Kogel is door de kerk, FPV-er in wording!

Na wat zoek en speurwerk heb ik de nodige materialen aangeschaft.
Ik hoop dat ik niets over het hoofd heb gezien, denk dat ik kan beginnen!:)

Normaal gezien was ik van plan om met de Easy glider te beginnen omdat ik die nog liggen heb, maar ik vond toch dat een Easy star toch beter was.

full

Met bijhorende motor-set

full

FPV-materiaal

full

Is er nog iets dat ik nodig heb? :-?

Groeten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed begin :D
Toch was ik voor de EZosd gegaan waar je later weer een antennetracker bij kunt kopen.
Ik neem aan dat je spotter de patch gaat richten?

Die ccd killer camera zou ik ook veranderen. Ga voor een ccd camera inplaats van de cmos die je nu hebt uitgekozen. Het komt er op neer dat de ccd camera's veel scherper beeld geven dan die ccd killer.

Ik zie helemaal geen patch antenne bij zijn bestellingen staan, dus ik denk dat hij in eerste instantie gewoon binnen zichtbereik gaat blijven, wat zeker geen slecht idee is.
In elk geval welkom bij de fpv club ;-)

Ik zie helemaal geen patch antenne bij zijn bestellingen staan, dus ik denk dat hij in eerste instantie gewoon binnen zichtbereik gaat blijven, wat zeker geen slecht idee is.
In elk geval welkom bij de fpv club ;-)

Brilletje nodig? Kijk nog eens goed :rolleyes:

1,3GHz 800mW is wel een beetje veel. Dat gaat ontzettend storen op je RC ontvanger.

Zeker als je 2,4GHz RC gebruikt is 5,8GHz beter.

Ik gebruik momenteel een Futaba FF7 40Mhz, dus ik denk dat die storingen wel zullen meevallen, of niet? :confused:

Jawel. Dan vallen de storingen mee. Op een EZ kun je de componenten ook mooi uit elkaar plaatsen.

Let op dat die patch van belabberde kwaliteit is. je ziet het er niet direct van af, maar wanneer je hem open schroeft zie je pas echt dat er een chinees heeft lopen braaien.
Even de patch uit elkaar halen om hem te controleren dus.
Ik vlieg nu met de "normale" vierkante patch die je veel ziet. Voor mijn gevoel doet deze het echt beter..Ook deze heb ik open gehaald, en dit ziet er veel beter uit.

De CE OSD werkt volgens mij prima, alleen word hij behoorlijk heet. Zorg dat deze voldoende gekoeld word. Verschillende personen hier op het forum gebruiken de OSD.

Die Cam idd veranderen door een CCD camera. Je wilt binnen de kortste keren switchen omdat je je gaat ergeren aan de CMOS cam.

Oeps, ik heb inderdaad niet goed gekeken... Dacht dat dat laatste item een ontvanger was, lijkt wel wat op de pocket ontvangers van BEVRC... Mijn excuses!

Ik gebruik de CE-OSD. Wordt inderdaad wat warm, maar niet warmer dan de videozender. Zolang je de osd niet gaat inpakken komt dat wel goed.

En, 't is nog nen belg se :-)

Ik denk dat de Cam een persoonlijke smaak is.
Mijn Panasonic cmos is niet zo scherp maar geef wel veel rust.
Mijn Sony 540 ccd is veel scherper maar je ziet ook alle storingen en lastige licht invalen blauwe lucht word wit etc.
Dit vliegt naar mijn mening veel gepannender dan mijn cmos.

De zender van 800mw is prima maar moet niet zwaarder worden.
Je zult het merken dat de gps ontvangst veel langer duurt.
Met 500mw werkt de gps ontvangst beter en heb ik ook 1 km kunnen vliegen.

Een patch antenne is op die frequentie echt een pre.
Ook zou ik voor de zender een inverted vee antenne bestellen.

Over die OSD een leuk begin maar toch zul je spoedig merken dat een antenne tracker geen overbodige luxe is.

Je zender is echt top.
Koop een frsky module set van hobbyking koppel er een 2.4G patch antenne aan en je hoort gelijk dat hij buiten bereik komt.

