kon ik zo maar vliegen in het echt

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Flash4fun, 1 jan 2012.

  1. Flash4fun

    Flash4fun

    Lid geworden:
    27 okt 2011
    Berichten:
    68
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Je zegt het zelf al. Het is op de sim... blijft een groot verschil met het vliegen in real life waar je o.a. je heli te pletter kan vliegen zonder die mooie resetknop. En dan nog even die psygische knop in de bovenkamer omzetten ;)
     
  3. Marcelair

    Marcelair

    Lid geworden:
    13 sep 2003
    Berichten:
    616
    Locatie:
    Weesp
    Vliegen met een simulator is een nabootsing van de werkelijkheid, maar met 1 grote beperking;

    het is tweedimensionaal, het leven op de grond is tweedimensionaal. We zien stereoscopisch met onze twee ogen en kunnen visueel 3 dimensies waarnemen en daarmee omgaan, op de grond.

    Echter, het gaat mis als er 1 dimensie bijkomt, namelijk de hoogte. Het kost echt moeite en inspanning om dat een tweede natuur te laten worden, een soort van sport zegmaar...
     
  4. forton

    forton

    Lid geworden:
    21 jun 2007
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Oplinter
    Hey Jasper,

    Ik geef je nog een seizoen en je doet dat allemaal in het echt hoor, motivatie genoeg, vroeg of laat ga je al die knoppen in je hersenen kunnen omdraaien, in het echt vind ik het eigenlijk iets gemakkelijker, alleen hangt er net iets meer van af, (hoe dikwijls dat ik er op de sim mijn eigen kop al heb afgevlogen, wil je echt niet weten)

    See ya!
     
  5. Flash4fun

    Flash4fun

    Lid geworden:
    27 okt 2011
    Berichten:
    68
    wim ben jij dit????
     
  6. forton

    forton

    Lid geworden:
    21 jun 2007
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Oplinter
    (effe in de spiegel gaan kijken) ja hoor :)
     
  7. Flash4fun

    Flash4fun

    Lid geworden:
    27 okt 2011
    Berichten:
    68
  8. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Als jij 60 Frames per seconde haalt, is de besturing in feite ook 60 frames per seconde.
    + Je beeldscherm heeft maar een paar pixels.
    Al met al kun je hierin de kleine variaties die in de natuur voorkomen niet kwijt.
    Daarom gaat alles perfect met rechte lijnen, en hoef je niet te reageren op de natuur.
    Een heli bestaat uit 100 onderdelen, in de simulator is het 1 blok.
     

Deel Deze Pagina