Tja mr. Kontronik (ik) heeft weer eens een dilemma waar ik momenteel niet echt een antwoord op heb. :?
Ik vlieg een Eco8 met een smile 40-6-12 regelaar en een Kontronik Fun 500-19. op zich goeie setup..
ik gebruik een 3s3p lipo accu.
1. op 75% idle 1 zit de motor al op max toeren..? en dat is maar 1500 en geen puntje meer!.. dus als ik hoger ga (idle 2/85%) gebeurd hier niks meer.. dus m'n governer staat ook werkloos toe te kijken :cry:
2. voor een vlucht kan ik het grote tandwiel met gemak naar tegengestelde richting draaien (vrijloop).. Na een vlucht van 7 minuten loopt dat heel zuur...op het moment als de motor is afgekoeld loopt hij weer soepel :roll: (iemand hier ervaring mee?)
3. met de tacho gemeten tijdens de vlucht: 1e 4 minuten steady 1450 tot 1500 toeren (hover) na 4 tot 7 minuten daalt het toerental naar 1300 en merk je dat de motor het zwaar heeft. hierna ben ik meteen gestopt omdat ik weet dat mijn accu niet leeg kon zijn. ik heb het gevoel alsof de motor tijdens het warm draaien vaster gaat lopen waardoor hij behoorlijk moet trekken. de motor/regelaar en lipo worden overigens niet erg heet of zo.. dat valt best mee.
4. Andere bladen geprobeerd maar dat gaf geen verschil(GFK & Kunstof)
tja ik ben nu even gestopt en hoop op iemand met een suggestie. De motor komt overigens uit een ander toestel die een lichte crash gehad heeft dus... ik weet niet of dit de oorzaak zou kunnen zijn..
In iedergeval weer een leuk verhaaltje om over te speculeren. In de tussentijd bouw ik mijn trex600 af en heb dus weer wat afleiding :lol:
Ik vlieg een Eco8 met een smile 40-6-12 regelaar en een Kontronik Fun 500-19. op zich goeie setup..
ik gebruik een 3s3p lipo accu.
1. op 75% idle 1 zit de motor al op max toeren..? en dat is maar 1500 en geen puntje meer!.. dus als ik hoger ga (idle 2/85%) gebeurd hier niks meer.. dus m'n governer staat ook werkloos toe te kijken :cry:
2. voor een vlucht kan ik het grote tandwiel met gemak naar tegengestelde richting draaien (vrijloop).. Na een vlucht van 7 minuten loopt dat heel zuur...op het moment als de motor is afgekoeld loopt hij weer soepel :roll: (iemand hier ervaring mee?)
3. met de tacho gemeten tijdens de vlucht: 1e 4 minuten steady 1450 tot 1500 toeren (hover) na 4 tot 7 minuten daalt het toerental naar 1300 en merk je dat de motor het zwaar heeft. hierna ben ik meteen gestopt omdat ik weet dat mijn accu niet leeg kon zijn. ik heb het gevoel alsof de motor tijdens het warm draaien vaster gaat lopen waardoor hij behoorlijk moet trekken. de motor/regelaar en lipo worden overigens niet erg heet of zo.. dat valt best mee.
4. Andere bladen geprobeerd maar dat gaf geen verschil(GFK & Kunstof)
tja ik ben nu even gestopt en hoop op iemand met een suggestie. De motor komt overigens uit een ander toestel die een lichte crash gehad heeft dus... ik weet niet of dit de oorzaak zou kunnen zijn..
In iedergeval weer een leuk verhaaltje om over te speculeren. In de tussentijd bouw ik mijn trex600 af en heb dus weer wat afleiding :lol: