelt je een hoop tijd en moeite.
hoop dat ik je hiermee een eind opweg hebt geholpen . :wink:

ik weet weer voldoende:
geen zelfbouw maar gewoon kopen, spaart tijd en moeite :D

Back