kontronik jive

Ik vlieg met een kontronik jive voor 6 cellen. Ik kan er geen peil op trekken maar soms doet hij het en soms niet. Heb aan jumpers en alles gezeten maar af en toe blijft het rode lampje branden maar vaak bljft het 3 maal knipperen. Heb gelet op overspanning maar de laatste keer startte hij wel op met een bevestiging waarbij het rode lampje blijft branden. Dan gaat het goed. Kan iemand mij aub helpen met een oplossing?

Klein bufferpackje plaatsen. 4 cellen Nimh. Op het moment dat je je akku inplugt trekt de overige setup iets te hard aan de BEC (of juist net binnen de grens, hij doet het dan wel goed).

Klein bufferpackje plaatsen. 4 cellen Nimh. Op het moment dat je je akku inplugt trekt de overige setup iets te hard aan de BEC (of juist net binnen de grens, hij doet het dan wel goed).

Dat is weer gewicht. Hij heeft het altijd goed gedaan zonder je aanbeveling met een bufferpackje. Ik gebruik een 2 cellenpack voor de ontvanger.

Ik zou een 4 cellen eneloop pakketje gebruiken paralel over de bec van de jive heen..
Hoef je nooit meer om te kijken naar je ontvanger pack.. die wordt tijdens de vlucht gewoon bijgeladen.
Is minder gewicht dan je 2s pakket + evt losse bec.

Dit systeem wordt zelfs aangeraden door kontronik zelf.

Ik gebruik het op mijn 600 en 700, super!

Dit is wat Kontronik er van zegt. Uit ervaring (en een belletje met hun "hotline") was voorgaande de oplossing bij mij. Onderstaand kan ook het euvel zijn.

LED blinkt dreifach
Induktivität des Motors im Verhältnis zur Akkuspannung zu niedrig. Akkuspannung reduzieren, selber Motor mit mehr Windungen einsetzen.

Overigens Kontronik raad aan altijd dit bufferpackje te gebruiken. Maar, gebruik je de BEC dan niet? Omdat je een 2 cellen lipo gebruikt voor je ontvanger. En als je de BEC niet gebruikt, kan het ook niet de oorzaak zijn dat hij niet wil opstarten.
Als je de BEC niet gebruikt, hoe heb je hem afgesloten?

Wat voor een motor heb je er aan hangen?

Als je een standaard align motor er aan hebt hangen 650L oid, zou ik per direct stoppen met het gebruiken ervan icm je jive.

Mijn jive was net 1 dag oud, sluit hem aan, bats jive volledig dood.
oorzaak, motor veelste lage inductie waardoor de fets doorsloegen.
Gelukkig onder garantie een nieuwe gekregen.. maar was een goede les voor mij.

Heb daarna nooit meer een align motor gebruikt icm de jive, en ben voor een pyro gegaan.

Laatst bewerkt:
Wat voor een motor heb je er aan hangen?

Als je een standaard align motor er aan hebt hangen 650L oid, zou ik per direct stoppen met het gebruiken ervan icm je jive.

Mijn jive was net 1 dag oud, sluit hem aan, bats jive volledig dood.
oorzaak, motor veelste lage inductie waardoor de fets doorsloegen.
Gelukkig onder garantie een nieuwe gekregen.. maar was een goede les voor mij.

Heb daarna nooit meer een align motor gebruikt icm de jive, en ben voor een pyro gegaan.

Ik gebruik allang de kontronik 45-10. Ik heb nooit een probleem ondervonden tot laatste crash. Maar zoal gezegd soms doet hij het en kan ik prima vliegen. Onbegrijpelijk want ik gebruik al jaren dezelfde setup.

Is de motor toevallig minder soepel gaan lopen na de crash?

Bij mijn vorige crash was er 1 magneet losgelaten waardoor je duidelijk voelde dat de motor zwaarder liep.

Bij mijn vorige crash was er 1 magneet losgelaten waardoor je duidelijk voelde dat de motor zwaarder liep.

bij het opstarten remt de motor wanneer ik aan het bovenste vliegwiel draai. Maar nogmaals af en toe als ik hem aan de praat kijg door aan uit etc te zetten vliegt hij als een tierelier. Vreemd vreemd.

bij het opstarten remt de motor wanneer ik aan het bovenste vliegwiel draai. Maar nogmaals af en toe als ik hem aan de praat kijg door aan uit etc te zetten vliegt hij als een tierelier. Vreemd vreemd.

extra vraag, HOE PROGRAMMEER JE EEN JIVE? wAT DOE JE CONCREET OM HEM TE PROGRAMMEREN?

Nee hoor wanner ik de schakelaar van de ontvanger uitzet valt de rem weg. (dus niet de 6 cellen lipo)

Ik snap er niks van waar je het allemaal over hebt.

Hij remt als je aan het bovenste vliegwiel draait? Waar heb jij een vliegwiel en wat remt er?

De rem valt weg als je de ontvanger uitzet? welke rem?

Hoe programmeer je een Jive? Read The Fucking Manual...
Hoe vlieg je er al jarenlang mee als je hem nooit hebt geprogrameerd?

