Kopen van Coaxiale heli? E-sky big lama of Graupner micro koala?

Welke helicopter???!

• Total voters
    8
Hallo medemodelbouwers,

Ik bouw voor namelijk boten maar nu leek het me leuk om een coaxiale helicopter te hebben:p ik zit te twijfelen tussen deze twee:
1.) De graupner koala:
pict0025a.jpg

1300368984-25582.jpg

2.) De E-sky big lama
images

ESKY-Big-Lama-Main-Group.jpg

Welke helicopter kan ik het beste kopen? En met welke kan ik ook nog ''een beetje'' buiten mee vliegen (het beste) ?

(ik koop ze 2ehands dus de prijs maakt niet uit ;-)

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!

Gr. David

Voorzover ik weet zijn deze heli's buiten moeilijk te vliegen.
Het betreft een coaxial waarvan de heli zelf erg licht is en de motor niet sterk genoeg.

Wellicht met echt windstil weer dat je deze eventueel buiten kan vliegen.
Wat ik mij heb laten vertellen zijn deze beide heli's meer bedoeld voor het indoorvliegen maar pin mij er niet op vast.

Zelf vlieg ik al een maand met de Nine Eagle Solo Pro FP.
Deze zou eigenlijk ook alleen maar gevlogen kunnen worden met praktisch windstil weer en vlieg deze met gemak met wat wind.

Succes met je keuze.:D

Ha David,

Nou ik vind de Graupner wel een schatje! ;)
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen, dat beidde helikopters het niet zo erg goed doen buiten, ook al wordt dat wel door de fabrikanten gezegd.
Een beetje wind en je helikopter gaat alle kanten op....

Mijn zoon heeft een E-Sky Co-Comanche, lijkt een beetje op de Graupner, maar buiten vliegen is echt bijna niet te doen!
Misschien niet het antwoord wat je graag zou willen hebben, maar ik wil je graag een teleurstelling voorkomen ;)

Succes!

Voorzover ik weet zijn deze heli's buiten moeilijk te vliegen.
Het betreft een coaxial waarvan de heli zelf erg licht is en de motor niet sterk genoeg.

Wellicht met echt windstil weer dat je deze eventueel buiten kan vliegen.
Wat ik mij heb laten vertellen zijn deze beide heli's meer bedoeld voor het indoorvliegen maar pin mij er niet op vast.

Zelf vlieg ik al een maand met de Nine Eagle Solo Pro FP.
Deze zou eigenlijk ook alleen maar gevlogen kunnen worden met praktisch windstil weer en vlieg deze met gemak met wat wind.

Succes met je keuze.:D

Maar die heli is toch nog lichter?
Hier een filmpje waar ze dr wel mee buiten vliegen?!

De Graupner Koala:

De E-sky:

Gr. David

Laatst bewerkt door een moderator:
Een coax heeft alleen een betere kans tegen de wind als hij beide rotoren kan besturen, dus dual swash. De meeste coaxen, ook die als "geschikt voor buiten" worden bestempeld, hebben geen dual swash, maar controleren alleen de bladen van de onderste rotor. Daardoor wordt je heli snel met de wind meegenomen, en je hebt bij een coax ook kans op "blade strike" dus dat beide rotoren in elkaar blijven haken, wat een onstopbare vrije val oplevert.

De Solo Pro is wel erg licht, maar heeft een enkele rotor, en daardoor ook wat meer snelheid. Daardoor kan hij het toch soms wat beter doen dan een zwaardere coax. Voor echt vliegen in een briesje, is een CP de beste optie, maar ook het lastigst te vliegen.

?..

oké maar ik kan ook gewoon binnen vliegen of helemaal uit de wind of als er bijna geen wind staat... :-)

Maar welke van de twee zou ik dan het beste kunnen kiezen? Het is allebei 2,4 GHZ!

(Alvast bedankt voor jullie reacties! erg snel!:cool:)

Gr. David

hier de lengte en gewicht enz.:

Koala:

Länge ohne Rotor500 mm
Höhe ca.260 mm
Gewicht ca.385
Rotor-Ø460 mm

Esky:

Main rotor diameter: 460mm
Lengte: 510mm
Hoogte: 260mm
Breedte: 110mm
Gewicht: Ongeveer 410g

Beste David,

Wellicht heb je in de gaten dat niemand op je vraag eigenlijk wil antwoorden.
Dat komt omdat het goede antwoord er gewoonweg niet tussen staat ;)

De heli's zijn veel te groot voor binnen en zijn buiten vrijwel niet te vliegen.
Een hoop geld voor weinig lol! koop dan een mooi klein coaxiale heli-tje waar je binnen lekker mee kunt vliegen, dan heb je wel waar voor je geld.

Hartelijk bedankt voor uw reactie!
zo'n nine eagle solo pro is dus beter?! maar is die niet moeilijk te vliegen?

Gr. David

Hartelijk bedankt voor uw reactie!
zo'n nine eagle solo pro is dus beter?! maar is die niet moeilijk te vliegen?

Gr. David
Ha David,
Graag gedaan hoor ;-)

Beter, wat is beter? Je moet je afvragen wat je met de heli gaat doen, als je een gymzaal tot je beschikking hebt (zoals ik :D) dan kun je veel plezier met de Esky Big Lama hebben.
Heb je dat niet moet je kiezen tussen binnen of buiten vliegen, voor binnen dus een kleine heli en voor buiten een grote en dure CP heli die ook nog eens erg moeilijk te besturen is.

De NESP (nine eagle solo pro) is idd wat moelijker, maar aangezien jij nog lekker jong bent heb jij hem zo onder de knie!
En jij bent een scheepsman en die hebben ook het geduld voor dit soort dingen, en je hebt ook al ervaring op RC gebied, dus ik weet zeker dat dat goed moet komen.

Je kunt ook een sim downloaden en je bestaande zender (als je een 4 kanaals hebt) aansluiten en wat gaan oefenen!

oké maar ik kan ook gewoon binnen vliegen of helemaal uit de wind of als er bijna geen wind staat... :-)

Maar welke van de twee zou ik dan het beste kunnen kiezen? Het is allebei 2,4 GHZ!

(Alvast bedankt voor jullie reacties! erg snel!:cool:)

Gr. David

beste david
ik zelf heb een big lama ik vlieg er vaak mee buiten maar moet inderdaad niet veel wind staan maar is zeker wel te doen.
tegen de blade strike kun je een verlengde binnen as monteren dit werkt stukken beter .
ook zou ik de roter bladen van airyen harden blades betellen deze zijn echt zeer sterk en dat heb je nodig met een big lama de standaard bladen zijn waardeloos en zijn zeer snel stuk je kunt ook de bladen van extreme bestellen maar ik zelf vind deze aan de zware kant weinig lift.
voor welke je moet kiezen? ik zou de grootste en de zwaarste pakken indien je buiten wil vliegen deze is simpelweg de stabielste in de lucht
hoop dat je er wat mee kunt
gr Nick

Ik ben toch gegaan voor een extreme lama V3 omdat die toch binnen kan :-P
Bedankt voor de hulp, anders had ik een heli gekocht waar ik nergens mee kon vliegen!

Gr. David

Back