kontronik jive 80+ LV

Hallo allemaal,

Heb een trex500 dfc overgenomen met een kontronic regelaar erop samen met een scorpion motor.

Moet ik nu de regelaar opnieuw kalibreren op mijn zender DX8?
En de governer kan ik die uitschakelen? Of zeggen jullie laat die maar opstaan is veel beter? Ook voor een beginner?

Dan nog een laatste vraag... de gyro, welke waarde kan ik best gebruiken om te starten? Er zit een AR7200BX op met een spektrum DX8.
Ik heb ergens eens gelezen dat ze de schakelaar voor de gyro op de Flight mode schakelaar zetten, zo kan je per verschillende flight mode een andere gevoeligheid instellen, misschien voor mij nog niet direct van toepassing hoewel idle1 misschien moet lukken. Is dat iets wat jullie ook zouden doen of hebben?

Alvast bedankt and have fun!
Erik

Ok heb zelf ook niet stil gezeten en heb mij meer verdiept in de naar het hoe en wat met de jive. Heb zelfs even op het punt gestaan om die boel er gewoon af te gooien. Waarom maken ze dat allemaal zo ingewikkeld? En zeker als je zo'n twijfelaar bent als ik :alien:

Ok wat heb ik gedaan

de end points van het throttle kanaal heb ik op 83% gezet (spectrum zender)

pitch curve heb ik voor normal mode op 0 60 60 60 60 in idle 1/2 80 80 80 80 80

Net even de heli laten draaien zonder blades zodat ik eens kon zien wat er zou gebeuren met het toerental. Eerste keer governer :confused:

De gyro heb ik maar niet op de F mode schakelaar gezet en gewoon op GYRO schakelaar.

De waarde heb ik gezet op POS 0 -39% POS 1 45% POS 2 50%

Is er misschien iemand die nog een tip kan geven voor ik de heli deze keer dan met blades opspoel tot in een hoover?

Alvast bedankt and have fun!

Erik

Laatst bewerkt:
Vooral alles met locktight vast zetten en een meter of 10 afstand houden bij draaiende rotor. Ik weet ondertussen waarom ;-)
Ik had al wat ervaring met een msr-x en 200SR-x (en heel veel uur achter een sim) toen ik pas geleden een 450 kocht maar ik heb mijn hoover pogingen gestopt en ga eerst les nemen. Zo'n ding is een vliegende vleesmolen en een keer te hard landen of omkantelen richt een enorme schade aan.

Ik ken de gevaren van een heli. Heb vroeger nog "gevlogen" maar nu met dat governer gebeuren wil ik gewoon even zekerheid. Vlieg ook met een blade 130 X (natuurlijk) niet te vergelijken is voor in de tuin. Wanneer ik even niet naar het veld kan.

Ondertussen heb ik de idle1 en 2 terug gebracht naar 70 70 70 70

Laatst bewerkt door een moderator:
De pitchcurve kun je het best in alle standen hetzelfde houden.
Anders loop je het risico dat bij omschakelen van 1 naar 2 de heli tegen de grond klapt.

Ja? Geef eens een tip dan. Sta op het veld maar zit met een lichte tailwag

De gyro heb ik maar niet op de F mode schakelaar gezet en gewoon op GYRO schakelaar.

De waarde heb ik gezet op POS 0 -39% POS 1 45% POS 2 50%

Ik snap die -39% niet, waar heb je dat voor gedaan?

Als je een tailwag hebt kun je het beste eerst kijken of de aansturing van de tail soepel loopt.
Vaak licht hier de oorzaak van het probleem.

mvg. Freddie

Om de gyro uit te schakelen bij het afstellen. Vlieg in mode 1. Heb de waarde nog verlaagd naar 33 is beter nu.

Waarom zou je de gyro uit willen schakelen bij het afstellen?
Dit is nieuw voor mij , heb ik nog nooit gehoord of gelezen dat iemand dat doet:confused:

mvg. Freddie

Wanneer ik de gyro schakelaar in stand 0 zet dan geeft mijn beast X aan dat de gyro uit staat. Wanneer ik dan rudder geeft en de stick terug los laat gaat de tail pitch slider terug naar het midden. In deze stand moet je toch de end points van de slider instellen?

bedankt voor de link freddy. Die ga ik straks eens rustig bekijken.

ik heb mijn AR7200BX ingesteld volgens de filmpjes van freddy can fly.
over zender settings werd niet veel gezegd, enkel dat hij niet in heading hold mode mocht staan bij het instellen van de tail.

Moet eerlijk zeggen dat hij op het eerste zicht nog niet zo slecht hooverd.
Er was ook behoorlijk wat wind.

wat kan jij mij aanraden als start settings dan?

Ik heb dat goed gedaan, staart ingesteld zoals op filmpjes aangegeven.
ik heb deze serie gevolgd, komt op hetzelfde neer

RuNoEmBpD9c[/media] Beast X setup video 1 (freddy can fly) - YouTube

Nu moet ik enkel nog de correcte waardes voor normal mode of heading hold mode hebben.
Voorlopig laat ik de waarde onder schakelaar stand 1 op 33 staan leek mij wel okay. Nu heb ik nog een stand 0 (momenteel op -39) als ik daaraantoe schakel kom ik in normal mode, beter andere waarde ingeven? Stand twee nog niet gebruikt.

Zal nog eens wat googlen...:grin:

Back