En zoals eerder gezegd, waarom gebruik je niet de bec van de Jive. De Bec is juist een grote reden dat hij zijn geld waard is.

Hij remt als je aan het bovenste vliegwiel draait? Waar heb jij een vliegwiel en wat remt er?

En zoals eerder gezegd, waarom gebruik je niet de bec van de Jive. De Bec is juist een grote reden dat hij zijn geld waard is.

Beste man wat een taal wat een taal. Ik ga hier niet eens op in.

En dat is dus ook de reden dat je niet goed geholpen wordt ;)
Als de rem werkt staat de jive NIET in een heli mode.

Heli+vliegwiel?????????

Ik begrijp het allemaal wel. Ik heb vliegwiel gezegd maar ik bedoelde het bovenste tandwiel wat direct op de motor grijpt. Er staat inderdaad een rem op. Ik krijg hem echter niet geprogrammeerd, niet volgens boekje of youtubefilm. Hij geeft ook geen piepjes zodat ik hem in mode 4 kan zetten. Af en toe doet hij het wel, af en toe niet. na aansluiten met gas dicht moet hij piepen (soms doet hij dat wel) vervolgens dipswitch eruit en dan zou hij van 1 tot 11 moeten gaan piepen. Bij de goede modus(4) naar volgas).

Het vreemde dat ik nu op mijn zender aantref is dat de trim van gas ook werkt op de trim van de nick en andersom. Zeer vreemd verschijnsel.

Een tandwiel is ook een vliegwiel. en als je niet weet wat een rem is op een kontronik jive begrijp ik niet dat je reageert. En dat ik ermee gevlogen heb komt dat hij voor de crash as 2e hands direct goed zijn werk deed. Ik heb wel een bec ( 2 lipo cellen). Dat haalt allemaal niets uit. Toch gereageerd.

mijn punt was zoals anko ook al zei dat een rem niet hoort op een heli en ik vroeg me dus af over wat voor rem je het zou hebben. Dat de rem functie van de Jive aan zou staan en erop zou reageren wanneer je de ontvanger uitzet leek me te onlogisch voor woorden dus vandaar mijn vraag. Als de esc een reactie geeft wanneer je de 2s lipo loskoppelt (zo interpreteer ik het) dan zit er toch iets mis met de koppeling tussen de Jive en de lipo. Of zou je esc nog net in failsafe en dus rem zijn gegaan?

extra vraag, HOE PROGRAMMEER JE EEN JIVE? wAT DOE JE CONCREET OM HEM TE PROGRAMMEREN?
Dit was jou vraag, vind je het dan heel erg dat ik RTFM zeg? Als je nou verder uitleg had gegeven over wat je problemen waren bij het programeren dan had iemand daar inhoudelijk op kunnen reageren.

Probeer toch eens de bec van de Jive zelf te gebruiken, al is het alleen maar voor het programmeren.
Of probeer eens een andere motor, eventueel alleen voor programmeren. Dat 3blinks betekent zoals gezegd te lage inductie motor. Waarom dat ie hier opeens problemen mee heeft is mij onduidelijk. Maar misschien dat programmeren met een andere motor wel werkt.

Als jou trims niet goed staan kan dat een oorzaak zijn voor het niet activeren van de esc. maar dit verklaart niet de 3blinks.
Meet anders ook eens de weerstand van de motor. Misschien is er door de crash iets mis met de motor, of slecht contact.

Ok.

Om je jive te programmeren moet je het volgende doen:

De volgende modes moeten geprogrammeerd worden:
1 = APM mode, hiermee calibreer je je throttle stick range
4 = Heli mode, hiermee schakel het heli programma in met governer mode
9 = Lipo mode, hiermee programmeer je dat je een lipo gebruikt
10 = KSA mode, hiermee programmeer je de Kontronik Special Application mode.
Dit zorgt voor een appart timing programma in de regelaar, voor motor met andere specs dan aangegeven door kontronik.. dus je align motor.

Zorg in je zender ervoor dat je endpoints/atv op 100/100 staan.
Zorg er ook voor dat je een lineare (rechte lijn) throttle curve hebt staan.
Zorg er voor dat er in je Jive dat jumpertje zit.

Met throttle dicht hang je nu je Lipo aan de Jive.
Je zal nu het standaard riedeltje horen.
Trek nu de jumper uit de jive, regelaar gaat nu in programming mode, je zal dus nu ook weer een riedeltje horen dat je in programming mode staat.

Je regelaar zal nu piepjes geven, dit geeft de mode aan. 1 piep is mode 1, 2 piepjes is mode 2 etc etc etc..

Als eerste moet je mode 1 programmeren, dus bij de eerste piep geef je vol gas.
De Jive zal nu een riedel geven dat die mode is geprogrammeerd.
Hij zal ook even de mode herhalen door het aantal piepjes van de geprogrammeerde mode te geven.

Nu is het belangrijk nadat je een mode geprogrammeerd hebt de Lipo van Jive los te halen en ook je ontvanger uit te zetten.
Stop nu ook weer de Jumper in de Jive voor de volgende programmeer cyclus.

Nu programmeer je de volgende modes (4,9,10) achter elkaar op de manier zoals boven beschreven.

Back