kopen bij hobbyking goed en mogelijk?

ik wil deze zender bij hobbyking kopen
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)
is dit een goede zender? en heeft er iemand ervaring mee?
als dit geen goede zender is is de 7kanaals zender van hobbyking zelf wel goed?

ik wil het liefst bij hobbyking bestellen, en ook het liefst uit de duitse warehouse. maar hoe kan je zien of iets daar vandaan komt?

dit wil ik nog meer kopen:

1 setup voor 2d F16 (weet al welke)

1snelle setup voor parkfun fusion (weet niet welke/wat. welke/wat is het beste voor een fusion?)

6 servo's (wat zijn goede servo's?)

3 onvangers (hangt er af welke zender het word)

1 balencer (wat is een goede balencer?)

1camera (weet al welke)

ik ben ook van plan om volgend jaar een mustang te kopen. als je bij conrad in de zoekfunctie "mustang" intypt komen er 2 nu wil ik de blauw, wit rode in usa stijl dit is een bouwpaket en lijk mij wel leuk. nu ik weet hoe een mustang vliegt en ben ik ook niet bang om er 1 te kopen. alleen wil ik wel weten of dit een goede kwaliteit is kan iemand mij dat vertellen?

zou iemand mij kunnen vertellen wat ik het best kan kopen

mvg david

Laatst bewerkt:
Zender kan je niet in het DE warenhous kopen omdat ze niet toegelaten zijn voor de EU markt.

Er staat al genoeg te lesen hier over.

Mvg Johan

Hallo David,

Als je ook aangeeft welk budget je in gedachten hebt, is makkelijker.
Waarom perse via Hobbyking of iets in die geest??

Je lokale hobbywinkel zal ook echt wel wat met een prijs kunnen doen, voordeel is natuurlijk ook dat je makkelijk ergens terecht kunt bij problemen.

Je schrijft ook dat je bij meerdere onderdelen al weet wat je wilt, deel deze info met ons, dan krijg je ook betere info.

Ikzelf ga voor de betere kwaliteit, dan ben ik ook meer geld kwijt, maar ik weet dat ik goed spul heb.

Succes. Ron

De motor voor de 2d f16 is een CF2805: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5482
de regelaar is een 10 Ampére:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4204
Met 2 cellen 1000mAh en een 5.25 x 4.75 prop (trekt dan volgas 10 A) of
Met 3 cellen 750 mAh en een 6 x 5.25 prop (trekt dan 8A)

de camera word de Turnigy KeyChain Camera with 2GB Sandisk High-Speed memory
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy KeyChain Camera with 2GB Sandisk High-Speed memory

en weet iemand iets over de de mustang bouwpakket usa stijl van reely bij conrad te koop?

mvg david

Laatst bewerkt:
Zender kan je niet in het DE warenhous kopen omdat ze niet toegelaten zijn voor de EU markt. ...
Zie
KNVvL Modelvliegsport
-> "ledeninformatie"
-> "frequenties" (onderaan pagina)

Modelvliegsport ... zei:
... Er mag alleen gebruik worden gemaakt van apparatuur dat een CE (www.ce-alert.nl) waarmerk heeft. Voor meer informatie of over zendfrequenties en type goedkeuring voor zenderapparatuur voor modelbesturing verwijzen wij u door naar de website van het Ministerie van_Economische_Zaken, Agentschap Telecom: www.agentschap-telecom.nl.
De Nieuwsbrief “Vergunningsvrije radiotoepassingen” geeft in tabel 8 de vrijgestelde frequenties voor modelbesturing. De FAI is bezig de toegestane frequenties wereldwijd te inventariseren. Een overzicht van toegestane frequenties in het buitenland kunt u vinden op Radio Frequencies for Model Aircraft | FAI Aeromodelling Commission - CIAM .

Er moet ook een certificaat bij zitten geloof ik, anders heb je aan dat stickertje nog niks. ;)

De CE sticker betekent volgens mij dat het een type-goedkeuring is. De fabrikant heeft dat ding laten keuren en die keuring geldt dan voor alle apparaten die van exact hetzelfde type zijn.

Edit: Ik had eerst de link naar de KNVvL bij Ron zijn berichtje moeten lezen. Interessant omdat die goedkope zenders natuurlijk gewild zijn. Overigens, ik ga er vanuit dat dit probleem net zo tijdelijk is als de beginproblemen bij de bekende merken.

Jammer trouwens dat er geen datum bij het berichtje op de KNVvL staat. Zo blijft het lastig om de zin "Afgelopen week bereikte ons het bericht van problemen..." in perspectief te plaatsen.

Laatst bewerkt:
Back