kontronic pyro 600 timing?

didier n

verslagschrijvers
Hey,

Weet er iemand wat de optimale timing is voor een pyro 600/9 ? motor is een 14 poler..

Thx,

Didier

Timing van een ESC-MOTOR combi is eigenlijk nog steeds een vaag verhaal.
Echter het controleren van de meetgegevens kan lijden tot de meest juiste setting.
Zo`n soort watt-up meettool en een temperatuur meetpistool heb je in deze strijd echt wel nodig.
Of je moet vertrouwen op andersmans metingen.
hogere timing geeft hoger wattage.
Echter bij gelijk blijvende voltage gaat de stroom omhoog.
Dus het warm worden van de ECS en de MOTER zal sneller gaan.
Een hogere timing kan ook meer slip in de motor geven waardoor kracht(moment) afneemt.
Rendement neemt af.
Lijdt tot extra warmte in ESC en de MOTOR.
Dit kan tot oververhitting lijden.
De manier waarop de Motor wordt BELAST is ook nog belangrijk

Daarom: METEN is het controleren van de verwachting!

meet :

temperatuur
stroom/volt--watt
toerental

vergelijk de gegevens bij verschillende timing`s en trek je conclusie.

Succes

Mvg. Richard

velineon 3500

Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum en ik weet nog niet hoe ik hier een bericht moet plaatsen.:?
Maar de vraag is waar ik best een velineon 3500 motor koop? Ik heb al overal gezocht maar veel te duur lieftst voor 95€ met verzendkosten.
Want mijn koper in de motor is vervormt door de warmte.
Ik had nog maar net met mijn nieuw lipo gereden en na paar keer geen en weer was mijn motor meer dan 70°C is dat niet veel?
ik snap er niets van.:confused:
Als iemand me kan helpen,:D

Mvg

Victor

Er gaat op een andere helysite wel een formule rond.
deze zou zijn: KV van motor X nom volt accupack X aantal polen/motor en dit alles delen door 20 en dan zou je de dichtbijzijnde PWM KH moeten kiezen.
Er staat ook bij dat de scorpions het liefts op 8Kh draaien.(en dus deze formule niet geldt)
Het valt te proberen?

Houdt echter wel de temp van de ESC en motor in het vizier t.o.v. oude PWM waarde.
Temp. kan omlaag gaan, maar kan ook omhoog gaan.
Hoe koeler je componenten blijven des te beter.

Welke regelaar heb je? deze formule wordt door engineers van CC regelaars gebruikt

Mvg Richard

Thx voor de info,

Ik heb contact met kontronik gehad, ze zijn niet meten happig om info daarover te geven. De regelaar is een 9100-6 roxxy, na enig over en weer gemail met kontronik stellen ze voor 8° als timing te gebruiken, wat we dus ook gaan doen. Uiteraard ga ik alle parameters in't oog houden..verbruik, temperatuur...

groeten,

Didier

Back