kokam 1020 2 in serie

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Gerard_nl, 5 mrt 2003.

  1. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik heb voor mijn swift 2 stuks kokam 1020 in serie staan.
    als ik hiermee vlieg is na een paar minuten de "pep" eraf.
    vlieg ik dan even tijdelijk half gas, dan schijnen ze wat bij te laden en kan ik weer even volgas vliegen.
    is dit normaal gedrag voor kokams, of kan mijn 2 cellen pakket net de stroom niet aan?
    zouden 2 pakketten serie en dan 2 parralel hiet verbetering in brengen?

    de swift heeft een speed 300 met vertraging en een 8x6 slim line prop.
     
  2. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    een echte 6V SP300 'zuipt' aardig 8A niet abnormaal en dat is voor een KOKAM 1020 echt te veel, 3C met een piekje van 5C maximaal.

    Binnenkort komen er nieuwe 1200 KOKAM's die tot 8C en pieken to 12C kummen hebben. dat betekend 10A continue.

    Celletjes gaan ca. 24 gram wegen

    De 650's die op de zelfde manier te belasten zijn (8C dus) zijn nu min of meer beperkt leverbaar = 5,5A continue met pieken van 8A
     
  3. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Da's een perfekte omschrijving van wat er gebeurt als je ze te zwaar continue belast. Hoeveel stroom trekt deze aandrijving? Wat is de overbrengings verhouding? Met een 2s2p opstelling kun je tot 7 Amp continue en 14 Amp piek (5sec) gaan.
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    hmm vraag me zo niet wat de overbrenging is, het is de standaard vertraging op de swift.
    ook het motortje is standaard (wel de 300 versie) weet niet of het een 6v of 7.2v type is.
    misschien dat micha of hans er wat over kunnen vertellen, die hebben er ook een
     
  5. Micha

    Micha Guest

    Op
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1343&postdays=0&postorder=asc&start=0
    staat:

    Het voltage van 2x lipoly komt ongeveer overeen met de bovenstaande pakketjes. Echter ze kunnen niet dezelfde stroom leveren. Als je met 2x 1020 lipoly wilt vliegen zou ik de speed 280 aandrijving (vertr. 1 op 3)kiezen.

    Gerard, hoe vind je hem vliegen?
     

Deel Deze Pagina