komt iemand dit bekend voor??

• Topicstarter Topicstarter Ha-eM Helifun
  • Startdatum Startdatum
H

Ha-eM Helifun

Guest
Ik heb een 5S lipo van Flightpower EVO 3700 met daarbij de V-balancer.
Bij het laden komt de status bar niet verder dan het 3e ledje.
Dat betekent volgens de handleiding akku voor 75% geladen.

Dus akku retour gezonden en een nieuwe gekregen.
Weer geladen............ weer hetzelfde probleem.

Geladen met een andere lader...... hetzelfde, dus maar 75%
Geladen met een andere V-balancer..... hetzelfde, dus maar 75%
Een 6s laden geeft geen problemen.
Dus laders en balancers zijn in orde.

Geschreven met Flight Power..... geen antwoord.

Herkent iemand dit probleem???

vr.gr.

Joyce

Misschien op Lithium-Ion programma (4,1 Volt afslagspanning) i.p.v. op Lithium-(Ion)-Polymeer programma (4,2 Volt afslagspanning)?
Welke lader gebruik je overigens (en softwareversie)?

Greetz van Aldert

Wat was de accu eind spanning nadat de lader klaar is? Als dat netjes 4.2 x 5 is (21V) dan geeft de balancer het gewoon niet goed aan.

Joyce

Heb hier hetzelfde met mijn 5S 3700 FP Evo20NF packs. Bij de 6S packs krijg ik ook een volledige bar te zien.

Bij beide type packs heb ik wel het 'probleem' dat de V-balancer de packs van de lader losgooid voordat de lader het programma beeindigd. Blijkbaar is de balancer die ik nu heb aan de lage kant gecalibreerd of mijn laders aan de hoge kant, als 1 van de cellen dan ook maar iets boven de 4,2V blijft hangen dan koppelt de balancer het spul af.

Ik hoop binnenkort Hyperion balancers te ontvangen, ben benieuwd of die ook zo zenuwachtig zijn.

Rick

Iedereen bedankt voor jullie bijdrage.

@Rick
ik denk zelf dat jij de oorzaak aangeeft: de V-balancer.
Ik kan het nu even niet verder testen omdat het hele spul is opgestuurd naar de leverancier.
Flight Power heeft nog steeds niet gereageerd.
Of zouden ze weten dat hun balancer in sommige situaties........................???

Hoe het ook zij, in orde is het zeker niet.
En het moet zeer zeker wel in orde zijn als je je bezig houdt met lipo's.
Enige weken terug is de bovenverdieping van de garage van een vriend uitgebrand doordat de lipo tijdens het laden vlam vatte.
De man is altijd zeer correct en zeer voorzichtig en zeker geen leek op technisch gebied.

De waarschuwingen, die vaak op papier bij lipo's worden geleverd, zijn dus zeker niet ten onrechte.
Het zal je maar gebeuren............

Nogmaals iedereen bedankt.
Als er nieuws komt van het Flight Power zal ik dat zeker gaan vermelden.

vr.gr.

Joyce

Back