Kolderstok schepen tips en vragen

En dit was binnen een minuut ook gebeurd:

sg09wqszokdb9.jpeg
Netjes hoor! Dit is in dit geval mooi gelukt zo:worship:

ik ben bezig met de tuigage van de willem barentsz. in de bb wordt gesproken over 5-1 blokken en 4-1 blokken. hoe herken in ze en wat is het verschil?

Het eerste cijfer geeft de grote aan. 4mm en de 1 staat voor een 1-gats de andere is dus groter 5 mm met een gat. Zo heb je ook 4mm met 2 gaten. 4-2 gats etc

Op het verven na, en 2 hele kleine werkjes, ben ik bij de masten en het tuigage aangekomen van het Speel-Jaght. Allereerste keer en vind het best lastig om te zien wat ik nu precies moet doen.

Heb de uitgebreide post van Pietsan al gelezen maar ik denk dat het een kwestie van doen gaat zijn.

Op het verven na, en 2 hele kleine werkjes, ben ik bij de masten en het tuigage aangekomen van het Speel-Jaght. Allereerste keer en vind het best lastig om te zien wat ik nu precies moet doen.

Heb de uitgebreide post van Pietsan al gelezen maar ik denk dat het een kwestie van doen gaat zijn.
Ik zou zeggen.... voor het te veel uitzoekwerk voor je wordt:weetnie: kijk in mijn verslagje van dit scheepje.................wil je nog meer foto's?

De nieuwe Kolderstok website begint zo langzaamaan zijn definitieve vorm te krijgen. Onze streefdatum was om deze dit weekend online te krijgen, maar dat is helaas niet gelukt (het Engelstalige deel vraagt toch wat meer aandacht).
Ergens de komende week moet het echter toch gaan gebeuren.

Iedereen die suggesties gedaan heeft - heel erg bedankt hiervoor. Wanneer je straks het voorgestelde artikel echter niet vindt op de website - geen paniek. Heel veel dingen gaan in stapjes, en we moeten eerst zelf testen en uitzoeken voordat iets geplaatst kan worden. Dan nog het bestellen ( met levertijden), het maken van fatsoenlijke foto's en het invoeren in het systeem, dat kost ook tijd.

De nieuwe website zal een echte webwinkel worden, dus uitzoeken - in winkelmand doen, afrekenen en daarna zo snel mogelijk geleverd krijgen.
We willen echter de ouderwetse manier van bestellen via de email niet zomaar overboord zetten. Wanneer je de afgelopen jaren het persoonlijke contact als prettig ervaren hebt kun je dit gewoon blijven doen, en ik zal steeds mijn best blijven doen hier zo snel mogelijk op te reageren.
We hebben persoonlijk advies en service hoog in het vaandel staan, en dat wordt door velen van jullie zeer gewaardeerd. Daar willen we dan ook geen verandering in brengen! :)

Binnenkort meer info!

Back