Ik snap de frustratie wel enigszins.
De laatste keer dat ik hier wat verkocht kreeg ik een bod van nog geen 10% van mijn vraagprijs.
En mijn vraagprijs was al 50% van de nieuwwaarde van al het spul (van nog geen jaar oud).
Betreffende persoon was achteraf nog geïrriteerd ook dat ik hem niet serieus nam...
Uiteindelijk toch via hier op een nette prijs uitgekomen, via Marktplaats kwam het ook niet veel hoger dan 10/20% van mijn vraagprijs.
Maar aan de andere kant hier ook vaak zat spullen verkocht zonder onzinbiedingen en gekocht met zeer prettige communicatie en razendsnelle levering.
Op marktplaats is dat naar mijn ervaring niet veel anders met onzinbiedingen, zet je de bieden optie uit, dan mailen ze gewoon hun bod.
Dit is niet alleen in de modelbouwhobby zo, maar met vrijwel alles wat 2e hands verkocht wordt.
Men vind het altijd te duur en wil het liefst dat je de spullen gratis weggeeft...
Pas nog wat meubels verkocht, en echt niet de hoofdprijs gevraagd, paar tientjes was zat want moest er echt vanaf, en dan nog alles te duur vinden.
Bv voor een z.g.a.n. eettafel, stond te koop voor €40 incl 6 stoelen, en dan vragen of ik voor de totaalprijs van €15 hem vanuit Rotterdam even in Utrecht kan komen brengen ...
Marktplaats, nee daar plaats ik geen advertenties meer op...