Koopje? Alleen vandaag, Reely Dragonfly €99,-

Ik zit zelf niet zo in de heli's, weet niet hoe goed/slecht deze is, maar vandaag heeft Conrad de Reely Dragonfly met een flinke korting 8)

Snelle beslissing noodzakelijk, aanbieding is alleen vandaag geldig!

In m'n mailbox stond van € 199,- voor € 99,-. Volgens mij is de normale prijs echter €139,- :confused:

Directe link naar aanbieding

230418_RB_00_FB.EPS.jpg

230418_LB_00_FB.EPS.jpg

230416_ZB_00_FB.EPS.jpg

Dit staat bij de link:

Normaal: 139,00 EUR
Nu 99,99 EUR
28% afgeprijsd
U bespaart : 39,01 EUR

139 is normale prijs...

Klopt, maar dit zat in mijn mailbox:
Ze weten het blijkbaar zelf niet bij Conrad. Hoe dan ook, forse korting in ieder geval. :cool:

ac0109a_230418.gif

Volgens mij is het een best aardig helicopter. Als je die accu vervangt door een lipo, heb je volgens mij wel een goede helicopter met bladverstelling op de staart!

heli

normaal is inderdaad rond 139,-
ik heb er ook een, al ruim een jaar.. het ding is prioma te vliegen, probleem zit hem in mijn geval nog in de " piloot " ik heb zodoende wel uitgevonden dat de dragonfly behoorlijk crashbestendig is, en wat er wel stuk gaat kan met een druppie secondelijm weer gemaakt worden.
dingen als rotorbladen zijn in geval van breuk goed verkrijgbaar, eigenlijk alle delen wel. prijzen zijn niet belachelijk.
ik heb al eens een setje bladen en een rotorkop nodig gehad.
een extra accu kan handig zijn als je wat langer wilt kunnen vliegen, hij doet het pak m beet een kwartier op de accu. opladen duurt wat langer.

leuke heli om mee te starten, hij is full function, alleen regel je hoogte met gas ipv pitch, verder geen probleem, de gyro vangt de momenten op die onstaan door toerental verandering
herb je nog nooit heli gevlogen dan heb je eigenlijk wel les nodig... ik ben zelf goed ervaren met boten en auto's, heb ook een vliegtuig succesvol gevlogen, maar de heli is toch anders, vereist een andere handigheid met de knuppels... bv als het dreigt mis te gaan het gas dicht trekken zoals bij een auto eindigd in een hele harde landing.. das bij mij dus een automatisme dat ik nog moet afleren.

heli

overigens heb ik sinds kort ook zo'n chinees dingetje met een dubbele rotor, die heeft minder functies, maar is om aan het principe heli te wennen wel een heel eind makkelijker.

de accu van de dragon fly IS een LIPO

houdt er rekening mee dat de dragonfly erg gevoelig is voor wind, zeker als beginner valt er buiten alleen maar te vliegen als het windstil is.
een ruime loods / schuur of oversized huiskamer gaat beter.
het filmpje dat in deze topic staat is duidelijk een piloot die gewend is aan de heli, ik doe het m niet na.

iemand zin om me les te geven ???

de accu van de dragon fly IS een LIPO

Uitvoering:

• Vliegklare en vooringestelde helikopter
  • Staartrotoraandrijving via cardanas
  • Ingebouwde en afgestelde 4-kanaals 40 MHz afstandsbediening
  • 380-serie elektromotor
  • 9,6 V (8 cellen) NiMH-vliegaccu
  • 230 V stekkernetvoeding.
Ehmmm?

Op het plaatje hangt er ook duidelijk een accupack onder...

Had jij een andere uitvoering?

Volgens mij zijn er soortgelijke heli's te koop voor minder. Ik zou nog even rondkijken.

Ik zoek geen heli hoor :wink:

Er zijn inderdaad goedkopere heli (Honey Bee FP, 100 euro) maar die hebben geen belt aangedreven staart...

Ludo

ik kan een 2 kanaals heli redelijk besturen.
maar toen ik het net een beetje ondere knie begon tekrijgen ging de de regelaar en ontvanger kapot.(zo'n 2 in een dingentje)
we hadden hem op gestuurt voor reparaatie maar nooit meer wat van gehoort. :(en ik kan ook wel een picooz in een rechte lijn laten vliegen.
maar mijn vraag is: is dit een goede heli om mee veder te gaan.:confused:
ik heb niet echt veel ervaring. maar wel een beetje.:o

Ik vlieg met een vergelijkbare heli, en dat was mijn eerste heli, en ik ben nog geen een keer gecrasht. Als je een beetje knuppelgevoel hebt, een simulator koopt of dowload (heli-x) en je er een redelijke lipo bij koopt, dan moet het wel lukken hoor!

Kijk ook eens in het Honey Bee FP draadje. Dit is een vergelijkbare heli.

Ludo

Dit lijkt me gewoon een 'fixed pitch' heli die vrijwel identiek is aan de Esky honeybee FP of de Walkera dragonfly (HM004 of HM4#1). Over de laatste 2 is echter heel veel geschreven op het forum. En bovendien zijn ze allebei (of eigenlijk alledrie) voor onder de 100 euro verkrijgbaar.

Conclusie: niet doen en gewoon voor het 'bekende' en veel-gebruikte merk gaan.

Linkjes:
* Esky Honey Bee FP v2008 - € 99 : Op Voorraad!
* RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!
* Helishop@Heli-Addicted

Groet, Joost

Dat bedoel ik, dus ik denk wel een directe(re) reactie...

Wat betreft de prijs, ik heb de catalogus, en daar staat hij voor 200 euro erin! Dus ik vraag me nou af wat de werkelijke prijs is...

Ok, dat had ik niet gezien. Een directe aandrijving zal inderdaad beter reageren. Voor 100 euro is het dan wel het proberen waard.

Back