Kopen of niet??

• Topicstarter Topicstarter fr3djuh
  • Startdatum Startdatum
F

fr3djuh

Guest
Heey allemaal.

ik ben ook net nieuw in het wereldje model vliegen, en zit te twijfelen om een raptor 30 v2 te kopen in een kant en klaar setje.
maar als beginner heb ik dr de b@lle verstand van.. dus ff een link waar die staat.

http://www.helihobby.com/html/raptor_heli.html

Complete Raptor 30 V2 Sport package
This package if perfect for anyone wishing to start with Nitro Helis. The Raptor
V2 is a great R/C Heli and this package makes it an affordable starter package into the Nitro world. Choose between the package with or without a TX.

dit is eigelijk wel wat is zoek, een compleet paket met alles erop en eraan,
is dit iets of moet ik dat mooie aanbod voor een super prijs (als je het vergelijkt met nederlandse winkeliers :mad: ) laten liggen ? :lol: :lol:

en heeft iemand nare ervaringen met heli`s uit amerika laten overkomen?

Gegroet 8)

De amerikaanse zenders zijn op een in Nederland verboden frequentie. als je de Zender erbij wil hebben moet je op letten dat het er een is voor de europese markt met een in Nederland legale frequentie.

verdaer komt er op de prijs nog een bedrag aan verzendkosten en aan invoerrechten. dat kan best oplopen.

Laurens

- TTR4839-K21 Raptor 30 V2 Sport Kit 29BB w/ PRO-3 Engine
- HRC158724 Hitec Optic 6 FM TX with 4-325HB Servos and RX Q-PCM
- 720613 Ikarus Profi Gyro with Heading Lock
- TTR1263 Carrymaster Combo
- BMS-621MG High-Speed Standard Size Servo JR/Hitec

dit zit er dus in het setje...

Hitec Optic 6 FM TX dat is de zender, hoe kom ik erachter welke FM band deze gebruikt? of kun je deze zelf instellen van bijv 30 tot 70 mhz ?

(vast een noob vraag) :lol:

verzendkosten vallen naar mijn idee best mee.

Subtotal $849.00
Shipping $36.00

nope heren, sorry :P

ik wil de nieuwe hobby 8) van het begin af aan opbouwen, dus ook zelf de heli uit de doos halen en opbouwen :)

(nee je hoeft hem niet uit elkaar te halen zodat ik hem weer opbouw :lol: )

maar is dat setje waar voor mijn geld, of kan ik beter een shop uit nederland uitzoeken en daar een setje samenstellen ?
wat dan aanzienlijk duurder gaat worden.

dit setje uit america zal zoon 720 euro worden met verzendkosten.
ik blijf graag onder de 750 :)

vergeet de invoerrechten niet.
ik zou het wat dichter bij zoeken.
als er wat mee is heli onder de arm en vragen stellen.
als je hem in amerika of ander land besteld is het wat moeilijker.

succes verder

Heb je wel eens model gevlogen?
Ben je bij een club aangesloten?
Zou ik maar eerst bij een vereniging langs waar ze een instructeur hebben die je alles kan vertellen wat je moet en niet moet anders gaat het je flink in de papieren lopen.
En niet vergeten wat de veiligheid betrefd, het is wel een koppesneller.

Hans.

Hrmz, beginner, eigen kist bouwen, geen club zo te lezen... Dat worden problemen. Onder de 750 kan je vergeten, je hebt nog startbehoren nodig (Startmotor, startaccu, brandstofpomp, gloeiaccu of powerpanel, kleine toebehoren) en als je zonder club begint mag je nog wat crashkosten incalculeren ;)
Invoerrechten zijn +/- 25% en zo'n grote doos word zeker gecontroleerd, dus de $ is de europrijs.

Groetjes en succes!

Ton.

beginnen met een (nieuwe) heli gaat meer dan €1000 kosten wat je ook doet.

Ga eerst eens bij een club kijken. die kunnen vaak ook advies geven waar je wat moet/kan kopen.

Laurens

Back