kop leguaan of fenders maken

ben er agter gekomen door men buurmeisje dat een goed strak op 6 pinnen gepunikte strenk zeer veel lijkt op een kop leguaan en ook oop een fender

Edwin

Tja,hoe moet je dat dan precies maken?
Zou 1 willen maken voor mijn opduwer op sch 1/5.

Groetjes

Marc

hoe dik moet die zijn en welke kleur?

ik wil namelijk zelf 2 venders en gebruik 6 pinnen word dan+/- 1 cm

met 4 pinnen word die dikken

Edwin

De Leguanen die verkocht worden zijn gevuld met Schuimrubber.

Gewoon een stuk uit je matras snijden.

Vroeger hadden de sleepboten op de Thames ook Leguanen deze waren ook gevuld met Rotan stokken.

Bij Flevoshop zijn ze volgens mij kant en klaar te koop, deze zijn van wit katoentouw zo te zien.

Maar een nachtje in koude thee geeft ze een ander kleurtje.

http://www.modelbouwshopflevoland.nl/

Touwfenders kan je inderdaad zelf maken (of door een dame die goed is met naald en draad laten maken)
Een paar jaar geleden had je die rage met die kunststof touwtjes (weet niet meer hoe het heette) toen waren er een paar mensen die fenders daarvan lieten maken.
Rubber fenders kan je makkelijk maken door een stuk (gekleurd) siliconenslang te voorzien van kunststof einddoppen.
Eventueel een opvulling er in van plastic buis, en je hebt een prima functionele fender.

(en "fender" schrijf je echt met een "f"... :wink:

Ik heb oa dit setje vorige week voor een prikkie gekocht van een handige Duitse handwerkster:

fendersebay.jpg

Kleur en formaat zijn prima, en een en ander is te koop in diverse afmetingen

Mark DRC2 zei:
Ik heb oa dit setje vorige week voor een prikkie gekocht van een handige Duitse handwerkster:

fendersebay.jpg

Kleur en formaat zijn prima, en een en ander is te koop in diverse afmetingen

Ja dan ben je op een vaarshow bij een club geweest.

Kijk maar eens wat er in de leguaan zit schuimrubber.

De Kop van het bericht is eigenlijk niet goed, Leguaan voor op de boeg, die ronde zijn Kurkezakken.

Maar deze hebben de goede kleur ze worden ook wel eens van wit katoentouw gemaakt en die kan je met Thee kleuren.

Back