Laatst bewerkt:
Die ccd killer camera zou ik ook veranderen. Ga voor een ccd camera inplaats van de cmos die je nu hebt uitgekozen. Het komt er op neer dat de ccd camera's veel scherper beeld geven dan die ccd killer.

Bedankt iedereen voor de bemerkingen en goede raad.:p
Ja wat die cam betreft is het wel waarschijnlijk niet de beste koop die ik gedaan heb, en ik denk dat er nog wel eens zullen volgen, maar ondertussen worden we beetje bij beetje wat wijzer, dat hoop ik toch! :teacher:
Wel ja het is ook altijd een beetje het budget, had voorzien van 500 a 600 €, maar ondertussen met die easy star erbij te komen zit ik al aan een slordige 750€, zo zie je maar he’, en het is nog niet alles denk ik. Mijn budget is misschien wel iets groter dan dat, maar ik wil dit ook een beetje spreiden, er zijn ook nog andere dingen in het leven dan onze hobby’s he!:mrgreen:

Donderdag morgen werd dit afgeleverd door de post! :p

full

Maandag morgen besteld, donderdagmorgen op de stoep! :D

Dat zijn nog eens online winkels he' :banana:
Lindinger in Oostenrijk! 6€ verzendingskosten.
Hier kunnen sommige online-winkels toch wel een puntje aan zuigen vind ik! :yes:

Ik hoop dat ik nu niet te lang meer moet wachten op het FPV-materieel!:sad:
Groeten Novada

Donderdag morgen werd dit afgeleverd door de post! :p

full

Maandag morgen besteld, donderdagmorgen op de stoep! :D

Dat zijn nog eens online winkels he' :banana:
Lindinger in Oostenrijk! 6€ verzendingskosten.
Hier kunnen sommige online-winkels toch wel een puntje aan zuigen vind ik! :yes:

Ik hoop dat ik nu niet te lang meer moet wachten op het FPV-materieel!:sad:
Groeten Novada

Wat doe jij met zoveel HF in je kamer ???

kijk aan, weer 1 erbij :P
succes met bouwen!!!

ik ga wel proberen op 2.4 te vliegen, ga binnekort testen of het allemaal een beetje samen gaat (heb ook 1.3ghz 800mw)

Zendamateur zo te zien? ;-)

Ja inderdaad (ON4...), ben wel niet zo heel erg meer actief, maar nu meer in de luisterstand.
En een beetje expirimenteren en prutsen he, ook wat met arduino en zo begonnen.
En daarom vind ik FPV reuze fijn, het is een beetje van alles tezamen he'! :D

Altijd van twee dingen te kort heben voor de hobby's, tijd en geld.:mrgreen:
Denk dat ik hier niet alleen ben met dit gedacht.
Maar ja we mogen niet klagen.:cool:

kijk aan, weer 1 erbij :P
succes met bouwen!!!

ik ga wel proberen op 2.4 te vliegen, ga binnekort testen of het allemaal een beetje samen gaat (heb ook 1.3ghz 800mw)

Ben benieuwd naar uw ervaringen, maar zal wel geen probleem zijn zekerst?
Alhoewel het allemaal een beetje uitzoeken en uittesten is, het is soms moeilijk en met HF-toestanden weet je nooit. Uitproberen is de boodschap, zoeken testen en nog eens testen, meten en onderzoeken. Dat is ook wel het leuke er aan vind ik.:-)

Ik heb ook bemerkt aan de reacties van sommige mensen die hier willen mee beginnen, denken dat zo alles kant en klaar gekocht kan worden en alles plug en play is zoals je tegenwoordig een usb-stick in de pc steekt. Ook voor mij is er nog veel te leren en uit te zoeken, ik heb wel al het één en ander in gedachten om te maken en tezamen te steken.
Maar dit is voor later, eerst hier een beetje oefenen met de standaard uitrusting.

[offtopic]Wat heb je gedaan met de arduino?

Zit er ook al een tijdje tegenaan te klikken ( op de website )
[/offtopic]

Zoals sleurhutje al schreef zou het ook interesant kunnen zijn voor wat FPV functies..

Back