Kontronic Smile mode 2 programeren lukt niet goed :( Help?

Tadango

Forum veteraan
Ik heb een kontronik drive 200 set. Zit op een motor zwever.

Nu heb ik grote bladen die tegen het onderstel aan lopen dus wou ik de rem eraf halen, als het kan. In de handleiding staat dat je 2 uit posities kan proggen, met en zonder rem :) Dan kan ik altijd de prop remmen met mijn throttle cut :) Dat is dus wat ik wil.

Handleiding :
Gas dicht in rem positie (Ik heb throttle cut actief)
Accu aansluiten, prog knop indrukken
Dan wachten tot 2 piepjes (mode 2)
Dan gas vol (knuppel stond volgas dus throttle cut uit)
Hij piept dan 3x
Nog 3 keer is de optionele throtle pos zonder rem (erg onduidelijk) dus ik doe gas dicht (motor uit zonder rem zou je denken)
Dan piept hij 2x

Wat ik ook doe, hij piept altijd 2 x 3 x :) Als ik dan de boel aanzet met throttle-cut actief en laat die los gaat hij langzaam draaien. Als ik het aanzet in normaal armed hij niet, gas is niet 0. T-cut aan en hij armed, weer los en hij gaat weer draaien. Hij lijkt erop dat hij die 2e pos niet snapt. of ik snap het niet :)

Iemand ervaring mee? Of een beter idee :)

Handleiding : http://www.dream-models.com/docs/Kontronik-Smile.pdf
en duits : http://www.kontronic.de/Smile.pdf

Staan de trims neutraal?

Heb je een computer zender? Zo ja zou je de EPA (end point adjustment) iets kunnen verhogen. Dan heb je wel kans dat je hem kunt programmeren.

Okee dus ik doe het wel goed? Trims staan neutraal. Endpoint programeer je dus kan niet veel uit maken. Endpoint past hij netjes aan aan de knuppel stand bij het beginnen van het programmeren.

Maar na de eerste 3piepjes als je mode 2 hebt gekozen zijn er nog 3 optioneel. Hij doet 3, dan nog 3, dan 2, klaar. Wanneer moet ik mijn motor uit zonder rem opgeven? Ik dacht na de 2e 3. Of er tussen? Lekker vaag :)

Dus het programmeren is geen probleem?
Dus nadat je het programmer knopje heb ingedrukt (sitck naar beneden) hoor je 3 toontjes met aflopende frequentie.
vervolgens hoor je piep.
dan hoor je piep piep
Na die dubbele piep (die dus mode 2 aangeeft) geef je vol gas.

Wat doet hij dan:
- geeft hij 3 piepjes met aflopende frequentie
- hij piept 3 keer met gelijke toontjes (wat dus betekend dat hij je vol gas niet ziet en doorgaat naar mode 3)

Hij armed. Ik druk op prog knop, hij disarmed
Dan piep (mode 1), piep piep (mode 2)
dan doe ik gas vol
Daarna komen 3 x piep (aflopend)
pause
nog 3 x piep (aflopend)
pause
2 x piep (klaar)

Waar moet ik mijn motor uit maar geen rem gooien :) Dat blijft de vraag ;)

Zo moet het :) :
Gas op rem stand (t-cut), accu aankoppelen.
Hij armed. Ik druk op prog knop, hij disarmed
Dan piep (mode 1), piep piep (mode 2)
Dan gas vol
Daarna komen 3 x piep (aflopend)
Nu gas naar motor dicht zonder rem.
nog 3 x piep (aflopend)
Gas naar rem stand (t-cut)
2 x piep (klaar)

:) Het mooie is dat hij ook op stand zonder rem armed dus ik hoef hem niet met t-cut te armen... Zou ook wel leuk zijn, electro starten ;)

Back