Kontronik helijive 120hv v13

iemand die me wat weg kan helpe met het programmeren van de heli jive v13 op een heli met Pyro motor?

throttle curve is linear , en endpoints 100/100. ik heb elk filmpje en alle forums bekeken hoe het moet, maar ik wil het graag van jullie horen omdat ik niet zeker ben.

welke modes moet ik programmeren? ik zit wat in de war met mode 4, 5 en 6 ivm met de governor fucties..
en programmeren met of zonder throttle hold ?

hoe zit het met de under voltage disconnection? ik zou graag willen dat hij het rpm vermindert en niet ineens stopt.

en moet bailout mode geprogrammeerd worden met een prog. Disc ?

Laatst bewerkt:
Hoi,

thr curve lineair , endpoint 100 / 100 en bij futaba zenders thr op reverse .

Linkje erin , gas op 0 , lipo eraan : toon signaal loopt omhoog : linkje eruit

Nu krijg je de piepjes :

Wat ik altijd doe : piepje 1 : reset

Wanneer je 1 piepje hoort gasknuppel omhoog : en je hoort even daarna een bevestiging

Lipo erweer af , linkje erin , en weer van voor af aan .

4 piepjes = heli mode met normale gov .

BEC spanning kun je met progcard 2 instellen , of progdisc .

Bail out alleen via progdisc , heb ik nog niet gedaan

Henk

Hoi,

thr curve lineair , endpoint 100 / 100 en bij futaba zenders thr op reverse .

Linkje erin , gas op 0 , lipo eraan : toon signaal loopt omhoog : linkje eruit

Nu krijg je de piepjes :

Wat ik altijd doe : piepje 1 : reset

Wanneer je 1 piepje hoort gasknuppel omhoog : en je hoort even daarna een bevestiging

Lipo erweer af , linkje erin , en weer van voor af aan .

4 piepjes = heli mode met normale gov .

BEC spanning kun je met progcard 2 instellen , of progdisc .

Bail out alleen via progdisc , heb ik nog niet gedaan

Henk

in de handleiding zie ik ook niets staan van lipo mode..
wel staat hier voor mode 4.

the following protection functions are active in helimode:

-if there is no valid tx signal for more than 4 seconds, the esc switches the motor off.
-at excess temperature, the esc lowers the power slowly (30 seconds) to zero.
-at under voltage cut-off the esc lowers the power slowly (30seconds) to zero. No further operation is possible until new battery is connected.

if lipo-mode is active, detection of under voltage cut off also lowers power slowly. without lipo mode under voltage disconnection is disabled. Restart is possible after disconnecting and reconnecting the battery.

maar ik vind niks terug over lipo mode in de handleiding ?
moet ik nu enkel mode 1 en 4 installeren ? ik heb liever dat de motor mindert bij low voltage detection dan dat hij ermee stopt...

zoals ik begrijp in de handleiding, zit het verminderen van de motor bij low voltage bij in mode 4 geprogrammeerd.

en hier zie ik een filmpje van programmeren voor bailout mode zonder het gebruik van progcard of progdisc ?

[media=youtube]of96AmDR5IM[/media]

ik moet dus enkel mode 1 en 4 programmeren ? want over de lipo mode vind ik niets terug...
en als ik het doe zoals in het filmpje, is dit dan hetzelfde zoals je het met een progcard/disc zou doen ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Door mode 1 reset je de Jive. Mode 4 is heli + governor. Bij te lage spanning regelt de Jive het vermogen terug maar blijft draaien en heb je tijd om te landen.

Bij het programmeren throttle curve 0% - 100% lineair. Bij het vliegen op een vaste lijn van bijvoorbeeld 80% zetten.

Volgens mij kon je alleen de oudere versies Jive wel de Bailout programmeren zonder de progcard / disk.

Door mode 1 reset je de Jive. Mode 4 is heli + governor. Bij te lage spanning regelt de Jive het vermogen terug maar blijft draaien en heb je tijd om te landen.

Bij het programmeren throttle curve 0% - 100% lineair. Bij het vliegen op een vaste lijn van bijvoorbeeld 80% zetten.

Volgens mij kon je alleen de oudere versies Jive wel de Bailout programmeren zonder de progcard / disk.

oke, de bailout mode is voor later dan :)

nu zie ik net dat de savox sc 1256tg meer torqeu heeft (20kg/cm) dan de sc 1258tg (12kg/cm) voor dezelfde prijs .. ? en ik heb de 1258tg nog maar een tijdje geleden aangekocht.
is 3 x 12kg genoeg voor een goblin 700 ?

Helijive mode 6 programmeren. Misschien eens de manual doorlezen want de helijive is wel ietsie anders dan de powerjive.

Back