Toch maar een nieuw draadje beginnen zodat titel en inhoud over hetzelfde gaan.
Even kort, sinds enige tijd heb ik een tweedehands kolibrie T32 gekocht met iets onder de 2 kg stuw. Sinds ik deze heb heb ik geen andere van mijn jets meer bekeken. Ik amuseer me kostelijk met deze:
https://m.youtube.com/watch?v=WCtshwrbnFk
Al sinds mijn eerste opstart kreeg het motortje behoorlijk warm bij het opstarten, eens hij loopt is de temperatuur normaal en loopt het motortje super.
Ik had intussen al de starterpower during feulramp verhoogd, maar dit hielp niet zo heel veel. Nu word dit probleem alleen maar erger en piekt het motortje bij 1000° bij de opstart.
Nu denk ik dat ik het probleem heb gevonden. De laatste vluchten loopt het motortje heel onregelmatig onder half gas. Ook doet hij niks tijdens de eerste seconden van de feulramp niks om dan plots de motor te overspoelen met feul.
Mijn Diagnose: de pomp loopt stroef. Dit verklaard ook mijn vorige startproblemen, wss start de pomp stroef op om bij een bepaald voltage plots los te schieten en zo de motor even te oververhitten.
Als mijn diagnose klopt, kan ik dan iets aan de oude pomp verhelpen, of moet deze dan gewoon vervangen worden? Weet iemand welk type pomp Lambert gebruikt? Hausl? Flightworks?
Even kort, sinds enige tijd heb ik een tweedehands kolibrie T32 gekocht met iets onder de 2 kg stuw. Sinds ik deze heb heb ik geen andere van mijn jets meer bekeken. Ik amuseer me kostelijk met deze:
https://m.youtube.com/watch?v=WCtshwrbnFk
Al sinds mijn eerste opstart kreeg het motortje behoorlijk warm bij het opstarten, eens hij loopt is de temperatuur normaal en loopt het motortje super.
Ik had intussen al de starterpower during feulramp verhoogd, maar dit hielp niet zo heel veel. Nu word dit probleem alleen maar erger en piekt het motortje bij 1000° bij de opstart.
Nu denk ik dat ik het probleem heb gevonden. De laatste vluchten loopt het motortje heel onregelmatig onder half gas. Ook doet hij niks tijdens de eerste seconden van de feulramp niks om dan plots de motor te overspoelen met feul.
Mijn Diagnose: de pomp loopt stroef. Dit verklaard ook mijn vorige startproblemen, wss start de pomp stroef op om bij een bepaald voltage plots los te schieten en zo de motor even te oververhitten.
Als mijn diagnose klopt, kan ik dan iets aan de oude pomp verhelpen, of moet deze dan gewoon vervangen worden? Weet iemand welk type pomp Lambert gebruikt? Hausl? Flightworks?