Kogel is door de kerk, FPV-er in wording!

[offtopic]Wat heb je gedaan met de arduino?

Zit er ook al een tijdje tegenaan te klikken ( op de website )
[/offtopic]

Zoals sleurhutje al schreef zou het ook interesant kunnen zijn voor wat FPV functies..

Erg veel heb ik nog niet gedaan met arduino, ben maar net begonnen met wat te leren programmeren in C.
Heb wel al het één en ander liggen van en voor de arduino zoals wat periferie.
Heb de arduino duemilanove en de mega., Lcd keypad, versnellingcensor enz..

Ja dit bied inderdaad wat mogelijkheden om daar mee in de toekomst wat te construeren voor het fpv-gebeuren.
We gaan ons nog goed amuseren denk ik.:thumbsup:

Wij zijn nog steeds in blijde verwachting van het bestelde FPV-materiaal! :neutral:
Volgens de winkel " 18-01-2011: Tracking with UPS says that the Fatshark shipment will be delivered thursday evening. If all goes well we hope to ship out all headsets Friday"
Dus volgende week zal het materiaal hier zijn denk ik! :)

Zal tegen dan zo bijna een kleine drie weken zijn, en dat voor binnnen de Eurozone :(

Deze week is de bestelling hier toegekomen :D,

full

maar toch ook een beetje teleurgesteld want de video zender/ontvanger zijn er nog niet bij. :(

Het zal nog een twee a drie weken duren vooraleer deze hier zal zijn!
:nosmile: Ja wat die je er aan he', wachten zekerst !

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja en ondertussen wachten we nog steeds op de tx/rx, naar het schijnt zou het nog een week of twee duren! :(

Ik wil niet zeiken, maar ik dacht dat het toch allemaal zo lang niet duurde als je in Europa uw materiaal koopt, niet dus.:mad:
Dus in het vervolg, ja gewoon buiten Europa kopen, goedkoper en misschien minder lang vooraleer je alles binnen hebt!
Dat heb je voor als ze op hun site geen stock-hoeveelheid aanduiden!

Groeten Marc

Hoi Novada,

Hoe is het gegaan met de Easy Star?

Ben na jaren (kom uit het houtbouw/spanpapier tijdperk) weer begonnen met RC en speciaal met een easy star omdat ik ook op den duur de FPV kant uit wil.
Daarom ben ik erg nieuwsgierig hoe het met de ES van Novada afgelopen is.
Vooral de combi van RC ontvanger en Video zender in de ES.

Groet,
HD

Hey humptydumpty

Leuk te horen dat je deze hobby terug hebt opgepakt.:D
Ja met de Easy Star gaat het goed, of beter gezegd, terug goed!
De tweede keer dat ik FPV-gevlogen had, tezamen met mijn schoonzoon als tweede man, ben ik na ongeveer +/- 600 meter mijn controle over de Easy Star verloren. :(
Gelukkig had mijn schoonzoon de Easy Star nog goed kunnen lokaliseren waar hij ongeveer was neergekomen. Na het doorkruisen van verschillende weien met prikkeldraad ( kleerscheuren) en enkele met water onderlopen gebieden (kletsnat) , heb ik mijn toestel terug gevonden. Mijn dochter en mijn vrouw stonden maar eigenaardig te kijken toen we thuiskwamen, nat, vol modder en gescheurde kleren.:mrgreen:
De romp was midden door gebroken, maar anders was er niets gebroken van de Easy Star.
Momenteel draait het FPV-gebeuren op een laag pitje wegens andere prioriteiten, maar daar komt binnenkort verandering in.
De ontvanger ( 40 Mhz PPM) gaat er uit en een 433 Hhz ontvanger komt er in binnenkort.
Alles ligt klaar, maar moet nog uitgetest worden.
Zoals je ziet, we blijven bezig, maar soms wel met te veel dingen tegelijk, en das ook niet altijd interessant.

Back