koolstofmat Hobbycity ervaringen

robert14

Forum veteraan
1K Woven Carbon Fiber Cloth (Fine 1K80g/m2) 3mtr
CF-cloth.jpg

High performance Resin Activated 100% Real Carbon Fiber Cloth.
Easy to glue and epoxy in place to form your own moulded shapes. Excellent for repairing, reinforcing, moulding and fabricating your own parts.
Have you ever wanted to make a Carbon Fiber Cowl? Now you can!

True 100% CF cloth is not cheap especially fine 1K light-weight 80g/m2 cloth, but nothing beats its strength to weight ratio.

Our 1K 80g/m2 sheets come pre cut and are sewn on the sides for easy handling.

Spec.
Single Sheet 3,000 x 1,000mm Carbon Fiber 1K Woven Cloth.
Weight: 80g/m2

iemand ervaring met dit weefsel? oftewel geschikt voor gebruik in f3k? prijs lijkt me niet verkeerd, ca 125 euro voor 3 m2

Ik denk dat je het weefsel niet opgevouwen wilt hebben maar op rol.
Opgevouwen is normaal gesproken B-keus, dat kan je ook wel voor die prijs in europa vinden.
En het is ook de vraag, hoe is het geweven, de ene 80 grams is de andere niet.

GJ

80 grams is aardig heavy voor een F3K vleugel volgens mij. Kan prima, dat wel, maar wordt misschien onnodig sterk en dus zwaar. Ik bouw met 58 grams glas...
Als je geld over heb om het ff te proberen, ga je gang natuurlijk! haha.

Ik denk dat je het weefsel niet opgevouwen wilt hebben maar op rol.
Opgevouwen is normaal gesproken B-keus, dat kan je ook wel voor die prijs in europa vinden.
En het is ook de vraag, hoe is het geweven, de ene 80 grams is de andere niet.

GJ

Mee eens. Vouwen laten zich altijd terugzien in het weefsel. Zou voor rompen misschien kunnen maar ik zou er geen vleugels mee bouwen. 80 gr bandweefsel word op vleugels gebruikt maar dat neemt veel minder hars op en word veel gladder en stijver als gewoon 80 gr weefsel. Bovendien kun je het voor iets meer geld diagonaal gesneden krijgen op rol waardoor je veel minder afval hebt.

oke deze optie slaan we dus over.
op het moment word bouwen toch niets :( eerste tijd moet ik weer rustig aan doen en dus ook niet smijten (weer klaplong gehad,, 2e in 2 maand)

Back