Koolstof band weefsel

Correct.
Dan klopt het plaatje niet. De getoonde rol is denk ik 30 - 40 cm breed (de band is ca. 2 cm breed)
Zelfs mogelijk dat ze pas gaan produceren als ze de bestelling binnen hebben.
10 meter is een aardige lap. Als ze het op voorraad hebben, zouden ze ook per meter kunnen leveren.
In ieder geval is deze ontwikkeling bemoedigend voor de toekomst.

AllardvanW zei:
Correct.
Dan klopt het plaatje niet. De getoonde rol is denk ik 30 - 40 cm breed (de band is ca. 2 cm breed)
Zelfs mogelijk dat ze pas gaan produceren als ze de bestelling binnen hebben.
10 meter is een aardige lap. Als ze het op voorraad hebben, zouden ze ook per meter kunnen leveren.
In ieder geval is deze ontwikkeling bemoedigend voor de toekomst.

Allard,

zie: http://shop.ezentrum.de/4DCGI/ezshop?hid=27&sprachnr=1&artikelnummer=1902636

Ga naar: Verstärkungsfasern -> Kohlegewebe -> Seite 6.

Ze leveren 0.5m, 1m, 2m, 3m, 5m, 10m 20m en 50m.

Bas

Rudi Holzleitner heeft iemand bij R&G gesproken. Erg behulpzame meneer die zelf F3K vliegt. Hij liet weten dat ze daar naarstig op zoek zijn naar 50 tot 60 g/m2 bandweefsel. Er schijnt erg veel vraag naar te zijn.

Een kwestie van tijd dus....

Ontwikkelingen en geruchten

Er wordt met name op het duitse forum met modder heen en weer gesmeten v.w.b. verkrijgbaarheid van bandweefsel. Met name de 'Stobel' jongens hebben zo het e.e.a. losgemaakt. Het door hun gebruikte IM weefsel wordt daar als 7e hemel gepresenteerd. Niet blindstaren. Ik had twee jaar geleden dat spul al op mijn vleugel (hebben jullie op een training in Garderen gezien) en het is zeker niet lichter dan 80 g/m2 en dus per definitie niet voordeliger dan het door R&G aangeboden 80 grams weefsel. Die hogere modulus koolstof is leuk maar niet echt noodzakelijk.
Er wordt daar door iemand geclaimd dat R&G al 50 grams bandweefsel heeft en dat hij daar een stuk van heeft bemachtigd. Ik heb daar zo m'n vraagtekens bij, maar dit wordt inmiddels uitgezocht (Rudi neemt contact op met de verantwoordelijke bij R&G).
Als ik meer info heb zal dit gerucht bevestigd danwel ontkracht worden.

Wat tot dusver feitelijk bekend is is:

'55' grams standaard weefsel (67 Tex garens) EMC VEGA (in catalogus)
'55' grams standaard weefsel R&G (identiek aan EMC VEGA, dit hebben ze op voorraad, reeds in catalogus)
'65' grams EMC VEGA (67 Tex garens) EMC VEGA (in catalogus)
'65' Grams Weissgerber (heb ik nu in huis, betere kwaliteit dan EMC VEGA en makkelijk dicht te maken, wel duurder)
'83' grams (ook 67 tex garens) zowel EMC VEGA als R&G
'93' grams (ook 67 tex garens) EMC VEGA
'120' grams (ook 67 tex garens) EMC VEGA
'80' grams bandweefsel R&G
80 grams IM bandweefsel (ooit door CST geleverd, sinds twee jaar niet meer leverbaar)

Wordt vervolgd.....

Laatst bewerkt:
Laatste nieuws van Herr. Ott (?) van R&G.
In Maart komt de 50 grams 'spread tow fabric' met standaard HT koolstof.
Momenteel kunnen ze ook aan een 50 grams HM versie komen, maar dat kost alleen inkoop al 150 Euro de meter.
Even geduld dus.

Back