Kontakt gezocht !!!!

Even de tussenstand, versie #2 heeft een totaal gewicht van 340Gram....
Dat lijkt niet veel, maar de afwijking is 108Gram ten opzichte van de tekening (232gr)

Moet toch wat vaker de weegschaal gebruiken, denk ik.

Kleine foto impressie van "onze" DLG's.

afb888.JPG

afb889.JPG

afb890.JPG

afb891.JPG

afb892.JPG

afb893.JPG

"lichte" schade was binnen 10 minuten hersteld. De breuk in de romp gaf maar eens en te meer aan dat dat punt goed ingewikkeld moet worden met rovings. Na een verder grondige inspectie van de romp ontdekte ik diverse haarscheurtjes rond de vleugelbevestigingspunten. Geeft toch maar weer aan welke krachten er op komen te staan. Jammer Eric dat op het moment toen de thermiek op laagte hoogte onder de 100m en ja zelfs onder de 30 meter dicht bij onze startplaats zat wij net even uit de running waren. Volgende keer beter zullen we maar zeggen. De aftrap is gedaan dit jaar.
Hopelijk komend weekend de nieuwe romp klaar.

Inderdaad Theo, jammer dat wij de termiek gemist hebben. We zullen maar zeggen, door gebrek aan geduld van onze kant. Mijn schade is ook licht, alleen het staartvlak zit los. Zal dat vanavond met wat 5min epoxy die gaan herstellen.

Hopelijk heb ik dan ook mijn vleugel weer goed, die begint toch wel wat slijtage te vertonen.

Zal ook bezig gaan om de volgende klaar te maken, zodat ik een beetje voorraad heb. De schade aan de vliegtuigen is steeds kleiner, zodat ik een beetje kan inlopen. En een aantal vliegklare DLG's gereed heb.

ps: Heb wel last van mijn vingers, maar verder geen spierpijn ;)

pps: Heb nog een leuke quote gevonden
If you crash alot, and don't break wings/things, you have built too heavy. Build to Fly.

:D hoi erik en theo ik heb het genoegen gehad om jullie te zien vliegen
zondag vind toch wel dat je er veel moeite voor doet :D
ik denk een 280er er op en gaan met die hap :xmas:

was wel een mooie dag zondag en wat een termiek
ik heb lekker gevlogen
ik hoop dat we nog veel meer van die dagen hebben deze zomer
groeten wiebe

Hoi Wiebe,

Om echt met een DLG te kunnen vliegen/zweven, moet je helaas wachten tot je een "bel" ziet. Ikzelf vlieg liever 30sec, dan dat ik wacht tot ik een "bel" zie.

Helaas heeft dat tot gevolg dat tegen de tijd dat de termiek er echt zit, het vliegtuig helaas in zodanige staat verkeerd dat verder vliegen, niet meer zinvol (verantwoord) is.

Het hele DLG vliegen is nieuw voor mij en moet dus nog een boel leren.
Netjes vliegen en (hand)landen is daar 1 van ;) en daar zijn die vluchtjes van 30sec prima voor te gebruiken.

Hoi,

allereerst maar even off topic: leuk om dit verhaal zo te kunnen volgen :)

Hebben jullie misschien ook wat detail foto's van hoe de RC inbouw er nu uit ziet?

Groet,

Bob

Bob,

Geen probleem. Ik heb mijn digitale camera uitgeleend maar zodra die terug is zal ik wat foto's maken. Tevens ben ik bezig met het maken van enige aanpassingen bij mijn tweede model. Het eerste orginele model heeft naar mijn mening wat aanpassingen nodig en kan makkelijker gebouwd worden. Dit gaat misschien een 20 gram extra gewicht opleveren maar dit neem ik voor lief. Momenteel is het eerste model 200 gram te zwaar en daar vlieg ik inmiddels na elke worp toch meer dan 1 minuut mee. Met een model op gewicht moet dit makkelijk over de twee minuten gaan waardoor er ook weer meer tijd is om een belletje te zoeken.
Interesse om ook een dergelijk model te bouwen dan ben ik altijd bereid om de inmiddels opgedane ervaring te delen. Een telefoontje is dan misschien makkelijker dan dit forum.
Voor contact even een berichtje in PM

Ben bezig mijn #1 (dus eigenlijk #3), die gecrashed is, weer vliegbaar te maken. Nieuwe staartbuis, nieuwe romp en 750Mah i.p.v. 150Mah accu.

Gaat steeds eenvoudiger, meer van hetzelfde eigenlijk. Ook bezig met vleugel #2, daar vleugel #1 toch wel zwaar begint te worden.

Hopelijk is ie zondag klaar, we zullen zien ;)

Back