Kontronik HeliJive 120HV monteren

Hoi allemaal.
Binnenkort wil ik een Kontronik HeliJive 120HV voor mijn SAB Goblin 700 kopen, maar zijn nog te twijfelen of ik de originele Heat Sink moet mee bestellen.
Ik wil hem eigenlijk rechtstreeks op de Aluminium ESC Tray bevestigen en deze dan als Heat Sink gebruiken.

H0004-S.JPG

Wat denken jullie, gaat dit werken? Ik wil voor een betere warmte geleiding de HeliJive met deze tape op de ESC tray monteren.
Akasa Thermal Adhesive Tape AK-TT12-80

Wat denken jullie, gaat dit werken? Is er iemand die ervaring met deze of soortgelijke tape heeft? Of kan ik toch beter de originele Heat Sink voor de HeliJive kopen?

mvg. Freddie

Gaat prima werken.. ik gebruik een zelfde tape om de blokjes op de jives te houden.. (naast ca) wat je wel moet doen is de jive zekeren met een klittenbandje tegen loskomen.

Ik zou m iig ook op de tray monteren.

Dat ziet er goed uit, gaat wel werken...bij mij zat de heatsink al in de verpakking samen met de helijive alsmede n 2e bec (slave) kabel.

Mannen bedankt voor jullie reactie :thumbsup:

Anko, ik ga hem inderdaad extra vast zeten met een klittenbandje.

MacIak, ik ben erg benieuwd of de HeliJive standaard met de Heat Sink en slave kabel geleverd wordt. Ik kan hier niets van vinden op het net.
Zijn er nog meer mensen met een HeliJive waar bij de Heat Sink en de slave kabel standaard werden meegeleverd?

mvg. Freddie

Mannen bedankt voor jullie reactie :thumbsup:

Anko, ik ga hem inderdaad extra vast zeten met een klittenbandje.

MacIak, ik ben erg benieuwd of de HeliJive standaard met de Heat Sink en slave kabel geleverd wordt. Ik kan hier niets van vinden op het net.
Zijn er nog meer mensen met een HeliJive waar bij de Heat Sink en de slave kabel standaard werden meegeleverd?

mvg. Freddie

Ik had idd ook n heatsink en slavekabel erbij besteld.. Nu heb ik ze dubbel. Voor volgend project dan maar! Stond nergens vermeld inderdaad.

Dan ga ik er maar van uit dat die standaard worden mee gevleverd. Nogmaals bedankt voor je reactie.

mvg. Freddie

Het lijkt me dat koelpasta betere warmteoverdracht zal geven dan een laagje (gemetalliseerd?) schuim. Koelpasta alleen in de poriën, overmaat weg schrapen. Koelpasta geleidt warmte beter dan lucht, slechter dan metaal.

Hee Freddie,
Heb nog wat arctic silver liggen, kan ik naar je opsturen mocht je nodig hebben.

Bedankt voor je aanbod MacIak :thumbsup: maar ik ga het eerst met de warmtegeleidende tape proberen.
Als dat voor Anko werkt met zijn vliegstijl moet het voor mij zeker gaan werken:D

mvg. Freddie

Check! Ik geloof dat kontronik zelfs adviseert om n drupje ca lijm te gebruiken, zou ik persoonlijk niet doen.

Mannen nog even een vraag over de kabels van de HeliJive. Hoe veel AWG zijn die kabels aan de lipo kant?

Mvg. Freddie

Mannen ik zit met nog een vraag. Als ik de HeliJive heb ingebouwd in mijn Goblin kom ik niet meer bij de jumper om hem te kunnen programmeren.
Ik wil dit gaan oplossen door een servo verlengkabeltje tussen de HeliJive en de jumper te plaatsen. Dit moet toch kunnen, of denken jullie van niet?

mvg. Freddie

Hei Freddie ,

Ik zou hem op voorhand programmeren , heb ik ook zo gedaan .
Dit doe je normaal gezien toch maar een keer .

Grtz
Ron

Mannen ik zit met nog een vraag. Als ik de HeliJive heb ingebouwd in mijn Goblin kom ik niet meer bij de jumper om hem te kunnen programmeren.
Ik wil dit gaan oplossen door een servo verlengkabeltje tussen de HeliJive en de jumper te plaatsen. Dit moet toch kunnen, of denken jullie van niet?

mvg. Freddie

Dit werkt wel heb ik al eens gebruikt zo

Back