Kontronik Jazz 80-6-18 ESC -overheating-...icm 1400Kv Scorpion

paar dagen terug deze Jazz op de Trex500 geplaatst.

Helimode 4 geprogrammeerd en gevlogen na ca 1 minuut greep de ESC in en ging naar power reducing.

Thuis de handleiding erbij.....oops LiPo mode 9 vergeten in te stellen. (stond op NiCD/MH)

Vanmiddag maar weer eens naar het veld. Precies hetzelfde -> ESC power reducing na +/-1 minuut. (met vol geladen 6S LiPo).

LiPo mode is wel juist geprogrammerd -> 2x drie steeds hoger wordende toontjes reeks (na aansluiten LiPo).

Enig idee waarom dit veroorzaakt kan worden ?

mvg, Z
 
Laatst bewerkt:
Vreemd...
Die lipo mode 9 heb ik niet eens aanstaan, ik vlieg altijd op een timer..
en als je hem uit had staan, of op Nicad/nimh dan had hij eigenlijk niet in moeten grijpen na een minuut al....
Ik zou hem een keer op mode 1 programmeren (fabrieksinstelling), opnieuw aansluiten en nogmaals alleen mode 4 instellen.
(en evt mode 9 indien je niet zo best op tijd vliegt ;) )

Je vliegt dan wel het beste in idle-up met vlakke curven.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Eric, opnieuw ingesteld heb ik vanavond idd voor de zekerheid gedaan (mode 1 -> mode 4 -> mode 9).

Hoe zet je 'm uit dan die accu protectie?

[edit] dit zal waarschijnlijk de NiMH protectie zijn:
25V/1.45 = 17cells -> 17x0.8V = 13.2V en daar kom je idd nooit aan met je vliegLiPo .
[/edit]

Van het weekend iig na de reset maar weer eens proberen (zonder LiPo mode 9).

Waarom die dan enkele dagen gelden toen de LiPo mode niet actief was ingreep is een raadsel voor mij.
(had natuurlijk op het LEDJE v\d Jazz moeten kijken nadien.....vergeten, net als vandaag)

Met vlakke curven vlieg ik idd..... en altijd op timer.

mvg, Z
 
Laatst bewerkt:
Te hoge stroom?
Is de regelaar warm als ie uit gaat?
Doe de check die in de Kontronik handleiding staat (laagste toerental en dan proberen te hoveren, moet niet lukken, anders andere vertanding kiezen)

Greetz,

Michiel.
 
Te hoge stroom?
Is de regelaar warm als ie uit gaat?
Doe de check die in de Kontronik handleiding staat (laagste toerental en dan proberen te hoveren, moet niet lukken, anders andere vertanding kiezen)

Greetz,

Michiel.

Hoi Michiel,

Vloog 80% vlakke gascurve en dat gaf me 2600rpm.

Regelaar gewoon warm (gaat niet uit maar draait halve kracht zeg maar), maar de motor (scorpion HK-3026-1400KV) werd vrij heet....ik kon nog net aan m'n vinger er tegen drukken na het vliegen. (eerdere metingen wezen uit dat de stroom kleiner dan 52A bleef met 15T pinion)

Vlieg op 6S Zippy en 14T.

dat van het laagste toerental heb ik idd gelezen, doe je dat dmv een zo laag (%) mogelijke vlakke thr. curve in te stellen waarbij de motor juist nog gaat draaien?

mvg, Z
 
Het was afgelopen dagen erg koud en een koude lipo geeft een (veel) lagere spanning af dan bij hogere temperaturen, wellicht dat het daaraan heeft gelegen.

Als je motor heet wordt, dan misschien (ook) een timing probleem ? Probeer eens een andere timing , of staat die nu op automatisch ? Dat is meestal wel de goede.

Ik heb er 2 in gebruik waarvan een meer dan 100vluchten en ze werken probleemloos (wel in governor)
(afgezien van de bec in het begin, maar dat heeft hier niks mee te maken....)

Bas
 
Heren, de eerste keer dat de esc ingreep was ie in Helimode 4 geprogrammeerd (zonder Lipomode 9 daarna te hebben ingesteld !) en wat ik nu gelezen heb is de onderspanningsbeveiliging dan "deaktiviert" !

Dus ja...............
 
............. als de regelaar een fout heeft/geeft tijdens het gebruik, dan de gasinstelling niet veranderen en naar de knipperfrequentie van de led kijken.
Het aantal keren dat de led knippert, correspondeert met een foutmelding, die op pagina 21/22 van de handleiding staan vermeld.

Even voor alle zekerheid:
Je kunt op 2 manieren de regelaar programmeren:
met een programmeerkaart
of
met de zender.

Als je met de zender programmeert MOET dat met een diagonale gascurve
zodat de regelaar de maximale stand motor uit - motor aan kan inlezen.
Pas daarna kun je een horizotale gascurve gaan programmeren................

vrgr

Joyce
 
Vraagje:
mijn jazz 55-10-32 kwam uit m'n logo (5s) en gaat naar m'n vario (10s)
Wat is nu de volgorde van programeren?
eerst mode1, reset dus eigenlijk, daarna mode 4 en daarna mode9?( weet ie mode 4 dan nog?)
Weet de jazz dat ie nu 10 heeft ipv 5s?
De handleiding is in het duits en engels en telt per taal 13 pagina's.
@Joyce: ik heb dus geen pagina 21/22 vreemd genoeg.
 
@Joyce: ik heb dus geen pagina 21/22 vreemd genoeg.

Pagina 21/22 staan in de handleiding in A6-formaat.
Dan denk ik, dat jij de handleiding in A5 formaat hebt.
Ook daarin staan de foutmeldingen weergegeven, maar dan op pagina 10 en 11.
Maar dat had je zelf toch ook kunnen zien.............?????

vrgr

Joyce
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou vanmiddag dus weer ff gevlogen met alleen mode4 geprogrammeerd.

2 packs ging uitstekend, derde pack na +/- 3min greep weer de ESC in.
Nu op het ledje gelet en die gaf 3 flashes op een rij......
Dit zou volgens de manual -Overheating- moeten zijn.
Maar ik heb ter plekke de temp gemeten en die bleek 35 graden.

Zeg 't maar..... nieuwe ESC ?

Ik heb de Jazz met de onderkant tegen het frame (CF) aan de zijkant gemonteerd.

mvg, Z
 
Vraagje:
mijn jazz 55-10-32 kwam uit m'n logo (5s) en gaat naar m'n vario (10s)
Wat is nu de volgorde van programeren?
eerst mode1, reset dus eigenlijk, daarna mode 4 en daarna mode9?( weet ie mode 4 dan nog?)
Weet de jazz dat ie nu 10 heeft ipv 5s?
De handleiding is in het duits en engels en telt per taal 13 pagina's.
@Joyce: ik heb dus geen pagina 21/22 vreemd genoeg.


Hoi Hans, klopt, na mode 1 daarna mode 4 en daarna mode 9, dan hoor als bevestiging 9 piepjes.
Maar zit je met die 55-10-32 niet aan de max met 10 s?

Kom je ook in het Fec vliegen? Lekker heftig zo'n vario binnen.


(Oeps, pag.2 gemist)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top