Het heeft volgens mij gewoon met geluk te maken. Ik heb al heel veel uit Amerika besteld en heb daar dan ook nog nooit superhoge douanekosten moeten op betalen. Af en toe heb ik eens moeten 10 euro extra kosten betalen, wat nu ook de wereld niet is.
Als je uit Amerika laat versturen moet je de dealer vragen om te versturen met USPS daar heb ik echt hele goeie ervaring mee, bijna nooit extra kosten. Alles hangt natuurlijk ook af van de grootte van het pakket dat je laat versturen. Ik ben er ook zeker van als je een complete heli-kit laat overkomen dat die sowieso tegengehouden wordt bij de douane en dat je extra kosten gaat krijgen. Maar als het om gewone pakketjes gaat geeft dat meestal geen problemen.
Uit Azië daar moet je ook geluk mee hebben, met sommige spullen uit Hong Kong geen problemen en met andere wel. Ik heb gegarandeerd prijs op extra kosten als de items verstuurd worden met EMS.
Dat zijn mijn bevindingen, wat ik wel weet is als ik extra kosten betaal dat de uiteindelijke prijs van de bestelde items nog altijd lager ligt dan de winkelprijs hier in de ons omliggende landen !
Grtz,
Dirk