Koolborstels aan vervanging toe ofniet?(REGELAAR PROBLEEM!)

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
R

rc-ownd

Guest
Hallo,

Ik heb mijn orion v2 10x1T motorje uitelkaar gehaald. En anker schoongemaakt en behuizing ook. Nu zien mijn koolborstels er ong zo uit- afmetingen erbij:

borstel.jpg

zou ik nieuwe koolborstels moeten kopen? of kan dit gewoon nog?

En anker afdraaien, wat draai je er dan precies af? ( niet dat ik het ga doen maar gewoon) en wanneer zie je dat je je anker af moet draaien

Bedankt!!!

Liu

volgens mij zijn die wel redelijk versleten. je kan de colector laten afdraaien. daarmee haal je een heel dun laagje weg zodat deze weer als nieuw presteert

Wanneer je het anker afdraait draai je eigenlijk alleen de collector af.
Dit is het deel waar de borstels tegen komen.(zie rood cirkeltje)
Als je borstel's zijn ingebrand of ze een groef in je anker hebben gemaakt is het al lang tijd om het af te draaien of laten afdraaien.
Wanneer de borstel's gewoon wat zijn ingebrand kan je met een 3m schuursponsje het zwart deel op je anker lichtjes opschuren.
Denk erom dit is maar tijdelijk je zal dus na enkele keren afschuren je anker wel moeten afdraaien.
Die borstel zou ik idd maar vervangen maar dat is nu geen grote kost maar doe gewoon voor de fun even de nieuwe borstels naast de oude leggen je zal het verschil zeker zien :wink: .

Groetjes
ps: als men uitleg niet klopt of hij is niet volledig zeg het maar.

Maak er even een fototje van! Das wat makkelijker oordelen!

Groet, Aad

bedankt voor de reacties :D

... ik was net blij dat het weer inelkaar zat :lol: :lol: ik ga zo mijn examen leren. Dus ik denk dat ik het morgen probeer ;)

En ik heb nu wat problemen met mijn regelaar... ik ben nu met de vorige eigenaar aan het bespreken hoe dit verder moet worden opgelost(ik heb een 2e hands TA-05 gekocht met dit alles erin dus: orion v2 10x1T, lrp bullet no limit) De regelaar gaat alleen vooruit, rem doet het ook nog. Maar achteruit gaat hij niet meer,

Toen ik de motor weer inelkaar had gedaan deed alles het nog, zelfs een testrun gereden, verliep perfect. Totdat ik thuiswkwam en de auto weer aanzette, ik kan nu alleen vooruit en remmen... achteruit niet dus..

Liu

het is een A.I regelaar, dus hij moet zichzelf instellen. Dit kan je resetten door je batterij te disconnecten en schakelaar uit te zetten. En dan een paar min wachten.

Heb dit al vele malen geprobeerd maar tevergeefs... het werkt niet... hij blijft hetzelfde doen :(

Ja, want het staat op het doosje, EN met de testrun heb ik gewoon achteruit kunnen rijden. :? :(

Ik had het aan Jaap.J op msn gevraagd, hij zei dat het een FET probleem kon zijn. Ik ga deze/of volgende week naar mijn LHS, kijken wat zei zeggen. En ik kan dan gelijk testen of het aan mijn regelaar ligt of misschien aan mijn motor zelf..

Ik hoop dat het mijn regelaar is, daar zit namelijk levenslang garantie op....

Liu

rc-ownd zei:
Ik had het aan Jaap.J op msn gevraagd, hij zei dat het een FET probleem kon zijn. Ik ga deze/of volgende week naar mijn LHS, kijken wat zei zeggen. En ik kan dan gelijk testen of het aan mijn regelaar ligt of misschien aan mijn motor zelf..

Ik hoop dat het mijn regelaar is, daar zit namelijk levenslang garantie op....

Liu

Vergis je niet in deze garantie, defecten worden al dan niet terecht, toch echt als gebruik/misbruik beoordeelt.

Ik kan het wellicht proberen, tot nu toe is dit mijn enige sprankje hoop....

Opzich is het niet echt een probleem dat hij niet achteruit kan, immers echte "pro" regelaars gaat ook alleen maar vooruit.

Echter ik wil natuurlijk gewoon werkend spul voor mijn geld, en het lijkt erop dat de vorige eigenaar niks meer van zich laat horen... ik vrees het ergste..

Liu

staat je zender wel juist ingesteld ?

(heb ik ook 's voorgehad dat ik de rem/achteruit op 0% had gezet ...)

CircusAso zei:
Vergis je niet in deze garantie, defecten worden al dan niet terecht, toch echt als gebruik/misbruik beoordeelt.

NIet als er gewoon iets kapot is in de regelaar hoor. Als je m open hebt geschroefd en water in de rgelaar hebt laten lopen nadat je met een nijptang de FETs eruit hebt gesloopt, dan wordt het een lastig verhaal. Als je er geen gekke dingen mee gedaan hebt is er weinig aan de hand.

Het ligt ook niet aan de zender nee, ik heb al een andere zender geprobeerd(een 2kanaals stick zender robbe attack) zonder al die instelmogelijkheden. En daar deed hij he ook niet op. :(

Emailtje gehad van Rc-connect (distrebutor van LRP) :

Beste Liu,

Spijt me dat te horen. Uiteraard helpen we je graag met de garantie. Bijgevoegd vind je garantieformulieren. Als je die zou willen invullen dan weet je precies waar je op kunt rekenen. Het handigste (en voordeligste) is om hem even in te leveren bij een dealer van ons, maar rechtstreeks opsturen is ook prima.

Hoor graag of ik je verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Erik Jonk

RC-Connect

Dus ok probleem is volgens mij opgelost :), ik ga het garantie papiertje invullen en ik stuur hem op naar RC-connect.

Back